Cowboystrekk Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 Bamsemoms: på M65 og M75 er de heldigvis avtagbare slik at man slipper å ha dem hvis man ikke vil Sevian: se på dette bildet så ser du at linsen er senket nokså mye inn i telefonen, trolig 6-7 mm: http://mobil.idnes.cz/foto.asp?foto1=A0509..._LIVE2_17_N.JPG 5065539[/snapback] Ja, vet det, kjenner flere som har M65 og de bruker alltid linsedekselet, mulig du aldri går med mobilen i lomma, men de fleste av oss gjør det å da vil det være vanskelig å argumentere mot et linsedeksel som ikke verken tar spesielt mye plass eller gjør telefonen særlig tyngre, men som over til vil gi deg langt bedre bilder Lenke til kommentar
Dinsdale Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 Er vel egentlig ikke noe å diskutere det. Linsedeksel beskytter linsen best. Men jeg vil ha SXG75 sanrt....!.... Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 Jeg vil ha den nååååååååå!! Snart er ikke fort nok!! Men kan man ikke se koordinater, rettning og hastighet rett fra GPS uten kart så er jeg litt i tvil igjen. AKIRA Lenke til kommentar
Dinsdale Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 AKIRAx24,27/10-2005 : 15:59] Men kan man ikke se koordinater, rettning og hastighet rett fra GPS uten kart så er jeg litt i tvil igjen. Enig Lenke til kommentar
josteinaj Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 (endret) Bamsemoms: på M65 og M75 er de heldigvis avtagbare slik at man slipper å ha dem hvis man ikke vil Sevian: se på dette bildet så ser du at linsen er senket nokså mye inn i telefonen, trolig 6-7 mm: http://mobil.idnes.cz/foto.asp?foto1=A0509..._LIVE2_17_N.JPG 5065539[/snapback] Hva betyr egentlig 1:2,8 som det står nederst på kameraet? Optisk zoom? noe fysisk om hvordan kameraet er satt sammen? Endret 27. oktober 2005 av Pion Lenke til kommentar
molna Skrevet 27. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2005 Men kan man ikke se koordinater, rettning og hastighet rett fra GPS uten kart så er jeg litt i tvil igjen. Nå må du ikke glemme at GPS kan aksesseres via java, så mulighetene for GPS-funksjoner er mange for dem som kan kode, selv om det ikke nødvendigvis er støttet fra fabrikk Lenke til kommentar
molna Skrevet 28. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2005 Da er det ny info _igjen_... SXG75 kjører Linux OS. Lenke til kommentar
molna Skrevet 28. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2005 (endret) Hva mener du med 'hæ?' ? Hvis du ikke liker Linux så tror jeg ikke det blir noe problem. Ligger Siemens UI på topp så blir ikke som å bruke Linux på PC uansett Endret 28. oktober 2005 av molna Lenke til kommentar
Tlangset Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 Jeg har prøvd å følge med på SXG75 en stund. Jeg var helt på kjøpestadiet til 6680, men fant det like greit å vente på N70. Så oppdaget jeg SXG og GPS er noe jeg virkelig kunne tenke meg å ha på mobilen. Imidlertid føler jeg en viss usikkerhet rundt denne GPSen. For meg er GPS helt klart en standard som bruker satelitter til posisjonering, men jeg har fått forståelsen for at det også er mulig å posisjonere ved hjelp av GSM-basestasjoner. Dette har jeg skjønt ikke skal være fullt så nøyaktig som GPS. Det er kanskje bedre i områder med mye høye bygninger, men på fjellet eller i områder med svak dekning hjelper det lite. Jeg ønsker GPS. Kan noen bekrefte hvilken type posisjonering SXG bruker? Er posisjoneringen avhengig av nettleverandøren? Jeg bruker Telerot. Takker så mye for alt annet jeg har fått meg meg her. Det greieste nå om dagen er vel egentlig å kjøpe det en har lyst på hos El-kjøp. Ta på hvite hansker og test produktet. Lever det tilbake og bestill det der det er billigst. Betaler man med kredittkort får man også kontanter tilbake før regninga skal betales. Tlangset Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 Alt det du lurer på er dekket i denne tråden. Så jeg anbefaler deg å ta deg tid til å lese igjennom den. Men det er ikke 100% avklart hvordan GPSen på denn mobilen virker. Vi vet det er en GPS, men hva man får tilgang til "out of the box" er usikkert. AKIRA Lenke til kommentar
Dinsdale Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 Hva mener du med 'hæ?' ? Hvis du ikke liker Linux så tror jeg ikke det blir noe problem. Ligger Siemens UI på topp så blir ikke som å bruke Linux på PC uansett 5070187[/snapback] Det var ikke et negativt HÆ!, men et overraskende et. Har hatt lyst på Moto A780 lenge, og det er en Linux-mobil, så har ingen problemer med det. Det kom bare brått på. At den kun kan kjøre java og ingen brew, var også nedtur (slik jeg forsto det). Den burde jo kunne kjøre (de få) Linux-programmer... Kamerabildene imponerte ABSOLUTT ikke. Disse må sees i lys av Nokia og SE sine siste krabater, og i det selskapet var ikke de bildene mye å rope hurra for. At filmingen kanskje kun kjører 15 fps var ikke bra. Og at GPS`en muligens er svært begrenset var heller ikke bra.... Alt dette vet vi jo ikke sikkert, men regner vel med utgaven som ble testet var ferdig....mer eller mindre hvertfall, slik at denne er representativ for hvordan slutt produktet er......På den annen side var menyene fargerike og pene, og mobilen generelt oser av kvalitet. Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 Hva mener du med 'hæ?' ? Hvis du ikke liker Linux så tror jeg ikke det blir noe problem. Ligger Siemens UI på topp så blir ikke som å bruke Linux på PC uansett 5070187[/snapback] Det var ikke et negativt HÆ!, men et overraskende et. Har hatt lyst på Moto A780 lenge, og det er en Linux-mobil, så har ingen problemer med det. Det kom bare brått på. At den kun kan kjøre java og ingen brew, var også nedtur (slik jeg forsto det). Den burde jo kunne kjøre (de få) Linux-programmer... Kamerabildene imponerte ABSOLUTT ikke. Disse må sees i lys av Nokia og SE sine siste krabater, og i det selskapet var ikke de bildene mye å rope hurra for. At filmingen kanskje kun kjører 15 fps var ikke bra. Og at GPS`en muligens er svært begrenset var heller ikke bra.... Alt dette vet vi jo ikke sikkert, men regner vel med utgaven som ble testet var ferdig....mer eller mindre hvertfall, slik at denne er representativ for hvordan slutt produktet er......På den annen side var menyene fargerike og pene, og mobilen generelt oser av kvalitet. 5070512[/snapback] Du referer til en test her....hvor er den? AKIRA Lenke til kommentar
molna Skrevet 28. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2005 Kamerabildene imponerte ABSOLUTT ikke. Mobilen som er testet har proto-firmware fra august, og bildekvaliteten på de nyeste versjonene er bedre Jeg fikk GPS-manual for SXG75 idag. Norge er et av landene som er støttet står det. Lenke til kommentar
ct Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 Her er det link til testen, men den er på Tjekkisk... http://www.club-siemens.net/forum/viewthread.php?tid=49876 Lenke til kommentar
ct Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 Kamerabildene imponerte ABSOLUTT ikke. Mobilen som er testet har proto-firmware fra august, og bildekvaliteten på de nyeste versjonene er bedre Jeg fikk GPS-manual for SXG75 idag. Norge er et av landene som er støttet står det. 5070616[/snapback] Kan du bruke GPS'en uten kart? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 ja men til liten nytte da, eneste du har da er hvilken lokasjon du har i grader. Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 ja men til liten nytte da, eneste du har da er hvilken lokasjon du har i grader. 5071441[/snapback] Hvis man kan lagre de koordinatene..og så få en pil til å peke mot dem etterpå når man vil tilbake. så er det alt jeg ser etter i en GPS sånn med det første. AKIRA Lenke til kommentar
nesjon Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 ja men til liten nytte da, eneste du har da er hvilken lokasjon du har i grader. 5071441[/snapback] Hvis man kan lagre de koordinatene..og så få en pil til å peke mot dem etterpå når man vil tilbake. så er det alt jeg ser etter i en GPS sånn med det første. AKIRA 5071588[/snapback] Så å si alle GPS'er har denne standardfunksjonen, så hvis SXG75 ikke har det vil det være en stoooor overraskelse, og et utrolig unødvendig "sjakktrekk" av Siemens. Så tror ikke du skal bekymre deg for det inntil det motsatte er bevist... Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 ja men til liten nytte da, eneste du har da er hvilken lokasjon du har i grader. 5071441[/snapback] Hvis man kan lagre de koordinatene..og så få en pil til å peke mot dem etterpå når man vil tilbake. så er det alt jeg ser etter i en GPS sånn med det første. AKIRA 5071588[/snapback] Så å si alle GPS'er har denne standardfunksjonen, så hvis SXG75 ikke har det vil det være en stoooor overraskelse, og et utrolig unødvendig "sjakktrekk" av Siemens. Så tror ikke du skal bekymre deg for det inntil det motsatte er bevist... 5072620[/snapback] Man skulle nok tro det. Men det en standard GPS IKKE har er en modell for å la opperatøren tjene penger. Og slike standard funksjoner kan jobbe imot det. Jeg håper (og regner med) den har slike standard funksjoner. Men det har dukket opp i fora og i diskusjoner at det kan være fult mulig at mobilen ikke gjør det for å fremme bruk av A GPS og en modell for opperatørene å tjene penger. Men som andre her også har sagt. GPSen kan akseseres via java, så finnes det ikke....vil det nok bli laget! AKIRA Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå