molna Skrevet 24. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2005 CeBIT er Siemens hjemmebane og messen der de (nesten) alltid presenterer de største nyhetene som kommer i løpet av året, selv om lansering ikke er før mot jul. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 For meg blir det litt sånn at de bygger opp så store forventninger og til slutt ender det med at de skuffer veldig mange. Vet ikke om det vil være tilfelle her men jeg tror x65 serien har vært en skuffelse for siemens med tanke på salgstall og anmelder den har fått av andre. Lenke til kommentar
Dinsdale Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 Jeg har vel bestemt meg for denne modellen, så jeg håper den kommer iløpet av november hvertfall. Vil nok uansett lese en omtale før jeg handler, for det finnes mye bra mobiler nå. Det eneste som egentlig skiller denne modellen fra flere andre er GPS, noe jeg jo strengt tatt ikke behøver . Skjermoppløsningen på 320x240 begynner jo å bli "vanlig" på mobiler som kommer og nettopp er kommet. Oppdatering over luften kommer jo også bl.a W900i med nå. Men jeg har inntrykk av at det er lite feil på Siemens-mobiler. Nå har jeg riktignok hadde bare gode erfaringer med SE, har aldri hatt feil på T300, T610 eller nåværende S700i, men SXG75 frister veldig... Lenke til kommentar
molna Skrevet 25. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2005 o2 i Tyskland vil ha en tjeneste som bruker A-GPS for SXG75-brukere. De betaler fast abb. per måned og får tilgang til å laste ned så mange kart de trenger. Lokale kart: 5 Euro/mnd Tyskland kart: 7 Euro/mnd Vest-Europa kart: 10 Euro/mnd Får håpe Telenor/NetCom får ut finger'n og får støtte for A-GPS snart så de kan tilby noe lignende. Ellers har man selvsagt vanlig GPS, som vi neppe får vite hvordan funker før noen får prøvd mobilen. Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 Ikke hold pusten din....om vi kjenner Telenor rett. En forsknings rapport fra Telenor om lokaliserings teknologi som feks a-gps. Ut fra hva jeg kan tolke så er det teknologi Telenor ser på, men ikke har implementert. Dokumentet er fra ifjor. Kan hende noe har skjedd. http://www.telenor.com/rd/pub/not04/N_19_04.pdf AKIRA Lenke til kommentar
Dinsdale Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 Jeg velger å tro at A-GPS aldri kommer til å bli realitet i Norge. Grunnen er at kundemassen er aaaaalt for liten. I Tyskland bor det langt flere mennesker og slike tjenester har livets rett. Telenor vil ikke lansere en tjeneste kun 1000 personer bruker av og til. Lenke til kommentar
ct Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 Ser nok ikke ut som denne telefonen kommer i salg før desember nei http://www.mobilen.no/default.asp?page=159&article=16540 Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 Ser nok ikke ut som denne telefonen kommer i salg før desember nei http://www.mobilen.no/default.asp?page=159&article=16540 5058837[/snapback] Nå vet jeg ikke så mye om denne siten du referer til...men når de sier at SXG 75 kommer i Desember og sier det ikke er fastsatt noe pris...så forteller det meg litt om journalistisk integritet. Prisen har vi vist snart i 2 mnd. Så da tar jeg lanserings datoene dem sine for vill gjetting. Og de kan ikke ta så veldig feil siden det bare er 2 mnd igjen av året...men alikevel...nyhet er det knapt. Tror den kan komme neste uke...eller januar..alt er like sansynlig på dette tidspunktet. AKIRA Lenke til kommentar
Dinsdale Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 Ser nok ikke ut som denne telefonen kommer i salg før desember nei http://www.mobilen.no/default.asp?page=159&article=16540 5058837[/snapback] Nå vet jeg ikke så mye om denne siten du referer til...men når de sier at SXG 75 kommer i Desember og sier det ikke er fastsatt noe pris...så forteller det meg litt om journalistisk integritet. Prisen har vi vist snart i 2 mnd. Så da tar jeg lanserings datoene dem sine for vill gjetting. Og de kan ikke ta så veldig feil siden det bare er 2 mnd igjen av året...men alikevel...nyhet er det knapt. Tror den kan komme neste uke...eller januar..alt er like sansynlig på dette tidspunktet. AKIRA 5058907[/snapback] Det nærmer seg. Benq har lagt ut en 3D-modell. Ikke veeeldig imponerende, men det er et godt tegn. Du finner den her Lenke til kommentar
Stonewyck Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 Arrgh! Hvor er linedekselet? Lenke til kommentar
molna Skrevet 26. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2005 Linsedeksel er bare slit og så lenge linsen er nedsenket er det ikke noe problem. Lenke til kommentar
Dinsdale Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 Ikke enig i at linsedeksler er et slit. Når mobilkameraer etterhvert er blitt så avanserte som de har blitt nå, syntes jeg linsedeksel er på sin plass. De beste kameraene kan til dels erstatte vanlige digitalkameraer, og da er det greit at linsen beskyttes. En nedsenkning kan gjøre susen til en viss grad, men det er ikke nok i mine øyne. Ps: Når jeg sier erstatte vet dere hva jeg mener... Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 Linsedeksel er bare slit og så lenge linsen er nedsenket er det ikke noe problem. 5061444[/snapback] De fleste går med mobilene i lomma, støv og skitt kommer etterhvert fort på linsa til mobiler uten linsedeksel, jeg synes det er dumt å ikke ha med dette, f.eks M65 og M75 har det og de fleste nye SE-modellene har det. Lenke til kommentar
Stonewyck Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 Linsedeksel er bare slit og så lenge linsen er nedsenket er det ikke noe problem. 5061444[/snapback] Men det ser ikke ut som om linsen er "senket" på denne telefonen? På den nylig postede 3d modellen ser jeg noe som minner om en liten "tapp" som stikker ut av baksiden på tlfonen. Molna: Du har vel hatt denne i 3 år nå du vet sikkert hva som er casen? Lenke til kommentar
Dinsdale Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 Ingen har SXG75 ennå. Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 (endret) Linsedeksel er nok meget nyttig da det er skjelden folk behandler mobilen som sensitiv elektronikk. 8800 og D500 har egentlig en henig løsning, me det er vel heller få mobiler av denne typen, de fleste er fortsatt Candybar. Her er det vel heller vankselig: Innebygget alá visse SE mobiler er vel for plasskrevende (kvalitet kontra størrelse) og utvendig linsebeskyttelser får ofte hardmedfart... Har egentlig lenge tenkt at det mest optimale for en kameratelefon er å ha kameraet plassert i ene enden av mobilen; dette må nok da bli øverst da de fleste mobiler har div. kontakter, mikrofon o.l. nederst: - Hvorfor? Jo, kan si det i samme slengen: Fra et teknisk synspunkt er det intet problem å lage et ganske solid deksel der i forskjellige utførelser (alt fra skattekistelokk til... gud vet hva). Dette påvirker ikke heller 'tykkheten' på mobilen i noen særlig grad (jeg vil påstå at folk først og fremst bryr seg om 'tykkheten' heller enn lengden...). Endret 26. oktober 2005 av Remerser Lenke til kommentar
josteinaj Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 (endret) ...det mest optimale for en kameratelefon er å ha kameraet plassert i ene enden av mobilen; dette må nok da bli øverst da de fleste mobiler har div. kontakter, mikrofon o.l. nederst...5062844[/snapback] Genialt! Trenger ikke snu mobilen 90 grader for å ta bilder heller. Og man slipper de kunstige uttrykkene og oppstillingene man gjerne får når folk ser du tar bilde. Men er kameraene lave nok til å få plass der? og er de ikke egentlig mer utsatt på toppen? Endret 26. oktober 2005 av Pion Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 (endret) Fint at noen er enig med meg... Ikke med deksel og rent plassmessig så burde det ikke være noe problem. En standard mobil har itillegg også nok tykkhet fra før til å få til en god linse, en annen fordel er at du slipper å senke linsen også. Dette kan desuten også gi plass til noe annet: Innvendig zoom... I alle fall om noen små år. Så selv om det sistnevnte er noe vi nok må vente litt på så vil jeg gjerne sikle lenge etter det, for mener at ekstern zoom vil ta for mye plass i fremtiden og er gjerne villig til å sikle i noen år for dette. Så vidt jeg forstår det er det først og fremst kostnader ved å lage et slikt, annerledes, system som har skylden til at dette ikke er på marked. Et annet problem dette løser er 'problemet' med at mobilene begynner å bli korte noe som gjør at enten mikrofonen eller 'høytaleren ikke når opp.. Med dette systemet så kan man lett tjene litt lengde uten at folk vil bry seg så mye... Endret 26. oktober 2005 av Remerser Lenke til kommentar
molna Skrevet 27. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2005 Bamsemoms: på M65 og M75 er de heldigvis avtagbare slik at man slipper å ha dem hvis man ikke vil Sevian: se på dette bildet så ser du at linsen er senket nokså mye inn i telefonen, trolig 6-7 mm: http://mobil.idnes.cz/foto.asp?foto1=A0509..._LIVE2_17_N.JPG Lenke til kommentar
B0hemen Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 Ulempen med senket linse er at de blir vanskelige å fjerne bøsset som havner nedi der. Ulempen med linsen på min mobil er at det kan åpnes det når man tar mobil opp eller ned fra bukselommen. Summa Summarum: linse er å foretrekke på kameraer som skal ta "bra" bilder. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå