molna Skrevet 5. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2005 arehei: dette ikke er noe live-bilde av en prototyp. Noen påstår det er en fake også, så da spiller det i allefall ingen rolle Lenke til kommentar
genser Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Må si det er en merkelig Confidential-avtale. Gjelder tydeligvis bare når bildet er live, uansett om produktet er presentert eller ikke. Om produktet viser seg å være ekte spiller det vel liten rolle at noen sier det er fake nå. Uansett, jeg er absolutt for at folk skal poste slike bilder, men det bare virker feil at du slakter sånt i en post og poster noe veldig lignende i en annen. Virker som at du bare reagerer når det kan sverte Siemens, og ikke når det kan gi positiv blest rundt et Siemens-produkt. Lenke til kommentar
molna Skrevet 5. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2005 Ok, for å forklare enkelt, slike avtaler/kontrakter følger med prototype-mobiler som blir sendt ut til partnere. Har haugevis av slike her Bildet i denne tråden er et typisk pressebilde og har ikke noe med disse kontraktene å gjøre. Hvilke regler som gjelder for dem aner jeg ikke, men har selv publisert pressebilder av Siemens-mobiler før de har blitt presentert og det har vært greit for Siemens. Resten får vi eventuelt ta på PM Lenke til kommentar
folden Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 hoi, kom over denne pressemeldingen, folk har sikkert sett det før. SXG75 Lenke til kommentar
Stonewyck Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Jeg lurer på noe angående GPS programvaren i denne telefonen. Kommer det til å koste noe å bruke det? Jeg vet at selve GPS nettverket er gratis, men kommer det for eksempel til å være et abonnent for å få bruke softwaren? Hvor fort tror dere at telefonen kan være på lager i nettbutikkene/forhandlere i butikk i Norge? Satt en periode å ventet på n90, men det ga jeg opp da det gikk forferdelig lang tid... Lenke til kommentar
molna Skrevet 11. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2005 Såvidt jeg har forstått det så leveres mobilen med kart for det landet sen selges i. Hvor detaljert dette er aner jeg ikke. Det er vel samme VDO-kart som brukes i bil. GPS er gratis å bruke, men skal du ha nye kart må du betale for dem. Er spent selv jeg, på hvordan dette egentlig fungerer i praksis Skal komme i løpet av oktober, men Norge må muligens vente til november. Lenke til kommentar
Tommy0404 Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Noen som har noen prisantydning på denne mobilen? Lenke til kommentar
molna Skrevet 11. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2005 3495,- hos komplett.no : http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=313126&cks=SER Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 enda fler ved prisguiden: https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=37035 Lenke til kommentar
Tommy Angelo Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 Enten du er på forretningsreise eller storbyferie i helgen, kan den forhåndsinstallerte navigeringstjenesten, sammen med den innebygde GPS-modulen, fortelle deg hvor landet ligger (tilgjengelighet avhenger av om teleoperatøren tilbyr tjenesten) Nå har ikke jeg satt meg så godt inn i bruk av GPS i mobiler men dette er sakset fra Siemens sin hjemmeside. Vet ikke helt hvorfor man er avhengig av teleoperatøren sin for at dette skal funke. Et lite lynkurs av en som har peilling på GPS i mobiler hadde blitt satt pris på. Har man kartet og GPS modul i telefonen Hva skal man da med teleoperatøren? Lenke til kommentar
Stonewyck Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 Enten du er på forretningsreise eller storbyferie i helgen, kan den forhåndsinstallerte navigeringstjenesten, sammen med den innebygde GPS-modulen, fortelle deg hvor landet ligger (tilgjengelighet avhenger av om teleoperatøren tilbyr tjenesten) Nå har ikke jeg satt meg så godt inn i bruk av GPS i mobiler men dette er sakset fra Siemens sin hjemmeside. Vet ikke helt hvorfor man er avhengig av teleoperatøren sin for at dette skal funke. Et lite lynkurs av en som har peilling på GPS i mobiler hadde blitt satt pris på. Har man kartet og GPS modul i telefonen Hva skal man da med teleoperatøren? Jøss! En mobiltelefon med GPS som forteller deg hvor landet du befinner deg i ligger hen...For en genial idè. Men er forsåvidt enig med deg, hadde vært utrolig greit å fått vite mer om selve GPS funksjonen på denne. Molna; Du har kanskje best greie på Siemens telefoner her, kan du ymte frempå med noe informasjon? Lenke til kommentar
Habla Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 Dette var ikke noe fin telefon. Lurer på om dette blir ett nytt tapsprosjekt, som føyer seg inn i rekken av andre underskuddsprosjekt? Lenke til kommentar
Stonewyck Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 Dette var ikke noe fin telefon. Lurer på om dette blir ett nytt tapsprosjekt, som føyer seg inn i rekken av andre underskuddsprosjekt? Etter responsen å dømme både i denne tråden, og ellers rundt i her på amobil.no, blir dette nok IKKE et tapsprosjekt for Siemens. En fin prissetting, mye teknologi, ok design fører nok til at Siemens vil tjene en god del grønn på denne telefonen. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 Vil egentlig si at denne telefonen akkurat i øyeblikket trolig troner på toppen av "bang for bucks", om vi sammenligner med f.eks W800i (litt annen målgruppe dog) som er priset likt så vil jeg si SXG75 gir endel mer for pengene... Lenke til kommentar
Habla Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 Dette var ikke noe fin telefon. Lurer på om dette blir ett nytt tapsprosjekt, som føyer seg inn i rekken av andre underskuddsprosjekt? Etter responsen å dømme både i denne tråden, og ellers rundt i her på amobil.no, blir dette nok IKKE et tapsprosjekt for Siemens. En fin prissetting, mye teknologi, ok design fører nok til at Siemens vil tjene en god del grønn på denne telefonen. LOL Baserer du deg på hvordan responsen er her på amobil.no til å vurdere om dette er et tapsprosjekt eller ikke. Det må vel være noe av det dårligste og tynneste......bla bla (tror du skjønner hva som skal stå her). Håper ikke at du har noe økonomiansvar noe sted...lol Tror at det er noen andre faktorer som også spiller inn enn hvordan dette sted oppfatter telefonen. Lenke til kommentar
Stonewyck Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 Dette var ikke noe fin telefon. Lurer på om dette blir ett nytt tapsprosjekt, som føyer seg inn i rekken av andre underskuddsprosjekt? Etter responsen å dømme både i denne tråden, og ellers rundt i her på amobil.no, blir dette nok IKKE et tapsprosjekt for Siemens. En fin prissetting, mye teknologi, ok design fører nok til at Siemens vil tjene en god del grønn på denne telefonen. LOL Baserer du deg på hvordan responsen er her på amobil.no til å vurdere om dette er et tapsprosjekt eller ikke. Det må vel være noe av det dårligste og tynneste......bla bla (tror du skjønner hva som skal stå her). Håper ikke at du har noe økonomiansvar noe sted...lol Tror at det er noen andre faktorer som også spiller inn enn hvordan dette sted oppfatter telefonen. Går ut i fra at personer på dette forumet er representative for sine demografiske grupper, dvs mobilintresserte unge mennesker. Mitt inntrykk er at "ungdom" alltid kjenner igjen det tilbudet som er mest lukerativt på mobilfronten til en gitt tid. Som "Bamsemoms" sier ovenfor ditt innlegg: -Vil egentlig si at denne telefonen akkurat i øyeblikket trolig troner på toppen av "bang for bucks", om vi sammenligner med f.eks W800i (litt annen målgruppe dog) som er priset likt så vil jeg si SXG75 gir endel mer for pengene... Nordmenn er noen av de mest teknologiorienterte menneskene i verden, og kjøper ikke katta i sekken. Det ligger som regel grundig reserch bak et mobilkjøp. En nordmann som er på jakt etter en ny mobil kjøper ikke en t610, men som regel det som er nyest og best, feks K750i, D500, W800i evnt SXG75. Derfor kan jeg med ganske stor treffsikkerhet mene at i og med mobilen blir godt tatt imot på dette forumet, at salgstallene kommer til å bli deretter. Det er riktig som du sier, at amobil.no er langt i fra det eneste mediumet som bidrar til slike opplysninger. På den annen side trodde jeg de fleste skjønte det... Lenke til kommentar
molna Skrevet 12. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2005 Molna; Du har kanskje best greie på Siemens telefoner her, kan du ymte frempå med noe informasjon? Takker for det, men når det gjelder GPS er jeg nok rimelig blank gitt Vi får vente å se. Ikke så lenge igjen nå. Jeg kommer trolig til å kjøpe min fra Tyskland og ender vel da opp med tyske kart, men men Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 Enten du er på forretningsreise eller storbyferie i helgen, kan den forhåndsinstallerte navigeringstjenesten, sammen med den innebygde GPS-modulen, fortelle deg hvor landet ligger (tilgjengelighet avhenger av om teleoperatøren tilbyr tjenesten) Nå har ikke jeg satt meg så godt inn i bruk av GPS i mobiler men dette er sakset fra Siemens sin hjemmeside. Vet ikke helt hvorfor man er avhengig av teleoperatøren sin for at dette skal funke. Et lite lynkurs av en som har peilling på GPS i mobiler hadde blitt satt pris på. Har man kartet og GPS modul i telefonen Hva skal man da med teleoperatøren? 4992909[/snapback] Denne tråden tar for seg litt mer detaljer om hvordan GPS i SXG75 funker og hva den støtter: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=473092&st=20 AKIRA Lenke til kommentar
nesjon Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 Noen som har funnet en test av mobilen? Er så utrolig spent på kvaliteten til kameraet. Gleder meg til å se bilder tatt med SXG75, og det skulle ikke forundre meg om de ligger ute allerede, men jeg klarer ikke å finne de. Noen som kan hjelpe med link? (Er stygt redd mangelen på autofokus gjør at den vil henge et stykke etter min k750i i billedkvalitet...) Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 k750i har digital autofokus, vet ikke hvor bra det er. Men skal ikke si noe om kvaliteten til k750i som jeg syns er meget bra. Men club-siemens.com skal ha en preview av den mobilen på sine sider. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå