Gå til innhold

Mars Volta - Frances The Mute

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg sier fremdeles at The Mars Volta IKKE er et mainstream band pga en snartur oppom det kommesielle.

vi får se. jeg mener nå at de ikke er det enda, men fortsetter de å stige på list vil de nok nærmse seg.

Okei, kan jeg få definisjonen på Fanboy?

jeg ville sakt at en er fanboy hvis:

Man sier at alle andre band er elendige

at man ikke klarer å si noe positivt om noe annet enn bandet "sitt".

Man sier at de fra det spesielle bande er best i det de gjør, og blir skremmende sinna hvis noen sier mot.

edit: endra litt

Endret av Aurgjelme
Lenke til kommentar
hvilke grunnlag har du til å si dett?

Alt du har skrevet her, omtrent. Du gjør ikke akkurat noen innsats for å motbevise det heller...

jeg har skrivd hva jeg mener er mainstream, og hvis du følger det så er det faktisk helt riktig det jeg sier!

Hæ? Poenget her er at du har gjort en aldri så liten skivebom når det gjelder begrepet "mainstream". Og ja, det å bruke Maiden mot deg er muligens litt barnslig, men det er fremdeles et slående paradoks.

nei. mainstream er musikk som ligger på listene i lang tid, og blir spilt på radioen hele tida.

Noe alà Iron Maiden i sine glansdager på 80-tallet. Misforstå meg rett, jeg sier ikke at Iron Maiden er en del av den gjennomsnittlige fjortisens musikksmak, jeg sier at de uansett hvordan du vrir og vender på det har mengder med fans, radiospillinger, promoterte album og turnèer osv. I motsetning til dette er ikke dette situasjonen for The Mars Volta (som du uttalte at er "mainstream"). Riktignok har de hatt litt blest i nordeuropeisk media den siste måneden, ellers er de nokså undergrunns i hjemlandet, og egentlig fremdeles her. De forsvinner i mengden, det kan ikke akkurat sies om Iron Maiden, eller? For meg, som har vært blodfan av The Mars Volta siden 2003, virker det ganske totalt latterlig å kalle en middels rotasjon på radio, en håndfull gode anmeldelser og et par avisartikkeler for å "gå mainstream". Den lille blesten de har hatt er rett og slett resultatet av et pressekorps som har bestemt seg for å hype litt, slikt skjer med tid til annen. I akkurat TMVs tilfelle ser ikke hypen ut til å ta de helt store vendingene. Og aller viktigst, musikken er fremdeles 100% artistenes egen, for ikke å snakke om utgitt på uavhengig (og delvis selveid) selskap.

Lenke til kommentar
hvilke grunnlag har du til å si dett?

Alt du har skrevet her, omtrent. Du gjør ikke akkurat noen innsats for å motbevise det heller...

jeg har lakt merke til at ingen faktisk klare å bla fram noe post hvor han har oppført seg veldig fanboy. jeg syntes dere burde holde dere langt unna å bruke slike kallenavn hvis dere ikke kan bevise det.

jeg kan ikke skjønne hvorfor headcleaver ikke slår hardere tilbake enn han gjør. det er faktisk mange poster dere ikke er noe bedre enn han i selv.

Noe alà Iron Maiden i sine glansdager på 80-tallet.

du må huske at det er 20år siden. da kan de ikke kalles mainstream nå lengre.

hvis du spør en persjon mellom 13 og 18 i nåtidas sammfund "hva syuntes du om iron maiden", kommer de mest sansynlig til å si: ÆRSJ! det er sånnt møkk som fattern hører på, eller tilsvarende.

edit:

Jepp. Men jeg har litt vanskelig for å tro at albumene deres treffer pop-publikumet helt.

ALT kan skje! husk at "grisen står og hyler" sangen har vært kjempe populær nå i det siste da. så det skulle ikke forundre meg om MV blir kjempe populære heller.

Endret av Aurgjelme
Lenke til kommentar
"hva syuntes du om iron maiden", kommer de mest sansynlig til å si: ÆRSJ! det er sånnt møkk som fattern hører på, eller tilsvarende.

HAHA!

Iron Maiden er ganske populært, kjenner faktisk ei som hater metal og er Iron Maiden fan. Og flere som sier at "Iron Maiden er skam bra" de er ofte stolte fordi de er såååååå underground. Det hører også til historien at disse ofte hører på listemusikk.

Endret av TLZ
Lenke til kommentar
jeg kan ikke skjønne hvorfor headcleaver ikke slår hardere tilbake enn han gjør. det er faktisk mange poster dere ikke er noe bedre enn han i selv.

hvorfor? fordi jeg syntes det er idiotisk at mer eller mindre voksene mennesker(jeg regner med at dere er det?) skal sitte å krangle/slenge dritt, på den måten mange av vi/de gjør.

da syntes jeg det er bedre å satse på at de etterhvert skjønner at de ikke er perfekte selv.

I så fall unner jeg de penga

det gjør jeg også. de har jobba hart i mange år, og fortjener litt betaling for slitet.

edit:

HAHA!

Iron Maiden er ganske populært, kjenner faktisk ei som hater metal og er Iron Maiden fan. Og flere som sier at "Iron Maiden er skam bra" de er ofte stolte fordi de er såååååå underground. Det hører også til historien at disse ofte hører på listemusikk

da er du heldigere enn meg. mine venner hører på 50cent,eminem og lager "spy" lyder hver gang jeg setter i ei maiden plate.

Endret av headcleaver
Lenke til kommentar

Herre min hatt. Tror ikke jeg gidder å grave meg gjennom postene her, men Aurgjelme - vit at jeg er uenig. Og vit at det strengt tatt ikke er nødvendig å bevise noe fra min side. Det skal også sies at det er litt teit å gå til angrep på MEG for noe noen andre har sagt og stått for. Jeg bare forsøker å motbevise utsagnet om at TMV er mainstream. Punktum.

Headcleaver: 1. Du må gjerne tro du er "voksen". 2. Jeg er uenig. 3. Det har lite med denne tråden å gjøre.

Lenke til kommentar

Selv om jeg har stor sans for IM så må jeg si meg enig i at det je har hørt av MV neppe nå kan klassifiseres som mainstream.

Men nå er jo mainstream et litt splittet begrep i seg selv.

Man kan jo bli mainstream selv om utgangspunktet er helt forskjellig: Noen lager musikken kun med tanke på å nå ut til flest mulig(selge mest mulig), mens andre kan fortsatt oppnå å bli "mainstream", helt til tross for at de overhodet ikke hadde noen "mainstream ambisjoner" med musikken sin.

Lenke til kommentar

Iron Maiden er jo mainstream, jeg kjenner masse Iron Maiden fans. Halve klassa mi liker det. (Jeg går i 10.) Inkl. flere jenter.

The Mars Volta derimot er absulutt ikke mainstream. Jeg hadde ikke hørt om dem før jeg begynte å henge her på forumet. Jeg kjenner _ingen_ som har hørt om dem i det hele tatt. Aldri sett noe om dem på TV, i aviser eller på internett (utenom her). EOD!

On Topic: Dette albumet må jeg skjekke ut.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Zykloooon, vi er ikke alene :w00t:

Tarkus Magazine (tidskrift for progressiv rock) dumpet ned i posten i dag, og der fikk Frances the mute regelrett skambank. Moro å se at ikke alle gir seg ende over :p

Klippet fritt fra en laaaaang anmeldelse :

Volta kopierer ingen, snarere kan de anklages for ikke helt å vite hva de holder på med (trass i at Omar Rodriguez-Lopez slår om seg med KC-henvisninger), mens gruppen satser på at kritikersjiktet er enda mindre innført - en tese som altså lar seg bekrefte........77 minutter med instrumentale plattheter, med usammenhengende strukturfundamenter, med "eksperimentelle" lydeskapader som vi ikke helt er ment å skulle begripe - bare svelge som som seriøse, med symfoniske metalfakter som JET, Semiramis, Il Balletto de Bronzo og ca 290 andre gjorde LANGT bedre i en tid da prinsippene var ferske..............Bra ting ved Frances the mute? Tja, litt tøff tromming enkelte plasser og et par av overgangene er i det minste morsomme, om aldri så ufrivillig.
Lenke til kommentar

He he! Ja jeg leste det jeg også. Det var et langt skriv, og jeg fikk lyst til å rive istykker bladet etterpå...

Edit: Om 20 år vil Frances the mute være akseptert i de kretsene også. Den er bare ikke skikkelig gjennomspilt enda.

Historien vil gjenta seg. Mange band ble sett ned på i den første psychedeliske og progressive perioden. Idag er synet annerledes.

Jeg setter Frances the mute i samme gullhylle som Ok-Computer. De skivene har ikke mange ved siden. The Dark Side of the Moon er en av de få.

Endret av anth
Lenke til kommentar
Volta kopierer ingen, snarere kan de anklages for ikke helt å vite hva de holder på med (trass i at Omar Rodriguez-Lopez slår om seg med KC-henvisninger), mens gruppen satser på at kritikersjiktet er enda mindre innført - en tese som altså lar seg bekrefte........77 minutter med instrumentale plattheter, med usammenhengende strukturfundamenter, med "eksperimentelle" lydeskapader som vi ikke helt er ment å skulle begripe - bare svelge som som seriøse, med symfoniske metalfakter som JET, Semiramis, Il Balletto de Bronzo og ca 290 andre gjorde LANGT bedre i en tid da prinsippene var ferske..............Bra ting ved Frances the mute? Tja, litt tøff tromming enkelte plasser og et par av overgangene er i det minste morsomme, om aldri så ufrivillig.

I motsetning til mange av dere er jeg enige i det de skriver.

Har hørt på litt cd-en og den irriterer meg.

For meg så er det alltid litt for mye av det gode på plata.

Det er så rotete.

Er slik for mine ører i hvertfall :shrug:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...