Gå til innhold

Mars Volta - Frances The Mute

Anbefalte innlegg

Har nå lyttet gjennom hele skiven.

Hva skal jeg si? Målløs, sjokkert, imponert, lyd-voldtatt, forvirret, beste albumet jeg har hørt, mildt sagt skjelven, en paring av Alice Cooper, Tom Waits, Muse, Pink Floyd og masse annet, må nok lytte en gang til, bare en gang til.

:dribble:

Endret av anth
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har hørt den en gang på mp3, og likte den ikke så veldig. Regner med at en skiggelig plate har bedre lyd, er bare det at eg har kjøpt så mange plater i plater i det siste og tenkte å vente med å kjøpe plate igjen.... :hmm:

Lenke til kommentar
Er jeg den eneste på dette forumet som ikke liker dette bandet?

hm, jeg har alldri likt mainstream musikk, så jeg er ikke spesielt fan av dissa heller

Iron Maiden er ti ganger mer "mainstream" enn TMV....

TMV har enkelte sanger som er konge, mens resten blir litt kjedelig for min del. Jeg har ikke hørt ordentlig gjennom det siste albumet, så jeg forbeholder meg retten til å forandre mening :wee:

Endret av Lungemannen
Lenke til kommentar

@headcleaver: Du klarte det igjen... Nå må du virkelig slutte å snakke om ting du ikke har peiling på.

Angående Mars Volta:

Jeg er ikke fan av bandet... Men det skal ikke mye til for å bli fan av den skiva. Meget spesielt kunstverk som vil bli en "bør ha i samlingen" i mange år fremover.

Lenke til kommentar

Ærlig talt, headcleaver, Omar Rodriguez-Lopez og Cedric Bixler Zavala (med forbehold om skrivefeil) har alltid vært så lite mainstream som du får det. Fram til The Widow ble en hit hadde "ingen" hørt om The Mars Volta, og de lager musikk som er så utrolig mye mindre mainstream enn samtlige av de på favorittlista di, at jeg tror du burde kapitulere og revudere litt hva du uttaler deg om.

Edit: Forresten, Frances The Mute er et rart, men vanvittig bra album.

Endret av Purify
Lenke til kommentar
Ærlig talt, headcleaver, Omar Rodriguez-Lopez og Cedric Bixler Zavala (med forbehold om skrivefeil) har alltid vært så lite mainstream som du får det.

Når jeg skreiv mainstream så mente jeg musikk som alle hører på.

alle hører på mars volta nå, og jeg pleier alltid å ikke høre på musikk som alle andre hører på.

Lenke til kommentar

Iron Maiden er det største mainstream-bandet noensinne. Da jeg var 10-12 år hørte så å si alle jeg kjente på IM. Selv syntes jeg ikke noe særlig om dem.

Forresten så ser jeg at de som er på samme alder idag, også lett lar seg kjøpe av IM. All annen musikk blir ignorert. Iron Maiden, Iron Maiden og Iron Maiden. Eller hva, @headcleaver?

Lenke til kommentar

Personlig så har jeg alt av Maiden fra 80 til 87, og får fortsatt raptus hvis noen setter på To tame a land i fylla :p

Men jeg er delvis enig med Anth. MAiden er mainstream, eller har ihvertfall blitt det med åra. Jeg er 30 år, og når jeg vokste opp på 80 tallet så hørte absolutt alle på Maiden. Det var greit å rakke ned på Helloween, Metallica osv, men INGEN kødda med Maiden,

Sitter med en følelse av at det fortsatt er sånn :)

Lenke til kommentar
Iron Maiden er det største mainstream-bandet noensinne. Da jeg var 10-12 år hørte så å si alle jeg kjente på IM. Selv syntes jeg ikke noe særlig om dem.

hm, det ville ikke jeg sakt. på 80tallet da maiden var stor blandt den de som var på ungdomsskole stadie, men det er ikke det nå lengre. nå er det hovedsaklig de som oppkevde dette som hører på maiden. det er også seffølgelig noen fra den yngere generasjon som hører på iron maiden, men det er langt ferre enn de som hører på metallica eller britney spears.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...