danno_O Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Hvor mange slags frukter finnes det og hvilke av de er det som er gode? Må ha litt tips før jeg skal begynne med FruitSurvival-prosjektet mitt Lenke til kommentar
jonasdaman Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 banan pære eple. de jeg kommer på i farta + kiwi Lenke til kommentar
Swafty Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Plommer, ananas, druer, meloner... Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Eple, pære, banan, kiwi, ananas, mango, papaya, plomme, drue, melon, stjernefrukt, appelsin, klementin, pasjonsfrukt (sikkert skrevet feil), fersken. Skal se om jeg kommer på fler. Lenke til kommentar
Midnight_walker Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Tomat er grønnsak (tror jeg) Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Jordbær er frukt, og banan er egentlig bær. Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 (endret) Mandarin og sitron er de jeg kan komme på sånn i farta. sluffy: bær er en type frukt da. Strengt tatt er frukt nøtter, spaltefrukt, bær og steinfrukt. Endret 9. mars 2005 av Ernie. Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Vi trenger en definisjon. http://www.frukt.no/Article.aspx?artid=100...mnu2id=&mnu3id= Lenke til kommentar
Kisp Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 List of fruits - Wikipedia -Kisp Lenke til kommentar
d0ppler Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 (endret) jeg var på fest en gang hvor to kompisser av meg kranglet slik at vi andre nesten syntes det var pinlig, og da var temaet "Hva er tomat?". Han ene mente det var et bær, han andre mente det var en frukt. Diskusjonen skled ut på det nivået hvor en annen måtte bare bryte inn og ta frem et leksikon, og da fant vi ut at tomat var en bærfrukt.! :s EDIT : Caplex om tomat Endret 9. mars 2005 av dga01 Lenke til kommentar
kengdal Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 (endret) Jordbær er frukt, og banan er egentlig bær. Jordbær er faktisk en nøtt. Endret 9. mars 2005 av kengdal Lenke til kommentar
kine5689 Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Alt (omtrendt) me frøkapsler er frukt (tror jeg viss jeg husker rett) Og uten er grønnsaker. da er tomat frukt. Lenke til kommentar
Musty Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 da er vel paprika en frukt også? (gjelder vel hele paprika familien: chili, jallapenoer, og alle de andre sterke som jeg ikke vet hva heter) Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 (endret) da er vel paprika en frukt også? (gjelder vel hele paprika familien: chili, jallapenoer, og alle de andre sterke som jeg ikke vet hva heter) Nei så enkelt er det ikke. Paprika er grønnsak. En definisjon på forskjellen på frukt/bær og grønnsaker kan være: Grønnsaker er urteaktige planter, og de plantedelen vi spiser brukes til hovedretten av et måltid Frukt og bær er saftige plantedeler som vi spiser som dessert. Endret 10. mars 2005 av Ernie. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå