LarsP Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Jeg har lenge vært på jakt etter en arvtaker etter min trofaste minidisc, type Sony. Etter litt saumfaring så har jeg funnet ut at en mp3-spiller med harddisk er tingen for meg. Spilleren jeg har sett meg ut er en iRiver H340 40GB. Lurte på om noen her på forumet har noen erfaringer med denne spilleren. I tillegg til spilleren så kunne jeg tenkt meg å bytte ut mine 3 år gamle Denon-hodetelefoner. Her kunne jeg tenkt meg et par som ligger i prisklassen 1000 +/-. Musikken jeg for det meste hører på er metal, prog, funk og lignende. De jeg for øyeblikket har i kikkerten er Sennheiser HD 555. mvh Lars Pedersen Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 I tillegg til spilleren så kunne jeg tenkt meg å bytte ut mine 3 år gamle Denon-hodetelefoner. Her kunne jeg tenkt meg et par som ligger i prisklassen 1000 +/-. Musikken jeg for det meste hører på er metal, prog, funk og lignende. De jeg for øyeblikket har i kikkerten er Sennheiser HD 555. HD555 har lav imperdans og kan lett drives av bærbare spillere. Den eneste du må være klar over, er at det er en åpen konstruksjon. Støy fra omgivelsene slipper lett inn og musikken du hører på slippes lett ut. Dette kan være plagsomt om du bruker dem i støyende omgivelser. Beyerdynamic DT231 er en lukket modell i samme prissegment. Den er litt mindre enn HD555, men den dekker akkurat hele øret på meg. Ellers har Sennheiser HD280 Pro, som er lukket og litt større enn DT231. Den koster litt over tusen kroner. Lenke til kommentar
Sevald Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 (endret) Eg likar godt mine AKG k271S, dei koster vel rundt 1700,- på f.eks tre45. Dei funker heilt strålande til ALT, i alle fall alt eg bruker dei til. Bruker dei til Sony minidiskspiller, Harman Kardon annlegg og PC utan noko problem! Veldig bra lyd, heilt klart dei beste eg har prøvd i mitt snart 23 år lange liv. Dei er lukka og isolerer godt både inn og ut. Ellers har dei ein brytar som slår av lyden når du tek dei av deg, dette likar eg, men det er ikkje sikkert at alle gjer det. Men dei koster kanskje litt mykje for deg, trur ikkje 1700,- er dekka av 1000+/- Speler mykje forskjellig musikk på dei. Kan nevne: visesang, rock, klassisk,metall, pop, pluss mykje anna. Endret 9. mars 2005 av Sevald Lenke til kommentar
dostojevski Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 Jeg stiller meg bak forrige skribent i lovprisningen av disse klokkene. De er verdt hver krone! (Se forøvrig sticky i denne kategorien.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå