kennedyairport Skrevet 26. juni 2002 Del Skrevet 26. juni 2002 nå har jeg fått et alvorlig problem her. jeg skulle fjerne linux og gikk inn i fdisk for å fikse problemet. problemet er at jeg får ikke fjernet ext dos partisjon . hver gang jeg prøver så får jeg følgende beskjed: cannot remove ext dos while there is a logical drive active . jeg har ikke mye peil på partisjonering , så jeg lurer på hva jeg kan få gjort med saken. må låne hd til jeg kommer meg på beina igjen. uansett hva jeg gjør i fdisk så blir jeg ikke kvitt ext-dos Lenke til kommentar
toreae Skrevet 26. juni 2002 Del Skrevet 26. juni 2002 Hei, først må du sette en annen partisjon aktiv. Deretter kan du slette logical drive, for så å slette ext dos. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 26. juni 2002 Del Skrevet 26. juni 2002 Det skal da strengt tatt ikke være nødvendig...? Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 26. juni 2002 Del Skrevet 26. juni 2002 Prøv ranish partition manager (www.ranish.com) Den fikser sånt lett! Lenke til kommentar
kennedyairport Skrevet 26. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2002 funker det selv om linux ikke virker på hardisken. for jeg har ingen mulighet til å legge inn linux på nytt for da får jeg bare error beskjeder. så denne disketten skal bootes opp i dos ? Lenke til kommentar
lurerpaa Skrevet 26. juni 2002 Del Skrevet 26. juni 2002 Quote: Den 2002-06-26 22:43, kennedyairport skrev:funker det selv om linux ikke virker på hardisken. for jeg har ingen mulighet til å legge inn linux på nytt for da får jeg bare error beskjeder.så denne disketten skal bootes opp i dos ? fdisk til ms-soft suger. Greier dui i det minste aa boote fra redhat cdrom, og bruke fdisk eller disk druid derifra ? Tipper non-msdos fdisk vil greie a slette partisjonen... Lenke til kommentar
kennedyairport Skrevet 27. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2002 men fungerer dette programmet under dos, er det meningen at jeg skal starte maskinen med disketten i ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå