The Prodigy Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 (endret) Jeg skal rippe noen cd`er til mp3 eller andre fil formater...Hva er den aller beste kvalitet eg kan få....? 320 kbps..? og hvilket filformat..? Er MPC bedre i kvalitet en mp3..? trenger man noe ekstra codecs for å spille MPC..? Det er origanle cd`er som skal rippes... (har lest den rippe guide tråden her på forum) Takker... EDIT: File size har ikke stort å si, vil bare ha best mulig kvalitet..... Endret 9. mars 2005 av The Prodigy Lenke til kommentar
The Prodigy Skrevet 9. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2005 wave 44 kHz 16 bit Altså fra CD -> MP3, MPC etc Beste kvalitet i slutt fil formatet....Altså MP3,MPC etc... Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 (endret) wave 44 kHz 16 bit Tja.. man har noe som f.eks Electrocompaniet ECD 1. On Topic: Jeg bruker å rippe mine cder med EAC og LAME. alt-preset extreme --- The highest quality - in fact the same as the "insane" option above - with the smallest file size. The bitrate usually averages around the 256 kbps, but achieves CBR 320 kbps quality. Depending on the complexity of the sound wav, the resulting mp3 is about 224-256 kbps on the average. In case of old recordings, I found file sizes around 160 kbps. Med alt-preset standard så mister man noe dynamikk og dypbass. Edit: En liten guide her. Endret 9. mars 2005 av Nisje Olm Lenke til kommentar
The Prodigy Skrevet 9. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2005 File size har ikke stort å si, vil bare ha best mulig kvalitet..... Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Lag et image av disken. Da får du den samme kvaliteten. Hvis du ikke skal svi ut imaget, kan du mounte det til en virtuell cd-rom for å spille plata. Velger du MP3 er det ideelt å ha minst 192 kbs. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Jeg prøvde en kombinasjon av FLAC og cuesheets, da kunne jeg mounte FLAC filene med Daemon Tools og spiller sporene. Fungerte veldig bra, men jeg gikk over til AAC for å kunne bruke iPoden og Xboxen min som mediaspillere. Lenke til kommentar
The Prodigy Skrevet 9. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2005 FLAC Takk, skal teste dette.... Lage et image fil er ikke aktuelt, jeg skal ha det ut på mp3, Mpc..eller flac(?) eller et annet og bedre filformat enn de nevnte... Velger du MP3 er det ideelt å ha minst 192 kbs. Ja, det er jeg klar over. Hva med MAKS..Hva kan/ må du ha maks for å få helt utbytte...? Lenke til kommentar
dostojevski Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Maksimal teoretisk bitrate for MP3 er 320 kb/s. Dette er ca snaut halvparten av bitraten for de beste losslessformatene. Lenke til kommentar
The Prodigy Skrevet 9. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2005 Maksimal teoretisk bitrate for MP3 er 320 kb/s. Dette er ca snaut halvparten av bitraten for de beste losslessformatene. Oki.. Finnes det andre lossless.formater som flac..?? hvordan endelse får flac formatene.. filnavn.flac..?? Og de kan avspilles i de normale/vanlige spillere...right?? Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Hva med å ta testen selv: Brenn en cd-r med samme låt i to eksemplarer. Den ene konverteres først til 320 kbs MP3, mens den andre brennes direkte fra originaldisken. Sett deg ned å lytt nøye til begge... Du skal ha et krafitg high end-annlegg og unormalt godt utstyrte ører for å høre forksjell. Lenke til kommentar
nr.4 Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 EDIT: File size har ikke stort å si, vil bare ha best mulig kvalitet..... I så fall anbefaler jeg FLAC på det sterkeste. Blir ikke altfor gigantisk, enorme filer, samtidig som formatet er lossless, slik at det ikke blir noe kvalitetstap overhodet. Filene spilles av i winamp (og sikkert mange andre programmer), og det finnes en kjekk plugin til nero som gjør at at du kan brenne ut filene hvis det skulle være aktuelt. hvordan endelse får flac formatene.. filnavn.flac..?? Og de kan avspilles i de normale/vanlige spillere...right??Blir .flac ja. Men selvfølgelig, det er riktig som anth sier - det er vanskelig å høre forskjell på 320 kbps mp3 og cd. 320 kbps mp3 i konstant bitrate er såvidt jeg har fått med meg den beste kvaliteten som finnes på det formatet. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 11. mars 2005 Del Skrevet 11. mars 2005 (endret) wma kan også lagres som lossless itillegg har vi et annet format som kalles monkeys audio, skal være bedre enn flac. http://www.monkeysaudio.com/comparison.html edit: flere sammenligninger http://flac.sourceforge.net/comparison.html http://www.lossless-audio.com/comparison.htm http://web.inter.nl.net/users/hvdh/lossless/lossless.htm http://members.home.nl/w.speek/comparison.htm Endret 11. mars 2005 av rakib Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 11. mars 2005 Del Skrevet 11. mars 2005 Eg bruker WMA-Lossless og fungerer helt greit.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå