Gå til innhold

40GB harddisk for 36 kroner??

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dem har krav på diskene til den oppgitte prisene, så lenge quad ikke informere dem at dem tar seg i rettighold at det kan være feil på prisene på siden...

Så lenge dem ikke bruker denne retten, så har du all rett til å kreve produktet for den prisen som stod på siden...

Sånt har hendt før, kjøpte meg x antall glass for 1 kr pakke når den egentlige prisen er 100 kr pr pakke..

Dette kom på grunn av at dem ikke tok i rettighold at det kunne være feil i annonsen.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig forventet jeg ikke å få de til den prisen :smile: Og jeg snakket med en av de ansatte, og han lovte meg en kompensasjon neste gang jeg handler der:

"Hei igjen Thomas.

Seff, får du det. Bare send en mail til meg neste gang du skal ha noe så vanker ”special price” !

Mvh,

Geir Elstad

Quad.no"

Lenke til kommentar

Nei Shrike, Kaptein_S, dere bør bli voksne. Om en butikk setter en drastisk feil i sine priser, og samtidig ikke tar forbehold om skrivefeil, er det med loven i hånd vi kan utnytte dette. Er ikke helt moralsk, sant nok, men det er like fullt helt lovlig. Det er bare barnslig å si til folk som utnytter slikt at de skal bli voksne.

Lenke til kommentar

I utgangspunktet er man juridisk bundet av et tilbud som er fremsatt i annonser, plaketer i vinduer osv.

Men, det er helt klar avtalerett at dersom den som leser annonsen skjønner (eller åpenbart burde ha skjønt) at det er en feil i tilbudet, så er den som har fremsatt tilbudet ikke bundet av annonsen.

Så siden dere ganske riktig regnet med helt fra begynnelsen at dette måtte være feil, så gjør forretningen ikke noe galt i å nekte handelen.

(Og hvis man synes dette er teit, så kan dere jo prøve også å se saken fra den andre siden, og se om ikke det gir litt fornuft, tross alt.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...