Kaptein_S Skrevet 26. juni 2002 Del Skrevet 26. juni 2002 Hallo? Hvor gamle er dere folkens? Disker til 36,- kr??? Tror dere VIRKELIG noen selger dette?? Eller at de GODTAR klager?? At dere får kompensasjon pga at dere har et bilde av annonsa? HALLO?? Kaptein_S Lenke til kommentar
PulZ Skrevet 26. juni 2002 Del Skrevet 26. juni 2002 Dem har krav på diskene til den oppgitte prisene, så lenge quad ikke informere dem at dem tar seg i rettighold at det kan være feil på prisene på siden... Så lenge dem ikke bruker denne retten, så har du all rett til å kreve produktet for den prisen som stod på siden... Sånt har hendt før, kjøpte meg x antall glass for 1 kr pakke når den egentlige prisen er 100 kr pr pakke.. Dette kom på grunn av at dem ikke tok i rettighold at det kunne være feil i annonsen. Lenke til kommentar
Toset Skrevet 26. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2002 Selvfølgelig forventet jeg ikke å få de til den prisen :smile: Og jeg snakket med en av de ansatte, og han lovte meg en kompensasjon neste gang jeg handler der: "Hei igjen Thomas. Seff, får du det. Bare send en mail til meg neste gang du skal ha noe så vanker ”special price” ! Mvh, Geir Elstad Quad.no" Lenke til kommentar
Shrike Skrevet 27. juni 2002 Del Skrevet 27. juni 2002 Så etter din mening kan faktisk et firma gå konkurs p.g.a en idiotisk kommafeil i f.eks en bilannonse? grow up folkens, ikke vær så EGOISTISKE Lenke til kommentar
TVPR Skrevet 27. juni 2002 Del Skrevet 27. juni 2002 Nei Shrike, Kaptein_S, dere bør bli voksne. Om en butikk setter en drastisk feil i sine priser, og samtidig ikke tar forbehold om skrivefeil, er det med loven i hånd vi kan utnytte dette. Er ikke helt moralsk, sant nok, men det er like fullt helt lovlig. Det er bare barnslig å si til folk som utnytter slikt at de skal bli voksne. Lenke til kommentar
TVPR Skrevet 27. juni 2002 Del Skrevet 27. juni 2002 Forøvrig var det vel ingen som trodde dette var ordinær utsalgspris, stort sett alle skjønte det var en skrivefeil. Derfor diskusjonen om det burde føres videre. Lenke til kommentar
aNti hero Skrevet 27. juni 2002 Del Skrevet 27. juni 2002 Tror dem ikke MÅ selge når det er sånne feil.. ekke sikker, men :smile: Virker for dumt ialf om dem må (og hvis dem skriver "Forbehold om trykk feil" så slepper dem, da er det veldig rart) Lenke til kommentar
Rafael Skrevet 27. juni 2002 Del Skrevet 27. juni 2002 De diskene er ikke verdt bryet. Kanskje om det hadde vært 7200rpm eller 60gb så, men ikke ellers- Lenke til kommentar
Akelbee Skrevet 27. juni 2002 Del Skrevet 27. juni 2002 I utgangspunktet er man juridisk bundet av et tilbud som er fremsatt i annonser, plaketer i vinduer osv. Men, det er helt klar avtalerett at dersom den som leser annonsen skjønner (eller åpenbart burde ha skjønt) at det er en feil i tilbudet, så er den som har fremsatt tilbudet ikke bundet av annonsen. Så siden dere ganske riktig regnet med helt fra begynnelsen at dette måtte være feil, så gjør forretningen ikke noe galt i å nekte handelen. (Og hvis man synes dette er teit, så kan dere jo prøve også å se saken fra den andre siden, og se om ikke det gir litt fornuft, tross alt.) Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 28. juni 2002 Del Skrevet 28. juni 2002 Har noen faktisk fått disse diskene? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå