Earendil Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 (endret) Har eit problem med å laste ned filer på datamaskina mi, får kun til å laste ned med 0,6 kB i sekundet. Dette er gjennom Internett vel og merke. Har ingenting å sei om eg brukar trådlaust eller vanleg nettverk. Det går også vanvittig treigt å surfe vanleg på internett. Ingen andre som brukar nettverket, aller andre nettvek har samme problem som meg, så problemet må ligge i datamaskina. Har denne datamaskina. Problemet er heilt nytt, har heller ikkje installert nokon nye program. Nokon som veit kva problemet kan skyldast? Er ganske rådvill. Edit: Brukar forresten Windows XP SP2 Endret 8. mars 2005 av Earendil Lenke til kommentar
_tussemor_ Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 for det første: jeg ble kvitt samme problemet med å sette nettverkskortet til automatisk duplex.. rare meg kom jo ikke på å sjekke dette.. ellers er det begrenset med antall nettverksoppkoblinger etter å ha installert sp2, mener jeg å ha hørt. en fix finnes visst på microsoft sine sider (beklager at jeg ikke har link), eller så kan du prøve denne håper det hjelper deg i gang. mhv masa Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Har du testet linjen din på speedometeret hos itavisen? Hva får du der i så fall? Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 9. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2005 Har du testet linjen din på speedometeret hos itavisen? Hva får du der i så fall? 850 kbit i sekundet. Normal fart. Korleis sett eg nettverkskortet til automatisk duplex? Lenke til kommentar
Jannern81 Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Får du normal fart på speedometer så er det personen du laster ned fra som er problemet vil jeg tro. Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 9. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2005 Tvilar på at det gjeld nesten samtlege serverar uten ein spesiell. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Test denne. ftp://ftp.uit.no/pub/linux/redhat/current...SRPMS-disc1.iso Hvilken fart får du? Nevn et par servere du får dårlig fart fra, så kan andre sjekke. Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 9. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2005 Ligg på 100 kB i sekundet, men dette er på skulen vel og merke. Kan sjekke hastigheita når eg kjem heimatt. Mogleg at det er nettverket heime sin feil. Lenke til kommentar
HAG Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Er helst de du laster fra, var under 30kB/sek. for noen drivere fra HP, på testen til "Orjanp" er eg "nede" i 129kB/sek etter halvparten er nedlasta, har "1020"-ADSL fra ngtl. Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 9. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2005 Klarer å laste ned på normal fart no. Datamaskiner kan være merkelege av og til. Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 9. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2005 Har no fått problem med hastigheita igjen. Trur det er ISPen min som slit litt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå