Gå til innhold

Lydløs PC kjøp:

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har nå fått satt sammen systemet og testet det. Måtte flytte litt på PSU, men det får bli sånt til jeg får tak i kablene fra Microplex.

Det kommer ikke som en bombe at det er chipset og skjermkort som er støyerene. Når skjermkortet fikk god omtale for lavt støynivå, så lurer jeg på hvordan andre x800xl kort er.... Det ble tross alt litt bedre når softwaren ble installert og den satte ned hastigheten ved lite bruk.

Maxtor disken og kjøleren fra Zalman var rett og slett imponerende, den lager svært lite lyd. Glad jeg ikke kjøpte spinpoint, for den minimale lyden den lager kan jeg leve med.

Så det er vel bare å bestille Zalman passiv chipset kjøler i første omgang. Kan se ut som om den muligens kommer litt nært skjermkortet, men får se om jeg må kutte av noe av ribben. Noen som vet om den er bredere enn vepsen som er der fra før?

Passiv kjøling for skjermkortet er jeg litt mer skeptisk til, det ser vanskelig ut å få av den kjøleløsningen som er fra før.

Kabinettet var greit det. Sett bort i fra at kablene ikke var lange nok. De 2 120mm viftene i vindtunellen var støysvake, jeg prøver å bytte ut den 80mm vifta med en tilsvarende papst 9db.

Har enda ikke fått testet maskinene med sidedørene på pga min provisoriske psu løsning, så det skal bli interessant å se hvordan det blir.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Ting tar tid når man er mye å reiser....

Nå har jeg fått montert zalman chipset kjøler. Det gjorde susen. Jeg har en vifte i bakkant som blåser rett på den. Jeg kan kjenne at kjøleren blir varm, men ikke sånn at jeg ikke kan ta på den.

Skjermkortet (x800xl) er slett ikke verst når du bruker smartfan, da setter den ned hastigheten mye, lydnivået ble litt bedre.

Fikk tilsendt forlenger på atx kabel, men den viste seg å være bare 20 pins, i stedet for 24 :( så den kan jeg vel ikke bruke.... Når jeg bestilte apdapter p4 atx, (for å få strøm til cpu) var bestillingen helt i orden, da jeg mottok pakken i dag så var ikke den med, microplex var tydelig tom. Det var dumt, minus i boka til Microplex. Prisene for å sende noen små deler er helt syke.

Så jeg har fortsatt en midlertidig løsning på psuen :( Så jeg har enda ikke fått testa pc'en med sidedørene på....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...