Hansforum Skrevet 12. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2005 Høres spennede ut. Jeg kan ikke huske å ha hørt om de kabinettene. Har du en link til salgssted og sånn? Til nå så synes jeg at Lian Li og Silverstone tj06 som virker mest fristende. Antec og Artic Cooling T1 får god omtale også ser jeg på silentrewiev, men har liksom ikke funnet noen som jeg var helt gira på. Nexus breeze har jeg også hørt skal være godt. Kan ikke tenke meg at jeg trenger særlig med vifter i kabinettet når jeg ikke skal overklokke, har Thermaltake xp120 cpu kjøler og mist strømforsyning. Lurer på om det finnes et grafikkort med original passiv kjøling som er sånn middels greit. Lenke til kommentar
Aes456 Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 De aller fleste som har Lian Li skryter mye av at det er kvalitet! Lenke til kommentar
phax Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 Høres spennede ut. Jeg kan ikke huske å ha hørt om de kabinettene. Har du en link til salgssted og sånn? Til nå så synes jeg at Lian Li og Silverstone tj06 som virker mest fristende. Antec og Artic Cooling T1 får god omtale også ser jeg på silentrewiev, men har liksom ikke funnet noen som jeg var helt gira på. Nexus breeze har jeg også hørt skal være godt. Kan ikke tenke meg at jeg trenger særlig med vifter i kabinettet når jeg ikke skal overklokke, har Thermaltake xp120 cpu kjøler og mist strømforsyning. Lurer på om det finnes et grafikkort med original passiv kjøling som er sånn middels greit. Har faktisk lest at alu kabinetter er mer plaga med vibrasjonsstøy en de med stålramme. og det med alu kabinetter kjøler bedre er bare en myte. men pluss siden med alu er jo selvsagt vekta og utseende (som regel) med den mist psu'n med 12cm vifte så sørger nok den nok for bra nok luftsirkulering så lenge du har et normalt romslig og ryddig kabinett. Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=EYE2000B Eller http://www.microplex.no/rubweb/php/rd.php?rd=EYE981BB&toc Lenke til kommentar
phax Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 liten og nett ja. har de noen alternativer i vanlig midi tower størrelse? Lenke til kommentar
H_Bozz Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 så denne NorthQ psu'n vil ikke holde til en s939 3000+ engang? drev og vurderte den selv faktisk.. Den holder for mitt oppsett med 3000+ uten problemer. Ville nok gått for noe annet om du tenker deg 6800gt/u i sli. Men den største problemet med denne er at den bråker betydelig mer enn det som er oppgitt. Så om du er ute etter en stille maskin så dropper du denne. det er veldig dålig med stillegående psu'er til en orntlig pris, er enkelt å bytte vifte til en silenX vis du vil det =) fjern grillen også, bråker bare extra, er jo ingen småunger som ska leke inni maskina Lenke til kommentar
H_Bozz Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 så denne NorthQ psu'n vil ikke holde til en s939 3000+ engang? drev og vurderte den selv faktisk.. Den holder for mitt oppsett med 3000+ uten problemer. Ville nok gått for noe annet om du tenker deg 6800gt/u i sli. Men den største problemet med denne er at den bråker betydelig mer enn det som er oppgitt. Så om du er ute etter en stille maskin så dropper du denne. det er veldig dålig med stillegående psu'er til en orntlig pris, er enkelt å bytte vifte til en silenX vis du vil det =) fjern grillen også, bråker bare extra, er jo ingen småunger som ska leke inni maskina Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 liten og nett ja. har de noen alternativer i vanlig midi tower størrelse? Ikke som de selger på microplex... Men de produserer det. Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 Denne kunne kanskje være noe for deg, Hansforum... Men den er muligens litt dyr... Lenke til kommentar
Hansforum Skrevet 11. april 2005 Forfatter Del Skrevet 11. april 2005 Tok litt tid dette: Sånn er det når man er ute og reiser, her er det jeg endte opp med: AMD Athlon 64 3200+ Winchester Thermaltake xp 120 med 120mm pabst 16 db. Asus A8N-E hk Mist 500w strømforsyning Silverstone SST-TJ06 kabinett Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 1024MB Maxtor DiamondMax 10 300GB Creative SB Audigy 2 ZS NEC DVD recorder ND-3520A IDE Zalman hd kjøler Asus x800xl Får se om jeg kjøper silenx vifter etterhvert. Jeg kjøpte strømforsyning og cpu kjøler hos microplex og det andre på komplett. Blir interessant å se hvor lang tid det tar. Det ble litt dyrere enn planlagt, men blir vel greit nok. Håper ikke NB på hk bråker for mye. Takk til alle for hjelpen. Lenke til kommentar
phax Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 ser bra ut det her! ville sterkt vurdert passiv kjøling til NB, den har en tendens til å bråke ille.. ellers så blir det jo skjermkort som kommer til å støye da. resten av komponentene dine er jo særdeles stillegående. cpu viften kan du nok trygt kjøre på lavere volt hvertfall. si ifra hvordan den harddiske kjøler'n fungere mot vibrasjoner. vurdere kanskje skaffe en slik ettersom harddisken min holder et par grader for mye slik jeg har vibrasjonsdempet den nå.. Lenke til kommentar
Aes456 Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 Det var en test av Zalman Harddiskkjøleren her. Der ble det målt 7 grader under standard temperatur. Jeg synes også den er veldig bra lyddempet. Lenke til kommentar
hilsen Skrevet 12. april 2005 Del Skrevet 12. april 2005 Hi Dudes. Har ogsaa MEN et stille prosjekt pa gang. Etter mye research er det kun hovedkortet jeg ikke har konkludert med men spekker paa socket 939, nForce 4. Er HK anbefalt her stille nok? Saa vidt jeg kan se er det ingen av de som har passiv kjoeling? Det maa vaere standard vare. Hva anbefaes fra forumets browsere? Takker og Bukker Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 12. april 2005 Del Skrevet 12. april 2005 @Hansforum: Ser ut som et bra oppsett. Men et par kommentarer (som alltid... ) A8N-E ser ut til å bruke samme vifte som A8N-SLI, og trust me, det er ikke noe du vil ha i maskinen din. Se om du kan forte deg å få med en Zalman kjøler til chipsettet fra enten Komplett eller Microplex, hvis de ikke har sendt allerede. Ellers bruker jeg NB kjøleren fra Revoltec, og den gjør også en bra jobb. Tar litt mindre plass. (Du finner den hos www.3dfxcool.no. Jeg sendte mail og fikk den sendt som A-post, så da sparte jeg litt på frakt, selv om jeg måtte forhåndsbetale.) Uansett, skaff deg en passiv kjøler og montér den likegodt først som sist, så slipper du å ta ut hovedkortet seinere. Litt spent på hva du mener om støynivået på Maxtor disken. Maxtor er jo ikke kjent som det mest stillegående merket... Jeg er også interessert i å høre om hva du syns om støyen fra skjermkortet. Skal snart bygge sammen en pc for en venn og det kortet er veldig aktuelt. Tror forøvrig at du ikke kommer til å tjene så mye på å gå fra Papst til SilenX. Det sies at de begge overdriver (eller underdriver) dB-verdiene sine, og at de faktisk støyer endel mer enn det de sier. Jeg er for eksempel ikke fornøyd med min Papst 26dB, selv om det teoretisk sett skulle være veldig stille... Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 12. april 2005 Del Skrevet 12. april 2005 må komentere litt jeg og da akkurat satt sammen "lydløs pc", er vanskeliger enn mann skulle tro. hvis du klarer og temme chipset vifta vil nok uansett skjermkortet være flaskehalsen. har selv kort med iceQ II og det er nok stillere enn asus kortet. og sammenlignet med resten av systemet STØYER det, stopper jeg kortet er det lydløst. så vil du ha det enda stillere må du nok fokusere på et lurt trix med skjermkortet. men det skal finnes passiv kjøling til x800 pro. har også maxtoren, den er stille men kan høres under siste bit av loadingen. men veldig veldi svakt. min står i en demper i artic cooling kabb, funker fett. og vi må ikke snakke stygt om silent X, har ei 12 cm 11dB. den er bare syk, rett og slett. den står på xp120 og holder cpu temp 10 grader over rom temp. den er lydløs og du som hadde lyst på passiv orginalkjøling, vet ikke helt om det finnes. så vær forsiktig hva du kjøper, jeg hadde ikke plass til passiv på mitt MSI da skjermkort lå rett over, så jeg gikk for fan mate. men det funker fint. Lenke til kommentar
Hansforum Skrevet 15. april 2005 Forfatter Del Skrevet 15. april 2005 Nå er alt på plass og holder på å installere, har møtt på et kjempeproblem. 24pin kontakten til hk og 4 pin kontakten til CPU er ikke lang nok..... Har sjekket på komplett og på Clas Ohlson, og det er ikke noe slikt der. Det er utrolig irriterende.... Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
phax Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 (endret) oi, det var jo kjedelige greier.. sånn går det når du skal tøffe deg å kjøpe så stort og dyrt kabinett! men hvertfall, det er ikke noe slikt du trenger? ellers så er det jo bare få tak i noen ledningsstumper og krympeplast å bare klippe og lodde litt. edit: url krøl-.. Endret 15. april 2005 av phax Lenke til kommentar
Hansforum Skrevet 15. april 2005 Forfatter Del Skrevet 15. april 2005 Den forlengelsen fra Microplex var akkurat det jeg trengte, men den er bare til den 24 pins kontakten, til 4 pins kontakten til cpu er jeg ikke i mål med enda.... AH, irriterende. Lodding og modding, det er ikke min greie. Noen andre? Lenke til kommentar
phax Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 det nærmeste jeg kom en forlengelse til den 4pins kontakten var denne greia, men da kreves det jo litt modifisering igjen. spleise sammen 4 ledninger og isolere de. er jo en nødløsning hvertfall visst du ikke skulle finne noe. Lenke til kommentar
Hansforum Skrevet 15. april 2005 Forfatter Del Skrevet 15. april 2005 Men den har jo overgang fra stor strømkontakt til CPU 4 pins kontakt. Spørsmålet er da, er det samme spenning som blir levert til cpu som ut i de andre kontaktene, hvis så er det vel bare å koble den på en vanlig kobling. Eller blir det helt feil? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå