GooDSpeeD Skrevet 26. juni 2002 Del Skrevet 26. juni 2002 Heisan Jeg har akkurat kjøpt meg en ny strømforsyning for å redusere støy, det er en enermax som har regulerbar hastighet på en av viftene. Jeg har også en regulerbar 80 mm vifte i fronten av kabinettet, samt en zalman flower kjøler på prosessoren med 92 mm vifte. På kjøleren har jeg brukt arctic silver 3. Uansett hvor hardt viftene blåser så får jeg allikevel ikke temperaturen i kabinettet til under 57 grader ved max load. Hvis jeg kjører alle viftene på laveste tempo stiger temperaturen til ca 60 grader ved max load. Jeg har et Aopen atx kabinett med 4 harddisker, 1 dvd, 1 cd-brenner, 512 ram og et abit GF 4 4400 ti, alt er festa til et abit at-7 max. Ata 100 kablene er flate, jeg skal bytte disse til runde kabler idag for å se om dette hjelper på luftgjennomstrømningen. Jeg har også vurdert å borre en del hull i plastfronten på kabinettet for å gi innsugsviften i front mer luft. Det må vel finnes noen andre som har en tilsvarende pc som har noen erfaringer med å få senket temperaturen. Jeg vet at AMD generelt er varmt, men hos meg er det så varmt at jeg ikke kan overklokke i det hele tatt før systemet blir ustabilt. Håper på hjelp :smile: GooDSpeeD Lenke til kommentar
Kenny000 Skrevet 26. juni 2002 Del Skrevet 26. juni 2002 Har ikke de Aopen kabinettene ganske tett "gitter" der viftenen sitter. Jeg vet at noen kabinetter er så tette her at det stopper opptil 60% av luftstrømmen. Dersom du har slikt gitter med bare noen få hull, anbefaler jeg at du rett og slett kutter/sager av dette "gitteret". Lenke til kommentar
GooDSpeeD Skrevet 26. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2002 Det er vel stanset ut endel 4 mm hull for viften i front på kabinettet. Det kan kanskje være riktig at disse ikke gir nok luft til vifta i front. Får prøve og lage større hull, eventuelt åpne helt så viften får helt frit innsug. Kombinert med et hullet plastdeksel i front kan vel kanskje dette gi resultater. Får håpe det hvertfall :smile: Lenke til kommentar
Kenny000 Skrevet 26. juni 2002 Del Skrevet 26. juni 2002 Lykke til hvertfall! Det er jo folk med de kabinettene som har saget bort plasten i front (foran innsugsviften) og satt en duct der..... Lenke til kommentar
GooDSpeeD Skrevet 26. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2002 Ja det hørtes ikke dumt ut, men hvor kan jeg få tak i en sånn duct? Plastdekslet er også buet foran, kan være vanskelig å tilpasse, men det skal jeg vel alltids få til :smile: Takk for hjelpen så langt :wink: Lenke til kommentar
Tantor_ Skrevet 26. juni 2002 Del Skrevet 26. juni 2002 har et aopen maxi. Største dritten jeg har vært borti. Den står å dundrer som server, så da er det greit. Det ble heller chieftech på dunder pcn ja. Lenke til kommentar
covah Skrevet 26. juni 2002 Del Skrevet 26. juni 2002 Du kan også lage et ekstra hull bak på kassa (der det er plass til ekstra seriel/parallell port) for å blåse varmluft ut av kassa. Lenke til kommentar
GooDSpeeD Skrevet 26. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2002 Helt enig, aopen kabinetter suger, tror aldri jeg har gjort ett så dårlig kjøp innen datakomponenter :sad: Blir vel et lian li etterhvert, men har brukt litt for mye penger på pc i det siste. GooDSpeeD Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå