Gå til innhold

Kjøling til Atlon XP 2000 i aopen kabinett

Anbefalte innlegg

Heisan

Jeg har akkurat kjøpt meg en ny strømforsyning for å redusere støy, det er en enermax som har regulerbar hastighet på en av viftene. Jeg har også en regulerbar 80 mm vifte i fronten av kabinettet, samt en zalman flower kjøler på prosessoren med 92 mm vifte. På kjøleren har jeg brukt arctic silver 3.

Uansett hvor hardt viftene blåser så får jeg allikevel ikke temperaturen i kabinettet til under 57 grader ved max load. Hvis jeg kjører alle viftene på laveste tempo stiger temperaturen til ca 60 grader ved max load.

Jeg har et Aopen atx kabinett med 4 harddisker, 1 dvd, 1 cd-brenner, 512 ram og et abit GF 4 4400 ti, alt er festa til et abit at-7 max.

Ata 100 kablene er flate, jeg skal bytte disse til runde kabler idag for å se om dette hjelper på luftgjennomstrømningen. Jeg har også vurdert å borre en del hull i plastfronten på kabinettet for å gi innsugsviften i front mer luft.

Det må vel finnes noen andre som har en tilsvarende pc som har noen erfaringer med å få senket temperaturen. Jeg vet at AMD generelt er varmt, men hos meg er det så varmt at jeg ikke kan overklokke i det hele tatt før systemet blir ustabilt.

Håper på hjelp :smile:

GooDSpeeD

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke de Aopen kabinettene ganske tett "gitter" der viftenen sitter. Jeg vet at noen kabinetter er så tette her at det stopper opptil 60% av luftstrømmen.

Dersom du har slikt gitter med bare noen få hull, anbefaler jeg at du rett og slett kutter/sager av dette "gitteret".

Lenke til kommentar

Det er vel stanset ut endel 4 mm hull for viften i front på kabinettet. Det kan kanskje være riktig at disse ikke gir nok luft til vifta i front. Får prøve og lage større hull, eventuelt åpne helt så viften får helt frit innsug. Kombinert med et hullet plastdeksel i front kan vel kanskje dette gi resultater.

Får håpe det hvertfall :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...