Gå til innhold

Lord of the rings : fellowship of the ring

Anbefalte innlegg

Heisann, jeg leser nå fellowship of the ring ( på engelsk) men tror ikke jeg rekker å lese den ferdig før jeg skal ha fremføring om den.

Har jo sett filmen, men hva som foregår rent handlingsmessig og i hvilken rekkefølge ting skjer i boka vet jeg jo ikke. Så lurte på om noen som har lest boka kunne gi meg et lite resyme av hva som skjer i de forskjellige kapitlene.

Har lest ut kapittel 3, så de 3 første trenger dere ikke nevne noe om hva som skjer.

Hadde vært supert å fått innspill her..

Mvh

Kurt P

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ber ikke om noen kompliserte gjengivelser av kapitlene.

Men noe slikt kanskje :

Kap 1 : A long exepted pary - Bilbo Lommelun fyller 111 år og en stor fest skal holdes til ære for den magiske alderen. Mange av hans venner blir invitert, blant annet hans gamle venn Gandalf, som er en trollmann. Under takketalen forsvinner Bilbo ved å bruke en magisk ring. Gandalf blir nyskjerrig og finner Bilbo i hjemmet sitt, og meker fort at Bilbo er bestatt den magiske ringen. Gandalv drar for å finne ut mer om den magiske ringen.

Noe i den duren slik at jeg vet hovedtrekka når jeg skal gjenfortelle handlingen.

Endret av Kurt P
Lenke til kommentar
Se filmen. Det eldste trikset i boka. :)

har sett den seff. Men det er mye annerledes vet jeg. og engelsklærern vår har lest bøkene og sett filmene.. Han har faktisk film som eget fag, så jeg trukke det går ann å lure den karen nei. :ermm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...