Kurt P Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Heisann, jeg leser nå fellowship of the ring ( på engelsk) men tror ikke jeg rekker å lese den ferdig før jeg skal ha fremføring om den. Har jo sett filmen, men hva som foregår rent handlingsmessig og i hvilken rekkefølge ting skjer i boka vet jeg jo ikke. Så lurte på om noen som har lest boka kunne gi meg et lite resyme av hva som skjer i de forskjellige kapitlene. Har lest ut kapittel 3, så de 3 første trenger dere ikke nevne noe om hva som skjer. Hadde vært supert å fått innspill her.. Mvh Kurt P Lenke til kommentar
T.F.T Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Denne skulle vært plassert i bok-forumet, og forøvrig; leksene dine må du gjøre selv. Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Du kan jo muligens få en kortfattet oversikt over handlingen på blant annet wikipedia: The Fellowship of the Ring The Two Towers The Return of the King Lenke til kommentar
Kurt P Skrevet 8. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2005 (endret) Jeg ber ikke om noen kompliserte gjengivelser av kapitlene. Men noe slikt kanskje : Kap 1 : A long exepted pary - Bilbo Lommelun fyller 111 år og en stor fest skal holdes til ære for den magiske alderen. Mange av hans venner blir invitert, blant annet hans gamle venn Gandalf, som er en trollmann. Under takketalen forsvinner Bilbo ved å bruke en magisk ring. Gandalf blir nyskjerrig og finner Bilbo i hjemmet sitt, og meker fort at Bilbo er bestatt den magiske ringen. Gandalv drar for å finne ut mer om den magiske ringen. Noe i den duren slik at jeg vet hovedtrekka når jeg skal gjenfortelle handlingen. Endret 8. mars 2005 av Kurt P Lenke til kommentar
Kurt P Skrevet 8. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2005 Denne skulle vært plassert i bok-forumet, og forøvrig; leksene dine må du gjøre selv. Okay, viste ikke at vi hadde et bok forum jeg *mod flytte denne* ? Lenke til kommentar
Solid Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Se filmen. Det eldste trikset i boka. Lenke til kommentar
Kurt P Skrevet 9. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2005 Se filmen. Det eldste trikset i boka. har sett den seff. Men det er mye annerledes vet jeg. og engelsklærern vår har lest bøkene og sett filmene.. Han har faktisk film som eget fag, så jeg trukke det går ann å lure den karen nei. Lenke til kommentar
lceman™ Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Det viktigste er vel at du dropper alt pisset om Arwen hvis jeg husker boka riktig. Lenke til kommentar
glotón Skrevet 11. mars 2005 Del Skrevet 11. mars 2005 Og at du tar med han tre-fyren (husker ikke hva han heter) som ser Frodo selv om han har på seg ringen. Mange som ble veldig skuffet da de fant ut at dette ikke ble tatt med i filmene. Lenke til kommentar
lceman™ Skrevet 11. mars 2005 Del Skrevet 11. mars 2005 Tom Bombadil kan jo være greit å få med. Lenke til kommentar
Kurt P Skrevet 11. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2005 Tom Bombadil kan jo være greit å få med. kan du gi en characterisation av han ? Lenke til kommentar
lceman™ Skrevet 11. mars 2005 Del Skrevet 11. mars 2005 Så lenge siden som jeg har lest boka; nei. Men det er vel noen her som har bedre husk enn meg? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå