Goliath Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 (endret) Jeg skal på 8 timers flytur og skal benytte min datamaskin på flyet. Jeg vil ha lengst mulig levetid på batteriet, jeg skal se film. Disse tiltakene skal jeg gjøre: - Sette strømmodus til Maks Batteri - Slå av Wifi (hehe, tror det er best på flyet) - Senke bakgrunnslyset maks ned - Kjøre filmene fra maskinen (harddisken, IKKE drev) - Deaktivere alle nettverkskontrollene (IR, NIC) - Deaktivere unødvendige prosesser som kjøres i bakgrunnen som f.eks antivirus osv ..noe mer jeg kan gjøre for å øke batterilevetiden? Edit: la til en ny punkt på listen.. Endret 9. mars 2005 av ohh-noo Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 9. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2005 så mange som har lest emnet og enda fler med 1557GLS selv og INGEN REPLY? har jeg fått med meg alt jeg kan gjøre for å lengst levetid? Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Du har gjort nok ja. Men batteriet vil uansett ikke vare 8 timer. Jeg tipper over 4 timer. Lenke til kommentar
Recon Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Og det må da være ganske bra til filmseing! Lenke til kommentar
mac1334 Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Kjøpe et batteri til? Eller finne på noe annet de resterende tiden. På lange flyreiser plager de da også og vise filmer i flyet vel? Lenke til kommentar
AhmanKell Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Du kan jo klokke ned cpu og gpu, så langt det går uten at det går ut over kvaliteten på filmen. Lenke til kommentar
Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 HVis du virkelig går inn for det kan du kanskje dra batteriet til fem timer, men stort mer en det klarer du ikke. Følg de tipsene som er sagt over, og klokk ned alt så lavt det går an og få det. Bruk også en mediaplayer som bruker lite ressurser, f.eks vlc.... Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 9. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2005 "Dothan" prosessoren klokkes jo automatisk ned når Maks Batteri er satt på..ligger på rundt 600MHz da.. Lenke til kommentar
Spook Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Du vil uansett ikke få særlig lang batteritid når du ser film da CD driven jo vil gå kontinuerlig. Jeg tipper du kan se en film (1 1/2 time) og at du deretter kan spille kabal i 1/2 - 1 time. Det forusetter at du gjør de tiltakene du selv foreslo samt passer på at lysstyrken på skjermen er ned mot absolutt minimum samt at CPU'en jobber på laveste hastighet. Lenke til kommentar
Sneglen Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 "Dothan" prosessoren klokkes jo automatisk ned når Maks Batteri er satt på..ligger på rundt 600MHz da.. Min ligger på 598Mhz på Portable/Laptop Har samme maskin som deg, og jeg fikk nettopp med meg noen gode tips for å øke batteritid Selv har jeg ingen tips å gi. Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 9. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2005 Du vil uansett ikke få særlig lang batteritid når du ser film da CD driven jeg skrev at skulle se filmene på maskinen, kanskje litt dårlig formulert men jeg mente at filmene skulle ikke kjøres fra drev men harddisk..for nettopp å ikke bruke batteriet på drev.. Lenke til kommentar
acon Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 "Dothan" prosessoren klokkes jo automatisk ned når Maks Batteri er satt på..ligger på rundt 600MHz da.. Min ligger på 598Mhz på Portable/Laptop Du kan vurdere å benytte deg av "Geexbox". Som er et OS, som du brenner ut på en cd. Cden legger du i maskinen under oppstart, så loades OS'et inn på minnet, og du kan dermed se filmer, bilder, musikk ifra harddisk og cd-rom. Om du sparer så enormt med batteri vet jeg ikke, men det er bare en måte og finne det ut på da Lenke til kommentar
Halvorsen Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Kjør en batterikalibrering med programmet "Battery Doubler", det kan kalibrere batteriet ditt, noe som vil gi bedre batterilevetid. Hvor mye vet jeg ikke, men økte mye selv på min Acer Ferrari 3200 Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 9. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2005 GeexBox virket veldig interessant. Er det lik Knoppix? Lenke til kommentar
acon Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Er det lik Knoppix? hø *leste om knoppix nå* Joda, likt det med at man starter OS'et ved å starte pcen med cden i cd-rommet, men hvis jeg har forstått riktig, kan man kun kjøre programmer med knoppix? eller... Geexbox fungerer iallefall med bilder, film og musikk. Og så er det utrolig enkelt å lære seg Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 9. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2005 (endret) Knoppix er et fult operativsystem (Linux) som man kjører fra CDen under boot.. men leste nettopp på Geexbox at GB vil ikke justere CPUen så CPUen vil kjøre på fullt under GB..det er litt synd Endret 9. mars 2005 av ohh-noo Lenke til kommentar
HondaNSR Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Knoppix er et fult operativsystem (Linux) som man kjører fra CDen under boot.. men leste nettopp på Geexbox at GB vil ikke justere CPUen så CPUen vil kjøre på fullt under GB..det er litt synd Da kan nå du vell klokke ned cpu i BIOS? Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 9. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2005 er ikke "inn" i klokking.. Lenke til kommentar
HondaNSR Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Når du starter pc`en, så trykker du på delete knappen (tror det er den på de fleste pcer) Så går på på voltage menye eller noe sånt. Så får du velge FSB på cpu en. Da stiller du den ned med 2-3mhz av gangen MAKS! Lenke til kommentar
Sneglen Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 "Dothan" prosessoren klokkes jo automatisk ned når Maks Batteri er satt på..ligger på rundt 600MHz da.. Min ligger på 598Mhz på Portable/Laptop Poenget var å få frem at det ikke bare gjaldt ved bruk av Max Battery Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå