Gå til innhold

X-box 2 spesifikasjoner klare

TCi

Anbefalte innlegg

Myst Revelation er på 2 DVD9 og det er flere Xbox spill i dag som unytter kapasiteten til DVD9 plater.

Man vil ikke ha muligheten til å pøse på med HDTV FMV, men likevel tror jeg ikke det vil bli et stort problem. hvis et spill må spres på 2 DVD plater så er nok ikke det så krise for de fleste.

Enig med du!

selv så koste jeg meg med ff7 på ps1 , og det var vel 5 cd`er hvis jeg ikke husker feil, brydde meg ikke noe særlig om det.

At dem bruker DVD9 spiller ingen rolle for meg i hvertfall.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vel hvis PS3 kommer til Norge ut på nyåret så skal jeg ihverfall ha dette. Og kan noen forklare meg den Blue Ray vs DVD 9 greiene. Etter det jeg har forstått så er Blue Ray noe som skal erstatte de DVD platene PS2 spill kommer ut på. Drit  da kan den ikke spille DVD filmer eller? :hmm:

Mener jeg har lest at Blue-Ray spillere vil være kompatible med DVD plater. Sony bruker for øvrig PS3 til å fronte sitt eget DVD format for fremtiden. Microsoft velger dagens DVD standard (kanskje siden det er uklart hvilket format som vil overta i fremtiden).

Kanskje litt off-topic, men ellers er det jo stor strid om hvilket format som vil overta for DVD. DVD-forum har godkjent HD-DVD, men har ikke utelukket at andre formater også kan bli godkjent (deres støtte trenger heller ikke bety så mye, bare se på dagens +format). Sony & co har jo Blue Ray som de vil fronte med PS3. Blue Ray har større kapasitet, mens HD-DVD har større likheter med dagens DVD plater og kostnadene ved omlegging til nytt format blir derfor mindre med HD-DVD.

Uansett blir det nok en bitter kamp mellom formatene.

For mer informasjon:

http://www.hddvd.org/

Endret av _Astron_
Lenke til kommentar
Dette var imponerene.... Kommer denne i tillegg før jul, kan jeg ikke annet enn å bøye meg i støvet.. (er  Playstation-fan) Blir det Xbox (360) på meg mon tro?

Jeg har iallefall ingen planer om en ny konsoll på lenge. Har nok av ting å se fram til på GC ennå. :)

Jeg er typen som bare må ha den nyeste konsollen med en gang den kommer ut... ;)

Endret av Prebo
Lenke til kommentar

Jeg skal kjøpe konsoll når Sony, Microsoft og Nintendo har kommet med sine nye. Skal kjøpe den som passer mest til meg, tror det blir en Xbox2 eller den neste Nintendo-konsollen.

Har i det siste tenkt på både GC (pga Resident Evil og Super Monkey Ball) og Xbox (Mercenaries), men orker ikke å kjøpe noe slikt nå hvis det kommer noe nytt til høsten.

Kjøper jeg en konsoll med en gang den kommer ut, så holder den kanskje i fire år. Det hadde vært toppers. Kan bruke mer penger til spill og mindre penger til maskinvare for å kjøre spillene da.

Lenke til kommentar
Vel hvis PS3 kommer til Norge ut på nyåret så skal jeg ihverfall ha dette. Og kan noen forklare meg den Blue Ray vs DVD 9 greiene. Etter det jeg har forstått så er Blue Ray noe som skal erstatte de DVD platene PS2 spill kommer ut på. Drit  da kan den ikke spille DVD filmer eller? :hmm:

Mener jeg har lest at Blue-Ray spillere vil være kompatible med DVD plater. Sony bruker for øvrig PS3 til å fronte sitt eget DVD format for fremtiden. Microsoft velger dagens DVD standard (kanskje siden det er uklart hvilket format som vil overta i fremtiden).

Kanskje litt off-topic, men ellers er det jo stor strid om hvilket format som vil overta for DVD. DVD-forum har godkjent HD-DVD, men har ikke utelukket at andre formater også kan bli godkjent (deres støtte trenger heller ikke bety så mye, bare se på dagens +format). Sony & co har jo Blue Ray som de vil fronte med PS3. Blue Ray har større kapasitet, mens HD-DVD har større likheter med dagens DVD plater og kostnadene ved omlegging til nytt format blir derfor mindre med HD-DVD.

Uansett blir det nok en bitter kamp mellom formatene.

For mer informasjon:

http://www.hddvd.org/

Etter det jeg har hørt så vil neste generasjons konsoller være med på å avgjøre hva som blir arvtageren til DVD.

Angående kjøp av nye konsoller så gidder ikke jeg kjøpe en ny konsoll med en gang den kommer ut. Vent til den har vært på markedet noen måneder, kanskje et halvt års tid, så er det masse penger å spare. ;)

Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...