Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Fungerende oppsett? Router-)) Bridge-> Router-))

Anbefalte innlegg

Hei igjen alle.

Jeg mottok 2000AP+'en i går, og nå i kveld prøvde jeg å få det opp å gå. Jeg satt i over 2 timer, men til ingen nytte.

Jeg disabla all kryptering, og mac-filtrering før jeg begynte, men likevel ingenting. Jeg kan se på loggene mine på hovedrouteren at d-linken har requesta, og mottat en ip. Men likevel vil det ikke fungere.

Jeg klarer å motta ip nede med naboen, men det er ikke forsterket, selv om jeg kjører 2000AP+'en som repeater. Likedan med kablel fra 2000AP+, fungerer ikke.

Jeg skal vel ikke enable noen dhcp på 2000AP+? Evt. andre ting jeg skal enable?

Noen som har idèer?

:hmm:

Det er en grunn til at vi har skrevet at den eldre 3com utgaven ikke støtter WDS-basert bridging/repeating.

Jeg har ikke testet di-624+ i det siste og vet ikke om den støtter wds passivt (at den støtter wds, men en annen enhet må konfiguere den). Det kan godt tenkes at det er en innebygget funksjon i di-624+, men det står ingen steder i manualen og derfor har jeg skrevet som jeg gjorde.

Den nyeste 3Com utgaven (med T på slutten) støtter WDS, og dermed bridging/repeating. 810 adapteret du prøvde fungerer som en ethernet-klient og bruker ikke WDS-systemet for å koble seg opp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spirograf: Ja, det var det jeg gjorde.

Bludern: Så det du sier, er at dette aldri vil fungere? Jeg har muligheten til å sette 2000AP+'en som Wireless Client da... Vil det ha noen effekt?

Søren òg...

Lenke til kommentar
Spirograf: Ja, det var det jeg gjorde.

Bludern: Så det du sier, er at dette aldri vil fungere? Jeg har muligheten til å sette 2000AP+'en som Wireless Client da... Vil det ha noen effekt?

Søren òg...

Det vil ikke fungere med bridge nei. Om du setter den som ethernet-klient vil den kun ta imot signalene og få de over til ethernetporten. Slike ting har jeg hatt svært få probemer med tidligere, og bør fungere godt.

Lenke til kommentar

Det var da som fanken da... da er jeg like langt. Faen.

:(

Jeg bestillte 2000AP+ med netshop.no, men det er vel ingen nytte å høre med dem om de vil ta den igjen etter jeg har revet av plasten og brukt den i 2 timer.

Endret av huf
Lenke til kommentar

så..

kan noen sette opp en liste med både router og repeater?

er det ikke det man trenger hvis man har dekoder i et hus, "repeater" til et annet hus, og kobler flere pc'er til repeateren?

og da skal repeateren stå i det andre huset?

dvs slik:

dekoder -> router -> repeater

og da står de to første enhetene i huset med internett tilkobling, og den siste i brukshuset?

Endret av tha stoffi
Lenke til kommentar

Jeg bestillte 2000AP+ med netshop.no, men det er vel ingen nytte å høre med dem om de vil ta den igjen etter jeg har revet av plasten og brukt den i 2 timer.

Du har fortsatt angreretten.

Lenke til kommentar

Du har fortsatt angreretten.

Gjelder den fortsatt etter at jeg har tatt av plasten og brukt den i 2 timer? Jeg har ikke hatt varen i mer enn 2-3 dager.

Halleluja visst den gjør det. :innocent:

Lenke til kommentar

Merkelig dette, har liknende oppsett gående flere steder, da med enten DI-624+ eller DWL-2000AP+ som hovedstasjon for det trådløse nettet. Et populært oppsett er Telenor ADSL-router - DI-624+ - DWL-2000AP+ (repeater modus) og det durer og går som bare det. AP+ - AP+ med intern server som DHCP fungerer også helt nydelig.

bludern: Er dette noe spesielt for D-Link kanskje? At man *må* ha et D-Link produkt som hovedstasjon for det trådløse nettet?

Lenke til kommentar

Nå har jeg begynt å bli ganske oppgitt.

Jeg gikk til innkjøp av en 3com 3CRWE554G72T, som støtter wds, og håpte på at det ville fungere sammen med D-linken(dwl 2000AP+.

Nå har jeg sittet i flere timer uten å få 2000AP+'en til å ta ned å sende videre signalet fra 3com'en. Jeg har husket å aktivert wds på 3com'en, og jeg har lagt inn mac-adressa til d-linken.

D-linken har jeg satt på "repeater"-modus, og lagt inn mac'en til 3com'en.

Men jeg får det ikke til. Jeg har nyeste firmware til begge produktene.

Noen som kan gi hjelpende råd?

ps. skal routern og aksesspunktet ha samme essid? skal dhcp være aktivert på aksesspunktet?(det skal det vel ikke...)

Endret av huf
Lenke til kommentar

Router og aksesspunkt skal i hvert fall ha samme SSID, og AP'et skal ikke dele ut DHCP. Merkelig at det ikke fungerer... Jeg VET at det fungerer med DI-624+, selv om den ikke støtter WDS. Det virker som du har satt 3Com'en til å være repeater (aktivert WDS, lagt inn MAC til AP'et), og det blir feil. Det er AP som skal ha 3Com'ens MAC adresse for at det skal bli riktig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...