huf Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Hei. Jeg har en 3com router hjemme som sender signal i huset mitt, og signal ned til naboen. Signalet til naboen blir litt i svakeste laget(blir ustabilt), så da prøvde jeg å sette inn ei Dlink-bro, for å se om dette bedret seg. Det gjorde det. Nå funker det perfekt å koble en pc inn på bro'a med vanlig tp-kabel.(får adresse fra min router, ikke broa) Det jeg lurer på, er om det går ann å kjøpe en likedan router nede med naboen som jeg har hjemme (koble den til bro'a med vanlig kabel) slik at den sender TRÅDLØST i huset hans? Er dette mulig å få til? Det blir slik jeg tenker det omtrent: Router(hjemme med meg) -))))))))) Bridge ------> Router(med naboen) -)))))))))) wlan-pc Takker på forhånd, og håper på raskt svar. Lenke til kommentar
Spirograf Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 (endret) Den brua du snakker om, hvilket D-Link produkt er det? Alt etter hvor mange porter det er i den brua så kan du koble til et vanlig trådløst aksesspunkt, altså ingen router. På den måten kan fremdeles din router være "sjef" på nettverket, og man unngår 2 trådløse soner så tett innpå hverandre ved at man setter aksesspunktet opp som en repeater av ditt trådløse nett. Endret 8. mars 2005 av Spirograf Lenke til kommentar
huf Skrevet 8. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2005 (endret) D-Linken er en 810+, men den har jeg bare lånt midlertidig, så det kan godt hende jeg ender opp med en annen. Ang. det med et aksesspunkt i stedet for en router, så høres jo det glimrende ut. Endret 8. mars 2005 av huf Lenke til kommentar
Spirograf Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Ah, det er en slik "TV-spill" boks ja Jeg har et løsningsforslag: Anskaff en D-Link DWL-2000AP+ og sett den opp som en repeater av ditt trådløse nett hos din nabo. Ulempen med dette aksesspunktet er at det ikke har utganger for kablet nettverk, bare en for WAN, så hvis du er avhengig av å ha kablet nettverk til noen PC-er vil ikke dette være ideelt. Lenke til kommentar
huf Skrevet 8. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2005 Takk for det kvikke forslaget! Det der så jo greit ut det, og jeg trenger ikke utganger til kablet nettverk. Spørsmål 1: Trenger min trådløse router(en litt eldre revisjon av den der) noen funksjoner for at den skal få kontakt med det aksesspunktet, eller går det greit? Spørsmål 2: Trenger jeg bare det aksesspunktet der da? Ingen bro? Spørsmål 3: Finnes det tilsvarende aksesspunkt med repeat-funksjon som ikke er av merket D-link? Lenke til kommentar
Spirograf Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Jeg kjenner ikke til andre aksesspunkt enn det der, men det fungerer aldeles utmerket! Det du behøver for å kunne sette D-Linken opp som en repeater er MAC adressen til din 3Com router, samt SSID'en og evt. krypteringsnøkkelen på ditt nåværende trådløse nett. Bare sørg for å være koblet til aksesspunktet med kabel når du konfigurerer det. Aksesspunktet blir bare en forlenger av ditt allerede eksisterende trådløse nett, så det blir på en måte en bro. Lenke til kommentar
huf Skrevet 8. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2005 Ja, men da tror jeg jammen jeg har funnet nøyaktig det jeg er på jakt etter! Dette blir en billigere løsning også da, siden jeg trenger bare èn ekstra komponent, og ikke to. Hva tror du om 2000AP+'s egenskaper når det gjelder mottaking av signaler visavi 810+? Lenke til kommentar
huf Skrevet 8. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2005 Så, visst jeg har forstått deg og 2000AP+'en rett, så både tar den imot, og sender fra seg signal? (må forsikre meg om alt dette før jeg kjøper) Lenke til kommentar
Spirograf Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Det er helt riktig, den er både sender og mottaker fra både trådløse klienter og din trådløse router. Hvis du opplever at signalstyrken er dårlig (har ikke sett det som et problem selv) så kan man kjøpe eksterne antenner i alle former til D-Link sine produkter. Dette gir en enorm fleksibilitet. Lenke til kommentar
huf Skrevet 8. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2005 Ja ok, dyr var den heller ikke (650 kroner). Jeg leste på erfaringer her på hw.no, og der er det litt ymse hva folk synst om den... vet ikke hva troverdig dette er, men det gir da et lite intrykk. En som sier at den ikke støtter repeating i det hele tatt (?). Har du testet dette produktet selv? Har du personlige erfaringer med dette produktet? Takk for all hjelp. Lenke til kommentar
Spirograf Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 (endret) Bruker den som repeater på flere nettverk, med både router og samme type aksesspunkt som hovedenhet. Er rett og slett svært stabilt etter mine erfaringer. Jeg har derimot ikke testet dette mot en slik router som du har, men jeg ser ingen grunn til at det ikke skal fungere. Edit: Bare husk at antennene på din router og aksesspunktet må stå parallellt med hverandre, og at du bruker tid for å finne den mest optimale plassering. Mange som går i den fella når det gjelder trådløst, for så å forbanne produktet etter alle kunstens regler Endret 8. mars 2005 av Spirograf Lenke til kommentar
huf Skrevet 8. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2005 OK. Takk for all hjelp. Jeg tror jeg ender opp med å bestille en sånn. Kan ikke tape noe på det. Men du trenger vel ikke noen spesielle funksjoner i routeren for at den skal støtte å jobbe opp i mot et sånt aksesspunkt da? Lenke til kommentar
Spirograf Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 OK. Takk for all hjelp. Jeg tror jeg ender opp med å bestille en sånn. Kan ikke tape noe på det. Men du trenger vel ikke noen spesielle funksjoner i routeren for at den skal støtte å jobbe opp i mot et sånt aksesspunkt da? Nei, det er aksesspunktet som skal være repeater som må gjøre "jobben" Lenke til kommentar
huf Skrevet 8. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2005 (endret) Fra testen av min router på hw.no: Men mer avanserte brukere som ønsker mulighet til å ekspandere rekkevidden, enten i form av en repeater eller kraftigere antenner blir nødt til å se etter andre produkter. Ingen Bridging/repeating funksjonalitet. Endret 8. mars 2005 av huf Lenke til kommentar
Spirograf Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Usikker på hva de legger i dette, men jeg vil tro at de mener at den routeren ikke kan settes opp som en repeater for en annen enhet. Jeg har brukt 2000AP+ både mot 2000AP+ og DI-624+ (er som du kanskje skjønner veldig glad i D-Link ) uten problemer. DI-624+ støtter så vidt jeg vet ikke å være repeater selv, men man kan fint repeate et trådløst nettverk som er satt opp med en DI-624+ Lenke til kommentar
huf Skrevet 8. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2005 Ja, det var litt rart dette. Men den sier så i testen. Er det andre her som kan bekrefte/avkrefte dette? Ps. tusen takk for all hjelp Spirograf Lenke til kommentar
Spirograf Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Bare hyggelig! Lykke til med det trådløse nettverket, det er lite som er så morsomt å holde på med som det Lenke til kommentar
huf Skrevet 8. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2005 Fra testen av DI-624+ på hw.no: Ingen Bridging/repeating funksjonalitet Det samme sa de for 3com'en. Tenker det sier sitt. Jeg bestiller meg en 2000AP+ i morgen. Lenke til kommentar
huf Skrevet 13. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2005 Hei igjen alle. Jeg mottok 2000AP+'en i går, og nå i kveld prøvde jeg å få det opp å gå. Jeg satt i over 2 timer, men til ingen nytte. Jeg disabla all kryptering, og mac-filtrering før jeg begynte, men likevel ingenting. Jeg kan se på loggene mine på hovedrouteren at d-linken har requesta, og mottat en ip. Men likevel vil det ikke fungere. Jeg klarer å motta ip nede med naboen, men det er ikke forsterket, selv om jeg kjører 2000AP+'en som repeater. Likedan med kablel fra 2000AP+, fungerer ikke. Jeg skal vel ikke enable noen dhcp på 2000AP+? Evt. andre ting jeg skal enable? Noen som har idèer? Lenke til kommentar
Spirograf Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 Du gikk inn og satte AP-et som en repeater, og la inn SSID til ditt nåværende trådløse nett samt MAC adressen til 3Com routeren? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå