Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Stereo og cd-spiller i Seat Ibiza

Anbefalte innlegg

Hei!

Heisann, har nettopp fått meg en brukt ibiza og må bytte ut det anlegget som er i den nå, som er totalt ubrukelig! Noen som har noe å annbefale? Prisen bør være mellom 3000 og 4000 for anlegget og spilleren. Cd-spilleren bør støtte MP3 og hvis det er mulig skulle jeg gjerne ønske å koble til Ipoden. Prioriter god lyd hvis det er mulig. Skjønner at det er begrenset hva man får i denne prisklassen...

Har utrolig dårlig greie på bil, derfor spør jeg dere om dere har noe å anbefale...

Mvh,

Andreas

Er dette noe som kan lønne seg å kjøre til Sverige å kjøpe?

Endret av andbac2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til den prisen får du en bra spiller, men ikke et bra komplett anlegg.

Kjøp en god spiller så vil du få mye mer ut av originalanlegget.

Deretter kan du jo vurdere å få tak i forsterker og høyttalere.

Jeg vil påstå at du må ut med minst det dobbelte for å få et anlegg som det i det heletatt er verdt å bruke penger på om du skal ha alt. Det værste du gjør er å kjøpe inn billig skrot og "special-price-for-you-my-friend" saker som du blir missfornøyd med.

Av spillere som har det du krever kan jeg anbefale Pioneer og JVC.

Pioneer krever en ekstern IP - bus for å koble til ekstrautstyr, ca 600 ekstra.

DEH-P7700MP vil passe utmerket her.

Ellers vil nok JVC KD-SH9101 gjøre jobben på en bra måte. Har denne sjøl og er godt fornøyd.

Ser ikke hvor du bor hen så det er litt vanskelig å anbefale forhandler, men om du ringer 71252593 og spør etter Lars Ove så får du nok vite det du trenger og hva som er lurt og ikke så lurt på dette området :thumbup:

Lenke til kommentar

Om du kjøper brukt skulle det vel være mulig å få noe.

Eller:

La oss si at du går for en spiller til ca 3,5 - 4 lapper.

Neste måned handler du inn et komponentsett som passer fremme i bilen.

F. eks noe fra Soundstream som du kan få tak i f. eks her, eller her.

Ellers har Eltek's Peerless Resolution serie mye snadder.

For ekstrembudsjettet går det også an å handle inn DynaBel komponentsettet.

Mye for pengene der iallefall, men ikke på langt nær så bra som det over.

Neste steg er forsterker. Noe som innbefatter kabling for signal og strøm samt sikringer og høyttalerkabler til minst kr 500.

Sjekk også her for tilbud.

Ligg for all del unna Boss, Sony Audiobahn, GAS og andre Franzefossklargjorte saker.

Lykke til uansett hva du måtte bestemme deg for, nå har jeg iallefall advart deg mot den klassiske "spare seg til fant" fella :)

Endret av Jalla
Lenke til kommentar

Det er da mulig å få til et brukbart anlegg til rundt 4000,-

Spiller med MP3 og både inn og utganger Kr 1795,-

Dynabel 6" komponent sett kr 598,-

Dynabel DB12 Subwoofer kr 498,-

Saga 4x50w forsterker kr 1198,-

Installasjonssett til forsterker kr 249,-

Totalt 4'338,- + litt frakt og noen sponplater.

Dette er ikke selvsagt ikke de råeste komponentene, men gir brukbar lyd hvis det monteres riktig.

Lenke til kommentar
Det er da mulig å få til et brukbart anlegg til rundt 4000,-

Spiller med MP3 og både inn og utganger Kr 1795,-

Dynabel 6" komponent sett kr 598,-

Dynabel DB12 Subwoofer kr 498,-

Saga 4x50w forsterker kr 1198,-

Installasjonssett til forsterker kr 249,-

Totalt 4'338,- + litt frakt og noen sponplater.

Dette er ikke selvsagt ikke de råeste komponentene, men gir brukbar lyd hvis det monteres riktig.

Så sant så sant. Jeg er derimot av den oppfatningen at man burde aldri kjøpe noe som er greit nok når det gjelder lyd. Jeg har kjøpt altfor mye elendig bilstereo som bare ligger å støver ned. Jeg mener at man blir mye mer fornøyd med noe som er bra, og ikke minst høres bra ut.

Hvis jeg kunne begynt å kjøpe annlegg fra scratch nå, så ville jeg kjøpt en dyr CD-spiller og en enda dyrere frontsett. Det er veldig lett å bygge videre på senere, enn jevnt over dårlige komponenter.

Lenke til kommentar

Er ikke alle som skal ha kjempe bra lyd i bilen da, så det er ikke verre enn at du kan kjøpe den "pakka" 356speedster nevnte tidligere...

Så kan du evt. bytte ut ting etter hvert.

Men da vil du få litt lyd i hvert fall :)

Sånn med "gammalt" anlegg som blir liggende er det jo mulig å selge..

Rydda litt i mine gamle produkter, solgte det jeg ikke skulle ha, solgte bilstereo for 12 000(!!!!) som bare "lå i en krok"....

Tips til de som driver med bilstereo...

Blir fort litt smått.

Lenke til kommentar

Vil si at du får mye for pengene der!

Jeg ville rett og slett handla med Lars og fått han til å anbefale kabler mm. etter ditt behov. Fyren har rimelig stålkontroll på ting innen bilstereo.

Personlig ville jeg gått for etpar lettdrevne 8" elementer i hattehylla istedetfor 6*9 og fått en Lil' Wonder 4kanaler til å drive hele sulamitten. Lyden ville garantert blitt himmelvidt mye bedre av det.

Om det er aldeles uaktuelt så blir du sikkert happy med det du har satt op også.

Du kan jo alltids ringe og spørre hos Engen Audio så får du sikkert et pakketilbud :)

Lenke til kommentar

Sjøl takk, prøver å holde meg en smule seriøs og spre litt av kunnskap jeg plukker opp her og der, samt prøve å få folk til å unngå fordyrende "begynnerfeller" :)

Lykke til med innstalleringa, blir garantert godlyd i forhold til det du er vant til :thumbup:

Lenke til kommentar
Er dette billigere å kjøpe i Sverige? Trenger jeg noe mer enn dette (kabler etc.)?

Mvh, Andreas

Sverige har ingen Soundstream importør.

Selv om det kom en momsoppgang i 2005, har vi gått motsatt vei, og redusert de veliedendeprisene i år. Slik at vi sannsynligvis ligger blandt de billigste i Europa på SS.

Bare til ren info.

mvh

Glenn

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...