Gå til innhold

Med tanke på kvinnedagen!

Anbefalte innlegg

Hvis du ikke er enig, så kan du gå på byen og drikke deg full. Kom etterpå og påstå at våre beslutninger og valg ikke er påvirket av det fysiske. Forklar hvordan alkoholen påvirker beslutninger, om det ikke er fordi den har en påvirkning på vår fysiske hjerne. Lykke til!

Jeg argumenterer ikke mot ytre påvirkning; jeg argumenterer mot determinisme. På samme måte som man kan velge å gi etter for gruppepress kan man velge å ikke gi etter for det. Jeg velger i denne konteksten å ikke drikke meg drita, for således å ikke lide under de konsekvenser nedsatt dømmekraft kan medføre (nedsatt dømmekraft etter inntak av alkohol er for øvrig heller ikke determinisme).

Determinisme var noe Neil dro inn. Jeg har ikke forutsatt eller argumentert pro determinisme i noen av mine argument. Det var derfor jeg påpekte at å argumentere mot dette var stråmannsargumentasjon.

Nå skal forøvrig jeg ut og ta meg noen øl. Ha en fin lørdagdskveld.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 11 måneder senere...

Har ikke lest noe av fåregående diskusjon, og ønsker ikke å ødelegge sakligheten åp denne tråden... Men bare må få luftet ut de gode tankene jeg har iht kvinnedagen :)

Kvinnene har jo kun èn dag i året, nemmelig 8.mars, mens vi menner, ja vi har jo to i uka, nemmelig Mandagen og Søndagen (for oss som fortsatt har foreldre:P:) ) Dette skulle da virke som at det er enda større grunn til å hedre kvinnen på denne _ene_ dagen hun har i året... Men nei svarer jeg da. Gidder kvinnen å gi oss menn no ekstra omtake på vår mandag og søndag? Nei, det er heller skjeldent... Så derfor fortjener de ikke noe tilbake heller :p

Sånn, tilbake til on topic diskusjon..

Min mening er faktisk at hvis kvinnedagen gjør godt for kvinnene, så greit for meg. jeg tar ikke no skade av det ihvertfall :)

Lenke til kommentar
Tidenes mest meningsløse bump ?

5723687[/snapback]

Egentlig ikke...endelig en bruker som sjekker om det finnes lignende poster før hun/han poster.

---------------------

Grattis med forledendagen..364 mannedager igjen til neste..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...