Gå til innhold

Problemer med Asus A8V Deluxe

Anbefalte innlegg

Heisann

Har kjøpt meg Asus A8V Deluxe/WIFI-G Mainboard S939. Problemene:

1) Lyden funker ikke, selv ikke med driverne fra cden eller med de oppdaterte driverne fra nette.. Får opp en feil-melding som sier at "drivere ikke er installert"..

2) Internett funker ikke.. Jeg sitter på et nettverk med 2 andre maskiner, alle er koblet til en router.. Har installert drivere (både fra cd og senere i tid de oppdaterte fra nette).. Det har seg sånn at jeg faktisk ER inne på nettverket, i.e jeg kan "gå inn på" de andre computerne., men jeg får altså ikke internett.. (på ikonene nede i høyre hjørne, er det et lite utropstegn og det står at jeg har "begrenset eller ingen forbindelse"..)

Hva kan være galt? Jeg sier ikke at det er kortet det er no galt med, for det er helt sikkert jeg som har gjort et eller annet feil, men jeg begynner å bli litt frustrert.. Kan det være "admin" på nettverket som har gjort no galt? (På den ene pcen legger man inn computer navn, mac adresse osv for å få tilgang..)

Håper på snarlig svar (all hjelp blir satt _stor_ pris på)

*emnefeltet rettet til noe mer beskrivende* Trådstarter: bare trykk på edit knappen for å rettet innlegget ditt ;)

Endret av el-asso
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ang. internetten så kan du prøve å trekke ut strømmen på hub/switch/ruter`n og vente noen sekunder og plugge strømmen inn igjen. :)

Fikk samme melding når jeg skiftet nettverkskortet til broren min, og internetten funket etter at jeg hadde dratt ut strømmen i switch`n.

Endret av RayBay
Lenke til kommentar

- Drivere ikke installert : Jeg sitter for tiden på et "omstokket" hovedkort (det må innrømmes at det er kjøpt på Lagersalg hos PSdata) . Det har seg altså slik at det er påmontert en ANNEN nettverksbrikke enn oppgitt for Asus P4C800-E . Er det rart at driverne ikke blir installert da ? Skal prøve med riktige drivere laget for NIC'en og Hovedkortets Chipsett (tror ikke jeg tør oppdatere BIOS'en) .

Jeg har også et annet Lagersalgs-HK som ser ut til å ha noen komponenter som egentlig tilhører neste modell (ekstra kondensator , CPU-Termometer) .

Det hender kanskje at det blir snurr på samlebåndet når de skifter produksjonsserier - så det kan lønne seg å sjekke visuelt hva som EGENTLIG er montert .

- Får ikke internett : Det høres ut som om det er en feil i nettverksinnstillingene for "Default Gateway" på ditt HK . Gå i Dosvindu og skriv kommandoen "IPConfig /all" så får du listet opp dette . Sammenlign så med maskinene som virker som de skal . Du kan sende dataene til en tekstfil ved å tilføye kommandoen " > Nettverk.txt " (på en og samme linje) .

Lenke til kommentar
- Drivere ikke installert : Jeg sitter for tiden på et "omstokket" hovedkort (det må innrømmes at det er kjøpt på Lagersalg hos PSdata) . Det har seg altså slik at det er påmontert en ANNEN nettverksbrikke enn oppgitt for Asus P4C800-E . Er det rart at driverne ikke blir installert da ? Skal prøve med riktige drivere laget for NIC'en og Hovedkortets Chipsett (tror ikke jeg tør oppdatere BIOS'en) .

Jeg har også et annet Lagersalgs-HK som ser ut til å ha noen komponenter som egentlig tilhører neste modell (ekstra kondensator , CPU-Termometer) .

Det hender kanskje at det blir snurr på samlebåndet når de skifter produksjonsserier - så det kan lønne seg å sjekke visuelt hva som EGENTLIG er montert .

- Får ikke internett : Det høres ut som om det er en feil i nettverksinnstillingene for "Default Gateway" på ditt HK . Gå i Dosvindu og skriv kommandoen "IPConfig /all" så får du listet opp dette . Sammenlign så med maskinene som virker som de skal . Du kan sende dataene til en tekstfil ved å tilføye kommandoen " > Nettverk.txt " (på en og samme linje) .

Tusen takk for helpen :D Det funker nå :D

Lenke til kommentar

Lyden funker fortsatt ikke hos meg.. Prøvde no kX saker, og da hadde jeg lyd.. Eneste ulempen var at da funka ikke micen mer :hrm: Er det noen som har driver til dette kortet som gjør at lydkortet blir installert på riktig måte?

Edit: Nvm, fikk det til å funke :) Takker for all hjelp! :D

Endret av Radeon9800Pro
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...