Mann_Av_Gull Skrevet 11. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2005 (endret) He, he. Registrerte noen små prikker i explorer på 1350MHz. Men bare noen få. Dette betyr sannsynligvis at dette kortet kan bli helt artifact fritt på litt over 1300MHz. He, he EDIT: Så ut som det var noe tull på en webside. Fikk ikke de prikkene noen andre plasser. Merkelig. De dukket opp hist og pist og kunne forsvinne igjen. Typisk tegn på for høyt klokket minne... Endret 11. mars 2005 av OcMax Lenke til kommentar
Bob Ibsen Skrevet 11. mars 2005 Del Skrevet 11. mars 2005 He, he. Registrerte noen små prikker i explorer på 1350MHz. Men bare noen få. Dette betyr sannsynligvis at dette kortet kan bli helt artifact fritt på litt over 1300MHz. He, he Det virker ikke usannsynlig, nei. Men det kan også variere litt fra ett spill til et annet. I veldig krevende spill som DOOM3 kan terskelen bli litt lavere. Ok, du bruker altså standard BIOS. GT-BIOSene har som kjent strammere minnetiminger enn Ultra, så jeg bare lurte på om du hadde endret dem (siden du kan klokke så høyt). Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 11. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2005 He, he. Registrerte noen små prikker i explorer på 1350MHz. Men bare noen få. Dette betyr sannsynligvis at dette kortet kan bli helt artifact fritt på litt over 1300MHz. He, he Det virker ikke usannsynlig, nei. Men det kan også variere litt fra ett spill til et annet. I veldig krevende spill som DOOM3 kan terskelen bli litt lavere. Ok, du bruker altså standard BIOS. GT-BIOSene har som kjent strammere minnetiminger enn Ultra, så jeg bare lurte på om du hadde endret dem (siden du kan klokke så høyt). Ok, skal prøve Doom3 på 1350MHz og se hva som skjer. Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 11. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2005 He, he. Registrerte noen små prikker i explorer på 1350MHz. Men bare noen få. Dette betyr sannsynligvis at dette kortet kan bli helt artifact fritt på litt over 1300MHz. He, he Det virker ikke usannsynlig, nei. Men det kan også variere litt fra ett spill til et annet. I veldig krevende spill som DOOM3 kan terskelen bli litt lavere. Ok, du bruker altså standard BIOS. GT-BIOSene har som kjent strammere minnetiminger enn Ultra, så jeg bare lurte på om du hadde endret dem (siden du kan klokke så høyt). Ganske riktig. Doom3 viste artifacts på 1300. 1270 gikk fint. Så jeg anntar at det greier en plass mellom 1270 og 1290. Men dette i seg selv er jo ganske fantastisk. Lenke til kommentar
Skink_123 Skrevet 11. mars 2005 Del Skrevet 11. mars 2005 Jeg har også samme gainward kort, klokker lett opp til 1209, men fra 1150 og opp er det lite ytelse å hente. Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 11. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2005 Jeg har også samme gainward kort, klokker lett opp til 1209, men fra 1150 og opp er det lite ytelse å hente. Ser at du også greier tett oppunder 400MHz core clock? Jeg måtte faktisk modde bios til 1.6Volt for å få den stabil på over 400. Da greier jeg vel ca. 410MHz. Ser ut som vi har veldig like kort med hensyn til overklokkbarhet. Lenke til kommentar
candymann Skrevet 11. mars 2005 Del Skrevet 11. mars 2005 Jeg har også fått samme kort... med memory clock 900mhz. Se her! Klokker mitt til 420/1200 uten problemer! Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 11. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2005 Jeg har også fått samme kort... med memory clock 900mhz. Se her! Klokker mitt til 420/1200 uten problemer! Du har vært heldigere med GPU enn på mitt kort ser jeg. Og etter minne-overklokkingen din å dømme har du også 1.6ns minne istedet for 2.0ns Lenke til kommentar
candymann Skrevet 11. mars 2005 Del Skrevet 11. mars 2005 Ja, det er nok 1,6ns minne. Jeg har sjekket dette. Flax? Men rart med 900mhz memory clock som standard da.... Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 11. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2005 (endret) Ja, det er nok 1,6ns minne. Jeg har sjekket dette. Flax? Men rart med 900mhz memory clock som standard da.... Næsj, er ikke flaks. Det der er et helt vanlig fenomen. Produsenter setter på det de har for handa. Tror ikke det er noe dyrere for Gainward å kjøpe 1.6ns minne enn 2.0ns minne. Dessuten kan det jo hende at våre kort skulle bli Golden sample eller GLH men at de ikke gikk gjennom Gainward sine tester. Ikke vet jeg. EDIT: Men synes fortsatt det er snodig av Gainward å sette minnet til 900MHz i bios. Referanse designet av GeForce 6800GT sier 1000. Dette er faktisk en slags form for falsk markedsføring. Endret 12. mars 2005 av OcMax Lenke til kommentar
Freak627 Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 klarte og få core på 447 stabilt uten artifakst nå memory klarte jeg på 1269 men en vifte som blåste på baksiden av kortet fikk 12996 i 3dmark03 (hakke link pga et eller anet fucka men siden dems) Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 12. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2005 klarte og få core på 447 stabilt uten artifakst nå memory klarte jeg på 1269 men en vifte som blåste på baksiden av kortet fikk 12996 i 3dmark03 (hakke link pga et eller anet fucka men siden dems) Hvilke kort har du? Lenke til kommentar
Freak627 Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 klarte og få core på 447 stabilt uten artifakst nå memory klarte jeg på 1269 men en vifte som blåste på baksiden av kortet fikk 12996 i 3dmark03 (hakke link pga et eller anet fucka men siden dems) Hvilke kort har du? har leadtek a400gt 6800gt. digger kjøleløsningen pga den er veldig stille i windows(surrer litt når jeg starter krevende spill) og dekker hele kortet foran og baksiden. Lenke til kommentar
Gundersen Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 (endret) OCMAX, Jeg har et Gainward 6800GT Kort, anbefaler du meg å ta av kjøle løsningen og ta på litt AS5 (arctic silver) kjølepasta og feste kjøleren igjen. Er det vanskelig? Og forresten, fikk du med en slik rød kobber-kjøler som det sto Gainward på med to vifter? (Som det egentlig skulle være) Jeg fikk bare standard kjøler fra Nvidia på mitt Takk på forhånd! Endret 15. mars 2005 av Gundersen Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 16. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2005 OCMAX, Jeg har et Gainward 6800GT Kort, anbefaler du meg å ta av kjøle løsningen og ta på litt AS5 (arctic silver) kjølepasta og feste kjøleren igjen. Er det vanskelig? Og forresten, fikk du med en slik rød kobber-kjøler som det sto Gainward på med to vifter? (Som det egentlig skulle være) Jeg fikk bare standard kjøler fra Nvidia på mitt Takk på forhånd! Hei, Ja, jeg fikk Kobberkjøler på GPU og en sånn Gainward rød sak som dekker hele kortet med 2 vifter. Samt at den tar opp en PCI plass. I mitt tilfelle byttet jeg ut kjølepasta på GPU og RAM. På GPU hadde de allerede brukt en billigere form for sølvkjølepasta og jeg satte på Arctic Silver5. Det ble nesten ikke noe forskjell på tempen. På RAM brikkene hadde de brukt sånne termiske puter som ikke lå helt som de skulle (Dekket halve RAM brikkene noen plasser) og her brukte jeg også Arctic Silver5. Jeg anbefaler deg iallefall å ta av kjøleribben for å se om det er skikkelig kjølepasta der og om det er bra kontakt. Men det ser du fort på tempen din. Jeg ligger på rundt 50 Celsius idle (Vifter på 50%) og tror den kommer opp i 65 Grader på last eller kanskje litt over 60 (Vifter på 70% hastighet). PCB tempen ligger på rundt 33 idle og rundt 40 på last mener jeg å huske. Dessuten var jeg så heldig å få 1.6ns minne istedet for 2ns som dette kortet var annonsert med. Så jeg har ingen problemer med å klokke det til 1200MHz. GPU derimot var ikke riktig så overklokkbar. Den greier i underkant av 400MHz. Kjører den vanligvis på 390MHz for å være sikker. Men om jeg bruker 1.6 Volt i skjermkortbios så greier det vel ca. 410MHz. Men jeg synes ikke det er verdt den ekstra varmen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå