Mann_Av_Gull Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Hei, Kjøpte et Gainward GeForce 6800GT 256MB GDDR3 AGP, "Ultra/2400",2ns,DVI, Retail på komplett. Her er linken: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=301844&view=detailed Da jeg hadde montert det og installert driverne så jeg at minneklokken kjørte på 900MHz istedet for 1000MHz som liksom skal være standard for GeForce 6800GT?? Har sett noen andre også på nett som har opplevd det samme med litt andre GT kort. Hva skjer? Regner dog med at Golden Sample versjonen kjører på 1000MHz minne standard. Men alle GT skal jo det. Og det står spesifisert til 1000MHz inne hos komplett også. Ikke at dette gjør så mye for det klokket rett opp til 1200MHz faktisk. He, he. Og dessuten kan man bare bruke nibitor og editere minneklokken og flashe kortet på nytt Ellers må jeg bare si at dette er et helt RÅTT kort! I love it Lenke til kommentar
TDK Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Hei, Kjøpte et Gainward GeForce 6800GT 256MB GDDR3 AGP, "Ultra/2400",2ns,DVI, Retail på komplett. Her er linken: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=301844&view=detailed Da jeg hadde montert det og installert driverne så jeg at minneklokken kjørte på 900MHz istedet for 1000MHz som liksom skal være standard for GeForce 6800GT?? Har sett noen andre også på nett som har opplevd det samme med litt andre GT kort. Hva skjer? Regner dog med at Golden Sample versjonen kjører på 1000MHz minne standard. Men alle GT skal jo det. Og det står spesifisert til 1000MHz inne hos komplett også. Ikke at dette gjør så mye for det klokket rett opp til 1200MHz faktisk. He, he. Og dessuten kan man bare bruke nibitor og editere minneklokken og flashe kortet på nytt Ellers må jeg bare si at dette er et helt RÅTT kort! I love it Tja, sikkert en biosfeil.... Hvis det klokker som faen, er jo det helt irrelevant... Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 8. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2005 Hei, Kjøpte et Gainward GeForce 6800GT 256MB GDDR3 AGP, "Ultra/2400",2ns,DVI, Retail på komplett. Her er linken: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=301844&view=detailed Da jeg hadde montert det og installert driverne så jeg at minneklokken kjørte på 900MHz istedet for 1000MHz som liksom skal være standard for GeForce 6800GT?? Har sett noen andre også på nett som har opplevd det samme med litt andre GT kort. Hva skjer? Regner dog med at Golden Sample versjonen kjører på 1000MHz minne standard. Men alle GT skal jo det. Og det står spesifisert til 1000MHz inne hos komplett også. Ikke at dette gjør så mye for det klokket rett opp til 1200MHz faktisk. He, he. Og dessuten kan man bare bruke nibitor og editere minneklokken og flashe kortet på nytt Ellers må jeg bare si at dette er et helt RÅTT kort! I love it Tja, sikkert en biosfeil.... Hvis det klokker som faen, er jo det helt irrelevant... Jepp, egentlig er det irrelevant. Men synes dog det er litt sleipt å selge det med en slik bios. GT skal ha 1000MHz standard. Men, men. Som sagt, driter i det så lenge det klokker som faen Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 (endret) Jeg måtte enable 3D før kortet mitt gikk opp til 350/1000, Aopen 6800GT testet med optimale inst. og kortet gikk opp til 430/1150 uten videre så her har jeg nok mer å gå på.... Edit: bruker Rivatuner... Endret 8. mars 2005 av jarmo Lenke til kommentar
nikhuse Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Hvis det er irriterende kan du jo laste ned en bios til kortet slik at det kjører på orginale instillinger. Sjekk denne siden. Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 10. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2005 Hei, Fjernet kjøleribber på dette kortet og la på sølvkjølepasta på GPU og på minnebrikker. Minnebrikkene hadde bare sånne "puter" som ikke engang lå i posisjon! Og det latet til at dette kortet hadde Samsung 1.6ns minne istedet for 2.0ns som det var annonsert med. Dette er samme minnet som Ultra og golden sample har. Sikkert derfor jeg glatt greier 1200MHz på dette kortet. Har forøvrig editert bios og flashet på nytt med 1.6 Volt til GPU. Så nå ser det ut til at jeg greier 420MHz på kjerna også. Lenke til kommentar
Bob Ibsen Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Når det gjelder AGP-utgavene av 6600GT har noen minne som kjører på 900MHz (istedenfor 1000MHz). Dette er for å hente inn de ekstra kostnadene SLI-to-AGP-broen koster. Vet ikke om noe tilsvarende gjelder for 6800-serien. Kortet i linken skal ikke ha 1.6ns-minne - dette gjelder kun for GLH-utgavene. Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 10. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2005 Når det gjelder AGP-utgavene av 6600GT har noen minne som kjører på 900MHz (istedenfor 1000MHz). Dette er for å hente inn de ekstra kostnadene SLI-to-AGP-broen koster. Vet ikke om noe tilsvarende gjelder for 6800-serien. Kortet i linken skal ikke ha 1.6ns-minne - dette gjelder kun for GLH-utgavene. Men kortet hadde altså 1.6ns minne. Og det er jo flott for meg Lenke til kommentar
Bob Ibsen Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Når det gjelder AGP-utgavene av 6600GT har noen minne som kjører på 900MHz (istedenfor 1000MHz). Dette er for å hente inn de ekstra kostnadene SLI-to-AGP-broen koster. Vet ikke om noe tilsvarende gjelder for 6800-serien. Kortet i linken skal ikke ha 1.6ns-minne - dette gjelder kun for GLH-utgavene. Men kortet hadde altså 1.6ns minne. Og det er jo flott for meg Hehe! Feilproduserte produkter kan være både positivt og negativt - i ditt tilfelle bikker det jo i riktig retning! Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 10. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2005 Når det gjelder AGP-utgavene av 6600GT har noen minne som kjører på 900MHz (istedenfor 1000MHz). Dette er for å hente inn de ekstra kostnadene SLI-to-AGP-broen koster. Vet ikke om noe tilsvarende gjelder for 6800-serien. Kortet i linken skal ikke ha 1.6ns-minne - dette gjelder kun for GLH-utgavene. Men kortet hadde altså 1.6ns minne. Og det er jo flott for meg Hehe! Feilproduserte produkter kan være både positivt og negativt - i ditt tilfelle bikker det jo i riktig retning! Det er jo ikke feilprodusert akkurat. Det har jo alltid vært slik at produsenter setter forskjellige typer minne på f.eks skjermkort. Og i mange mange tilfeller vil det være bedre minne enn det som er annonsert for standardhastigheten. Det morsomste av alt er jo at jeg leste et review av Golden Sample versjonen av dette kortet og akkurat det eksemplaret i den testen hadde bare 2.0ns minne Dessverre var ikke GPU-en min så veldig overklokkbar. Greier vel akkurat 400MHz på standard spenning. Men det er greit nok... Lenke til kommentar
nikhuse Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Når det gjelder AGP-utgavene av 6600GT har noen minne som kjører på 900MHz (istedenfor 1000MHz). Dette er for å hente inn de ekstra kostnadene SLI-to-AGP-broen koster. Vet ikke om noe tilsvarende gjelder for 6800-serien. Kortet i linken skal ikke ha 1.6ns-minne - dette gjelder kun for GLH-utgavene. Det stemmer ikke helt. Kortene er levert med 2 ns minne. Hastigheten er satt til 900 mhz, altså underklokket 100 mhz. Hvertfall når det gjelder Samsung GDDR3. Lenke til kommentar
Bob Ibsen Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Når det gjelder AGP-utgavene av 6600GT har noen minne som kjører på 900MHz (istedenfor 1000MHz). Dette er for å hente inn de ekstra kostnadene SLI-to-AGP-broen koster. Vet ikke om noe tilsvarende gjelder for 6800-serien. Kortet i linken skal ikke ha 1.6ns-minne - dette gjelder kun for GLH-utgavene. Det stemmer ikke helt. Kortene er levert med 2 ns minne. Hastigheten er satt til 900 mhz, altså underklokket 100 mhz. Hvertfall når det gjelder Samsung GDDR3. Hvorfor i all verden underklokker de minnet da? Lenke til kommentar
nikhuse Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 For å få ett større gap mellom skjermkortene i forhold til pris, derfor. F.eks ett vanlig Gainward 6600GT og Golden Sample. Identiske kort med forskjellig bios. Lenke til kommentar
Freak627 Skrevet 11. mars 2005 Del Skrevet 11. mars 2005 Hei, Fjernet kjøleribber på dette kortet og la på sølvkjølepasta på GPU og på minnebrikker. Minnebrikkene hadde bare sånne "puter" som ikke engang lå i posisjon! Og det latet til at dette kortet hadde Samsung 1.6ns minne istedet for 2.0ns som det var annonsert med. Dette er samme minnet som Ultra og golden sample har. Sikkert derfor jeg glatt greier 1200MHz på dette kortet. Har forøvrig editert bios og flashet på nytt med 1.6 Volt til GPU. Så nå ser det ut til at jeg greier 420MHz på kjerna også. da kan det jo hende jeg har 1.6ns på min leadtek 6800gt fordi jeg klarer 1250 lekende lett uten probs eller artifakts. eller hva tror dere?? Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 11. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2005 Hei, Fjernet kjøleribber på dette kortet og la på sølvkjølepasta på GPU og på minnebrikker. Minnebrikkene hadde bare sånne "puter" som ikke engang lå i posisjon! Og det latet til at dette kortet hadde Samsung 1.6ns minne istedet for 2.0ns som det var annonsert med. Dette er samme minnet som Ultra og golden sample har. Sikkert derfor jeg glatt greier 1200MHz på dette kortet. Har forøvrig editert bios og flashet på nytt med 1.6 Volt til GPU. Så nå ser det ut til at jeg greier 420MHz på kjerna også. da kan det jo hende jeg har 1.6ns på min leadtek 6800gt fordi jeg klarer 1250 lekende lett uten probs eller artifakts. eller hva tror dere?? Det er vel mye sannsynlig. Og som jeg sa tidligere, slik som dette har det jo vært i alle år. Samme type skjermkort fra samme produsent kan ha forskjellige produsenter på minnebrikker og forskjellig hastighet. Dette har jeg registrert på f.eks TNT2 Ultra, GeForce, GeForce2, Geforce3 og GeForce4. Og som det ble sagt her tror nok jeg også underklokking er for å lage et lite gap for å forsvare prisen til Golden sample kortene. Dette var en bra teori syntes jeg. Mitt kort f.eks var altså underklokket til 900MHz og har 1.6 ns Samsung minne som glatt greier over 1200MHz. Dette er jo et bevis i seg selv på at Gainward forsøker å skape en forskjell mellom dette og golden sample kortet. Uvitende vil sluke dette rått. De betaler gladelig ekstra for Golden sample. Men det er jo dermed ikke sagt at alle vanlige GT er slik som mitt. Det er annonsert med 2ns minne og mange kort har sikkert dette minnet. Lenke til kommentar
Bob Ibsen Skrevet 11. mars 2005 Del Skrevet 11. mars 2005 da kan det jo hende jeg har 1.6ns på min leadtek 6800gt fordi jeg klarer 1250 lekende lett uten probs eller artifakts. Wow, det er den høyeste stabile minnehastigheten jeg har sett! Selv ikke Gainward GT6800 GLH-kortene har jeg sett klare 1250 stabilt, tross ratingen på 1,6ns. Vanligvis stopper det visst på rundt 1220-1230... Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 11. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2005 da kan det jo hende jeg har 1.6ns på min leadtek 6800gt fordi jeg klarer 1250 lekende lett uten probs eller artifakts. Wow, det er den høyeste stabile minnehastigheten jeg har sett! Selv ikke Gainward GT6800 GLH-kortene har jeg sett klare 1250 stabilt, tross ratingen på 1,6ns. Vanligvis stopper det visst på rundt 1220-1230... Hmm.... Merkelig.... Jeg kjørte nettopp gjennom 3DMark Nature Scene på 1300MHz minnefrekvens uten artifacts! Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 11. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2005 Og der maksa jeg ut Rivatuner på 1350MHz! Og enda kunne jeg ikke se noen artifacts! Vet ikke om noe er galt eller om jeg har vært sinnsykt heldig med dette kortets RAM! Lenke til kommentar
Bob Ibsen Skrevet 11. mars 2005 Del Skrevet 11. mars 2005 Og der maksa jeg ut Rivatuner på 1350MHz! Og enda kunne jeg ikke se noen artifacts! Vet ikke om noe er galt eller om jeg har vært sinnsykt heldig med dette kortets RAM! Ikke at jeg har finkjemmet weben for overklokkingsresultater, men dette er neppe hverdagskost! Har BIOSen standard GT-timinger? Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 11. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2005 Og der maksa jeg ut Rivatuner på 1350MHz! Og enda kunne jeg ikke se noen artifacts! Vet ikke om noe er galt eller om jeg har vært sinnsykt heldig med dette kortets RAM! Ikke at jeg har finkjemmet weben for overklokkingsresultater, men dette er neppe hverdagskost! Har BIOSen standard GT-timinger? Dette virker jo for meg helt sprøtt! Jeg kjører standard GT bios ja. Men dette kortet ser ut til å være av en litt annen revisjon enn det Gainward har bios for på sine hjemmesider. Dette er det jeg fant på deres hjemmesider: 0045_0M4.ROM ---> CVP542020MQ0M4 Ultra/2400 256M TV/DVI/DVI På mitt kort står det: CVP542020MQ0M5. Altså 5 til slutt. Og jeg har en litt eldre bios. Så dette må være en litt annen revisjon eller noe av dette kortet. Minnet klokker iallefall som faen. Og det er samsung 1.6ns. Dessverre klokker ikke GPU så godt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå