Gå til innhold

Lyd i MediaPlayer, men ikke i Winamp

Anbefalte innlegg

Jeg har Creative SB Live! lydkort. med to utganger.

Har hatt det i mange år. Og jeg har brukt Windows MediaPlayer i like mange år. Men nå har jeg oppdatert lydfilene mine, da jobber WMP alt for tregt med å finne sanger o.lign.

Da byttet jeg til winamp. og da får jeg ikke lyd i utgangen som er svart. Denne går til Forsterkeren min. WMP Sender ut via denne utgangen, men ikke winamp. Hvordan løser jeg dette?

Slik ser enhetsbahndlingen ut: http://www.amundsenweb.com/div/bilde.JPG

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-nQdjz0

Har du nylig oppgradert codecs og sånt? Jeg mista også muligheten til lyd en gang da.

Mener du lydfiler = codecs?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-nQdjz0

Har dere XviD installert? ed meg hjalp dette:

Start > Alle programmer > (Codecs, den har vel ikke dere...) > XviD > Vidc. Cleaner.

Lenke til kommentar
Vet ikke hvordan du kan løse dette på stående fot, men Gameport'en er vel MIDI/joystick-tilkoblingen på SB Live ?

Jo det stemmer, men alikevel er det kun lyd i en utgang bak i vinamp (grønn), og i WMP i begge utgangene. (grønn og svart) Windows-lyder generelt kommer ikke i den svarte utgangen.

Lenke til kommentar
Jeg ville glemt WMP og Winamp. Forferdelig lyd i de siste winamp versjonene. Bruker foobar for lydfiler og den er helt konge. Ikke sikkert det hjelper for problemet ditt da. :hmm:

jeg har testet foobar. likte winamp bedre så detter er vel bare en smaks sak :D

ang problemet, jeg har en gang i tiden hatt et sb live! 1024 kort som eneste lydkort, der kunne jeg bestemme hvilke plugger som skulle gi lyd ut. er litt lenge siden, men du finner kanskje denne menyen på egenskaper for lyd på kontrolpanelet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...