Feh Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Fikk min 20 Gb iPod 4g i dag. Installerte iTunes, satt i iPod, og overførte sanger. Så kom sjokket. Hvor i svarte granskauen er bassen? Gikk til EQ instillinger, prøvde alt, no luck. Gikk inn i iTunes, prøvde alle slags konverteringsmetoder, bitrates, og med/uten lydforbedring og volumjustering. But still no bass? Altså, misforstå meg rett, det er bass, men den er jo nesten ikke-eksisterende. Sammenlignet med min gamle MiniDisc (som forøvrig er av merket Sharp og konverterer til ATRAC), og ja det kunne egentlig ikke kalles en sammenlignig. MDen får ørene mine til å dirre, mens ipoden klarer ikke noe annet en skurring på samme volumnivå. Er iPoden bare rett og slett elendig på bassen, eller er det noe feil med min iPod? Finnes det noen tips og tricks for å få høyere, bedre og mer bassfyllt lyd? (volumnivået ble betraktelig bedre etter jeg skrudde av volumjustering). Hvis det viser seg at det er dårlig bass, må jeg si at det er veldig, veldig skuffende Går det an å bytte inn iPod å få penga tilbake? Selv om den er brukt i et par timer? Lenke til kommentar
Musty Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 hvilke headphones? jeg har ikke problemer med bassen på mine Koss PortaPro, men jeg regner med at den er ikke-eksisterende med de medfølgene proppene.. jeg har aldri prøvd de.. Lenke til kommentar
Feh Skrevet 8. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2005 De medfølgende "høykvalitets" ørepluggene gikk rett tilbake til esken, og så plugget jeg i noen andre øreplugger fra Sony (som har veldig bra bassgjengivelse på MD og discmanen min), det ble noe bedre, men langt fra tilfredsstillende. Har prøvd en iPod Mini en gang med Koss PortaPro, og det var veldig bra. Burde jeg investere i et par hodetelefoner kanskje? Anbefalinger? (under 300,-) Lenke til kommentar
aksjonist Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Juster opp lydennivået på Ipoden med f.eks goPod http://gopod.free-go.net/index_en.htm , så vil du nok merke forskjell. er Mp3ène dine i utgangspunktet for lav lyd på, kan du i tillegg bruke Mp3Gain http://mp3gain.sourceforge.net/index.php Lenke til kommentar
Feh Skrevet 9. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2005 Er ikkenoe problem med selve filene har prøvd filene både på cd/md og rett fra pc og det funker fint, skal teste det derre gopod greiene nå, så får vi se hvordan det funker takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Feh Skrevet 9. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2005 Testet GoPod. Det økte vel volumet med en thjah... 20-30%, men bassen var fortsatt like forvrengt og "borte". Noen sanger funker tålelig greit (2 av 100 i gjennomsnitt ), men de aller fleste bare skurrer i bassen eller så er det nesten ikke noe bass. Når jeg kobler ipoden til stereoanlegg derimot får pipen en annen lyd! Da er det bass som bare søren (men det hender at det skurrer her og ) Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Høres ut som du er en av de personene som absolutt skal dele musikken din med alle andre på bussen/trikken. Driter i lydkvalitet, men må ha masse volum og masse bass. Prøv Koss PortPro, du blir sikkert fornøyd. Koster maks 350,-. Lenke til kommentar
Feh Skrevet 9. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2005 Høres ut som du er en av de personene som absolutt skal dele musikken din med alle andre på bussen/trikken. Driter i lydkvalitet, men må ha masse volum og masse bass. Prøv Koss PortPro, du blir sikkert fornøyd. Koster maks 350,-. Der tar du grådig feil Jeg er stikk motsatt. Jeg vil ha masse lyd og masse bass, MEN jeg tenker også på å skåne mine medpassasjerer (derfor bruker jeg in-ear plugs nå istedenfor vanlige). PortaPro er utelukket siden de, som du sier, spiller for hele bussen... Men lyden er tilfredsstillende. Skal stikke en tur på HiFi klubben eller.no i morra å sjekke om jeg finner noe brukenes til en grei pris. Ser ut til at kanskje fattern sponser Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå