Gå til innhold

Ratt og pedaler - Dårlig styring

Anbefalte innlegg

Hei

Kjøpte meg Gran Turismo 4 og Logitech Driving Force etter jeg solgte pcen i tilfelle spillbehovet meldte seg. Har ikke fått GT4 enda, så jeg prøvde rattet med GT3 og ble litt skuffet. Virker som rattet reagerer treigt eller noe sånt og når jeg kjører på en rett linje så er det såvidt jeg greier å holde bilen rett. Hvis jeg rettet opp bilen etter en litt brå sving, så forsatte bare bilen motsatt vei igjen. Greier liksom ikke få få bilen til å gjøre det jeg vil, går fint hvis jeg bruker håndkontrollen. Greide noenlunde å komme meg rundt banen hvis jeg brukte veeeldig rolige bevegelser og nesten ikke bevegde på rattet, men det var ikke akkurat så artig. Force Feedbacken fungerte også veldig dårlig, det var akkurat som den styrte rattet for meg.

Skal det være slik at man såvidt ikke kan bevege på rattet, eller er det bare jeg som er en fryktelig elendig sjåfør?

- gordito

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan hende at den ratten er utviklet kunn fot å spille GT4 da. ;) Men i så fall er dette penger ut vinduet pga du bruker ratttet kun til GT4, og siden du sier at det ikke funker bra med GT3 så kan man nesten forvente seg at det er eksklusivt kun til GT4.

Lenke til kommentar

Du trenger nok litt tilvenningstid ja. Når du først begynner å bruke ratt istede for vanlig kontroller blir det ofte til at styrer litt på samme måte som med kontrolleren, med å trykke i alle retninger for å rette opp bilen og for å holde jevne svinger, noe du ikke trenger å gjøre med ratt.

Lenke til kommentar

Er det Driving Force Pro du har? Om du har det så funkerer det helt perfekt! Er bare du som ikke her vendt deg til det enda... Har du Driving Force (det blå) så er det ikke like bra dessverre. Kjøpte du et ratt til GT4 så burde du ha kjøpt Pro versjonen. Har selv Pro, mens brutter'n fikk Driving Force idag, så det har jeg ikke testet enda...

Endret av Prebo
Lenke til kommentar

Rattet skal være sånn. Kjører du ekte bil, så klarer du heller ikke å kjøre så veldig rett. Force feedbacken gjør at det blir enklere og med motstand. Prøv uten FF, så skal du se at den faktisk gjør veldig mye.

Lenke til kommentar
Har bare det blå, orket ikke å legge ut så fryktelig mye penger for noe jeg kun kommer til å bruke en sjelden gang. Men har blitt vant med det nå, ganske så artig.

Har prøvd både Driving Force (det blå) og Driving Force Pro.. Må si at Pro er en god del bedre enn det vanlige ;)

Lenke til kommentar

ja, pro er en hel del bedre.. spesiellt i GT4 med 900 graders sving.. jeg har prøvd rattet på pc i spill som ikke støtter 900 grader, og aktivert den funksjonen, men det funker ikke i det hele tatt. Men GT4 som er laget for 900grader funker helt glimrende.. svinger kanskje halvveis rundt til vanlig, og når man trenger litt mer sving så har man mer tilgjengelig.. strålende :p

Lenke til kommentar

Kunne hørs ut som om du har rattet innstilt på simulation. Bruk heller pro, eller hva som helst annet. Har opplevd det samme selv med det rattet. Rattet oppfører seg meget merkelig hvis det er innstilt på det.

Kjøpte akkurat Driving Force Pro. Like it a lot! :D

Fungerer utmerket til pc også. Last ned de nye betadriverne til logitech, og du kan selv velge hvor mange grader du vil ha rattet på. Bruker for eksempel 360 grader i Live for Speed

Endret av kjakangund
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
ja, pro er en hel del bedre.. spesiellt i GT4 med 900 graders sving.. jeg har prøvd rattet på pc i spill som ikke støtter 900 grader, og aktivert den funksjonen, men det funker ikke i det hele tatt. Men GT4 som er laget for 900grader funker helt glimrende.. svinger kanskje halvveis rundt til vanlig, og når man trenger litt mer sving så har man mer tilgjengelig.. strålende :p

Hehe, 900graders modusen funker i alle bilspillene jeg har prøvd til PC,

Men selv har jeg konfigurert det så jeg har full sving ved 360grader, det er perfekt :love:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...