terte Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Førsteinntrykk Dell Inspiron 5160 ; Fikk den levert i går, bestilt til min far: Mobile Intel® Pentium® 4-Prosessor 2,80GHz 512 MB Ram, 15' SXGA 1400x1050 Førsteinntrykk er at den er nokså stor og klumpete, større enn den virker på bilde, den høye vekten var jeg klar over. Støy: den støyer mye når viften går. Det virker som om viften går uavhengig av hvor stor belastning maskinen har. Selv når maskinen ikke blir brukt kan viften gå for fullt. Når viften ikke går er det ikke noe støy å snakke om. Når det gjelder hastighet virker den rask, f.eks virker den raskere enn min jobb-pc Hp NC6000 m Pentium M 1.5 GHz, 512 MB Ram. Jeg er litt skeptisk til det med støyen, Noen som vet hva returporto kommer på for en slik PC hvis jeg benytter angrefristen ? ( jeg må sikkert returnere en dell 922 printer også da regner jeg med , som jeg kjøpte samtidig). Lenke til kommentar
ponke Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 [snipp] Noen som vet hva returporto kommer på for en slik PC hvis jeg benytter angrefristen ? ( jeg må sikkert returnere en dell 922 printer også da regner jeg med , som jeg kjøpte samtidig). Fraktkostnaden beløper seg på ganske stive 600 kroner, og oppover beroende på tyngde og antall kolli. Dette med Dell-maskin og den befrakter det er forventet at det blir brukt (den de bruker til deg). Det var min erfaring med en Dell Latitude D600 og angreretten hos Dell i alle fall. Mvh ponke Lenke til kommentar
terte Skrevet 9. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2005 Det lå ikke noe angrefrist skjema inne i pakken, er det ikke krav til det? Lenke til kommentar
ponke Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Det lå ikke noe angrefrist skjema inne i pakken, er det ikke krav til det? Tror disse tingene blir bekreftet elektronisk av deg ved kjøp. Lurer også på om du ikke også mottar kopi av disse betingelsene, inkludert seksjonene om angrerett pr e-post. Se forøvrig Lovdata: Opplysningsplikt ved avtaleinngåelse § 9. Opplysningsplikt ved avtaleinngåelse I forbindelse med inngåelse av en avtale skal forbrukeren motta følgende opplysninger lesbart og lagret på papir eller annet varig medium som forbrukeren råder over: a) opplysningene som nevnt i § 7 første ledd bokstav a-f b) vilkårene og framgangsmåten for, samt virkningene av å benytte angreretten c) opplysninger om eventuell ettersalgsservice og gjeldende garantivilkår d) vilkår for oppsigelse av avtalen dersom den er tidsubegrenset eller av mer enn ett års varighet e) bekreftelse av bestillingen. Om du vurderer å bruke angreretten på dette kjøpet så kan jeg informere at foruten at returportoen er skyhøy (pga "kravet" om å bruke "deres" leverings/sendingstjeneste) så er prosessen helt smertefri. De kommer vel til å ringe deg noen dager - opp til en uke - etter at du har sagt ifra at du vil bruke angreretten, for å høre om du enda har tatt samme avgjørelse, eventuelt om de kan gjøre noe for at du skal ombestemme deg (typisk tilbyd er gratisprinter eller minnepinne). Mvh ponke Lenke til kommentar
terte Skrevet 12. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2005 Det lå ikke noe angrefrist skjema inne i pakken, er det ikke krav til det? Tror disse tingene blir bekreftet elektronisk av deg ved kjøp. Lurer også på om du ikke også mottar kopi av disse betingelsene, inkludert seksjonene om angrerett pr e-post. Se forøvrig Lovdata: Opplysningsplikt ved avtaleinngåelse § 9. Opplysningsplikt ved avtaleinngåelse I forbindelse med inngåelse av en avtale skal forbrukeren motta følgende opplysninger lesbart og lagret på papir eller annet varig medium som forbrukeren råder over: a) opplysningene som nevnt i § 7 første ledd bokstav a-f b) vilkårene og framgangsmåten for, samt virkningene av å benytte angreretten c) opplysninger om eventuell ettersalgsservice og gjeldende garantivilkår d) vilkår for oppsigelse av avtalen dersom den er tidsubegrenset eller av mer enn ett års varighet e) bekreftelse av bestillingen. Om du vurderer å bruke angreretten på dette kjøpet så kan jeg informere at foruten at returportoen er skyhøy (pga "kravet" om å bruke "deres" leverings/sendingstjeneste) så er prosessen helt smertefri. De kommer vel til å ringe deg noen dager - opp til en uke - etter at du har sagt ifra at du vil bruke angreretten, for å høre om du enda har tatt samme avgjørelse, eventuelt om de kan gjøre noe for at du skal ombestemme deg (typisk tilbyd er gratisprinter eller minnepinne). Mvh ponke Er det nok at jeg gir beskjed innen 14 dager, eller må jeg sende den fra meg innen 14 dager? Hva tipper du prisen blir for å returnere pc + printer? Lenke til kommentar
ponke Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Er det nok at jeg gir beskjed innen 14 dager, eller må jeg sende den fra meg innen 14 dager? Hva tipper du prisen blir for å returnere pc + printer? Ja, det er nok å gi beskjed innom 14 dager, de kan SELVSAGT IKKE kreve at du gir beskjed innom (for eksempel) 7 dager, fordi de kan bruke opptil 1 uke på å ringe deg tilbake og avtale henting. Og de kan jo heller ikke klandre DEG for eventuell forsinkelse fra den befrakteren som du blir "tvunget" til å bruke. Etter at henting er avtalt går det 1-2 uker før maskinen blir hentet, så enda en uke på levering og så gjerne noen dager til på tilbakebetaling av beløpet. Alt dette kan selvsagt variere noe, men dette er min erfaring. Er vanligvis samme fraktkostnad tilbake, som det er til deg. I ditt tilfelle, hva blir det der? Tja, rundt 900 kroner, tenker jeg. Mvh ponke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå