Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Gir opp min d-link 624+, hva vil jeg ha nå?


Anbefalte innlegg

Jeg gidder ikke rote mer med d-link sine produkter men trenger et ny trådløs router kjapt.

 

Har dere noen bra forslag til min neste?

 

-Må ha god rekkevidde

-Høy hastighet (min 54)

-være stabil

+ alt standar med filter osv

-ikke koste mye over 1500kr

 

tips tas i mot med takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg gidder ikke rote mer med d-link sine produkter men trenger et ny trådløs router kjapt.

Du må ikke gi opp så lett! :)

 

Bare et spørsmål! Hva slags firmware kjører du? Selv har en DI-624+ rev A som trøbblet i starten. Men etter en oppdatering fungerer den utmerket! Stabil og godt signal.

 

Oppdateringer finner du her:

ftp://ftp.dlink.se/Products/di-products/d...ivers_firmware/

NB: Sjekk hvilken revisjon av routeren du har før du oppdaterer!

 

Det med å bytte power som nevnt tidligere i tråden, er også en ting jeg også vil anbefale.

 

Men om alt håp er ute for Dlink vil en 3COM Officeconnect 3CRWE554G72T-ME være et alternativ! Denne er å skaffe til ca 700-800 kroner.

Endret av Manders
Lenke til kommentar

At jeg gir opp min d-link er ikke så rart. Etter å ha slitt med den i lengere tid gidder jeg ikke mer ustabilitet. Jeg har nyeste bios og strømforsyning som ble sendt til meg fra d-link.

 

Så nå er jeg som sakt på jakt etter noe annet, aller helst skal det ikke stå d-link på produktet :dribble:

Lenke til kommentar

Hvis du liker å mekke sjøl og konfigurere router sjøl vil jeg anbefalle wl500g (evt. delux versjonen som er på vei wl500gx). På dette forumet http://wl500g.info finner du custom fw som gir en drøss med muligheter. Kan nevne webserver m/php, gifd (nedlasting fra gnutellanetverket direkte i router), mediastreamer, osv. Forumet er veldig aktivt og lurer du på noe for du som regel svar ganske kjapt. Er du linux kjenner kan du kompilere egen versjon av fw evt. kompilere egene programmer som kan kjøre på routern.

 

I tillegg kan en nevne at routern har USB kontakt hvor en kan koble til webkamera, printer, harddisk/flash disk. Med harddisk har den støtte for FTP og med custom fw samba.

 

Er du ikke overbevist enda, sjekk litt rundt på forumet så kanskje du blir det.

 

S.

Lenke til kommentar

Har selv hatt en di-624+ som bare trøblet. Den ble byttet og problemene med ustabilitet forsvant. Men den taklet fortsatt ikke mye trafikk. Da låste hele routeren seg og jeg måtte trekke ut kontakten for å få den opp å gå igjen.

 

Etter månedsvis med e-post, telefoner og ergrelse innrømmet d-link at di-624+ ikke taklet feks fildelingsprogrammer. Men de mente at det måtte jeg bare godta det til den prisen. Ingen andre routere i den klassen kunne klare det, sa de.

 

Kjøpte likevel en Linksys WRT54G etter sterke anbefalinger og har hatt et fullstendig stabilt trådløst nett siden da. Alle programmer som feks fildeling, msn, online spilling og ftp overføring går strålende.

 

Skal du velge noe som helst vil jeg derfor gi mine varmeste anbefalinger til Linksys.

 

rk

Endret av romankovich
Lenke til kommentar

Har selv en DI-624+ som fungerer utmerket etter litt oppgradering av firmware og mekking av hjemmelaget nettverkskabel. Har ikke oppgradert strømforsyningen. D-Link fungerer utmerket nå - og har veldig bra trådløs dekningl

 

Problemet er at denne routeren ikke fungerer med Alcatel / Thomson Speedtouch home isdn ADSL modem. Det må da benyttes en spesialkabel med omvendt polaritet som du enkelt kan lage selv etter søk på reverse polarity på dslreports.com. Du vender kontakt 1/2 og 3/6 i den ene enden. Eller D-link sender deg en kabel på forespørsel.

 

Har også ett PCMCIA-kort fra D-Link GWL650 22mbps. Det funker veldig dårlig for meg og bryter forbindelsen hele tiden. Etter bytte til Netgear WG511T PCMCIA ble 624+ stabil som fjell. Så det kan være nettverkskortet som er problemet og ikke routeren. Forsøkte forresten ett Phillips CPWNA 100 kort. Det var super-elendig - fikk ikke inn signal i rommet ved siden av! Leverte det tilbake til Elkjøp og byttet til Netgear. Anbefaler Netgear på det varmeste!

 

Har nylig oppgradet til 3Com OfficeConnect ADSL Wireless 11g Firewall Router/modem og kunne legge vekk både D-Link og Alcatel. Men jeg er meget misfornøyd med trådløs dekning på 3Com. Den er veldig mye dårligere enn D-Link 624+. Opplever langt lavere hastighet og styrke på forbindelse med 3Com. Dessuten mye styr og vanskeligheter med korrekt oppsett om telenor ADSL. Men funker til slutt.

 

Ville heller ha forsøkt Linksys eller Netgear router. Databutikken.com/no selger en bra Netgear NGWGT624 108 mbps trådløs router til kr. 611 NOK - halve prisen av hva Elkjøp forlanger: kr. 1195.- !

Lenke til kommentar
At jeg gir opp min d-link er ikke så rart. Etter å ha slitt med den i lengere tid gidder jeg ikke mer ustabilitet. Jeg har nyeste bios og strømforsyning som ble sendt til meg fra d-link.

 

Så nå er jeg som sakt på jakt etter noe annet, aller helst skal det ikke stå d-link på produktet :dribble:

Snakket med en kar på D-link support som sa at det ikke hjelp å bytte power på 624+. De jobbet med å finne en fix til den i firmware.

624 derimot hadde de fikset med siste firmware + nytt power.

 

Mulig han bare fabla, men det hørtes ut som han satt og leste fra ei liste eller noe.

Lenke til kommentar
D-link support som sa at det ikke hjelp å bytte power på 624+. De jobbet med å finne en fix til den i firmware.

624 derimot hadde de fikset med siste firmware + nytt power.

 

Mulig han bare fabla, men det hørtes ut som han satt og leste fra ei liste eller noe.

Hvilken revisjon av routeren er det vi snakker om? Dlink har ganske nylig lansert en oppdatert firmware til rev. B!

ftp://ftp.dlink.se/Products/di-products/d...ivers_firmware/

 

Se på serienummer lappen, hvilken revisjon du har!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...