Gå til innhold

Ekstremt kjente sanger, men hvem var bandet?

Anbefalte innlegg

"Nena - 99 Luftballons" vil jeg nevne.

Stor hit fra 80-tallet, syns å huske at Nena hadde flere gode hits, men folk flest kjenner visstnok bare til 99 Luftballons, og da gjerne den engelske versjonen.

Så har du "Toto - Africa".

Toto har veldig mange gode sanger/hits, men tror de er mest kjent for "Africa".

Andre som kan nevnes, er "Ivar Medaas - Dar kjem dampen", "Falco - Rock me Amadeus", "Iron Butterfly - Garden of Eden", "Taco - Puttin' on the Ritz (sangen er forøvrig også med i "Young Frankenstein")", "Ute til Lunch - Ute til Lunch", "Ståle Stiil (feilaktig kjent med "P-p-p-p-pizzafyll". Skjønner ikke hvorfor "alle" mener Ståle Stiil gjorde denne. Det var en vedkommende fra Heia Norge som gjorde den)

Har en del andre også, men kommer ikke på de her og nå:p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Gjenoppliver denne tråden for å dele min oppdagelse av tyske Fool's Garden.

Fant albumet "Go And Ask Peggy For The Principal Thing" (1997) i restekassa på Bravo her i Drammen for en tjuer og tenkte det måtte sjekkes ut.

Dette albumet har en umiskjennelig sound av The Beatles, Pulp, Blur og Madness. Ikke minst anbefaler jeg Beatles-coveren "Martha My Dear", spor nummer fem. Andre høydepunkter finnes i "Probably" og "Rainy Day".

Konklusjon: Fool's Garden er definitivt mer enn bare "Lemon Tree", radiohiten den jevne P4-lytter kun forbinder gruppa med. Og nei, den finner du ikke på dette albumet.

Se også http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&sql=11:ptx8b594msqk

FoolsGarden3.jpg

Lenke til kommentar
DumDum Boys - Splitter pine. Eneste sangen mange har hørt av DumDum, selv om de har så masse annet vakkert. :)

Hææ? DumDum var jo en av de største norske gruppene på nittitallet. Hadde jo masse andre schlægere som: En vill en, englefjes(Pelle & Proffen anyone?), tusen etasjer høi, pstereo, metallic hvit, slave, transit, stjernesludd etc.

DDB kvalifiserer absolutt ikke som "band som havnet i skyggen av sin egen monsterhit"

Lenke til kommentar
nå går det unna her...

Sweet Home Alabama - Lynnyrd Skynnerd (med forbehold om skrivefeil i bandnavnet)

Hva med Free Bird?

Skulle til å si...

Sweet Home Alabama ble kjent for de yngre gjennom Forrest Gump, men Freebird er helt klart en mye bedre sang (og den sangen LS bør huskes for).

Lenke til kommentar
Har Marcy Playground - Sex & Candy blitt nevnt?

Er faktisk innehaver av begge albuma :) (Har ikkje følt heilt med om det har komt ut noke i nyare tid)

"å dra til hælvete" var vel Dusty Cowshit som hadde en låt med?

Dei har forresten en smashing godlåt i "sammen for livet" :p

Van Halen - Jump

Kor mange her nevner sanger i fleng utenom Jump?

Mulig eg tar feil her...har sjøl 5-6 album av dei så...

Lenke til kommentar
Van Halen - Jump

Kor mange her nevner sanger i fleng utenom Jump?

Mulig eg tar feil her...har sjøl 5-6 album av dei så...

Van Halen har da mange kjente sanger?

Jeg kan ihvertfall en hel del.

Eruption

Dreams

Ain't Talkin' Bout Love

Why Can't This Be Love

Can't Stop Lovin' You

and so on...

Tror alle de var store hit'er.

Lenke til kommentar
DumDum Boys - Splitter pine. Eneste sangen mange har hørt av DumDum, selv om de har så masse annet vakkert. :)

Hææ? DumDum var jo en av de største norske gruppene på nittitallet. Hadde jo masse andre schlægere som: En vill en, englefjes(Pelle & Proffen anyone?), tusen etasjer høi, pstereo, metallic hvit, slave, transit, stjernesludd etc.

DDB kvalifiserer absolutt ikke som "band som havnet i skyggen av sin egen monsterhit"

Skal være enig med den, men nå tenkte jeg på hva folk på min alder (18+/-)har hørt av DDB, da er det som regel bare Splitter pine de har hørt, og hvis du setter på noe annet, har de ikke sjangs til å resonere seg fram til hvilket band de hører. Men jeg kom kanskje ikke med det beste eksempelet.

Toto med Hold the line. Der har vi vel noe som kan passe bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...