A.J Green Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 Da jeg var i USA i sommer så jeg på et program på VH1 som het "one hit wonders" med top100 one hit wonders. Jeg kan legge til listen i et word doument. Jeg vet det kan interessere mange her onehit.doc Lenke til kommentar
stigos3000 Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 (endret) Natalie Imbruglia (skrivefeil ja) - Torn. Låten gikk på mtv og hitlister 24/7 men selve artisten forsvant jo etterpå gøy dette med one hit wonders Eagles - hotel california (vet at eagles er superkjente og har mange kjente sanger, men det er mange av dagens generasjon som bare har hørt hotel california) Endret 13. mars 2005 av stigos3000 Lenke til kommentar
dostojevski Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 Natalie Imbruglia (skrivefeil ja) - Torn. Låten gikk på mtv og hitlister 24/7 men selve artisten forsvant jo etterpå Og det verste var jo at sangen var regelrett RAPPET fra Trine Rein. Ikke snakk om vanlig coverversjon engang, dama påsto hun hadde skrevet den selv! Lenke til kommentar
dostojevski Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 Og en klassiker til: Tasmin Archer: Sleeping Satelite. Husker den var på Absolute Music 6. Cool song, big hype, all forgotten... Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 Natalie Imbruglia (skrivefeil ja) - Torn. Låten gikk på mtv og hitlister 24/7 men selve artisten forsvant jo etterpå Og det verste var jo at sangen var regelrett RAPPET fra Trine Rein. Ikke snakk om vanlig coverversjon engang, dama påsto hun hadde skrevet den selv! Eh, hun har da aldri påstått at hun har skrevet den eller spilt den inn for første gang? Trine Rein skrev heller ikke denne sangen, det var Phil Thornalley som skrev den....og det står klart og tydelig på coveret til Imbruglias singel: Natalie has never claimed that she had recorded it first or that she wrote it. On the cover it is clearly stated that it is written by Phil Thornalley. "Torn" has earlier been recorded by the Danish Lis Sørensen (please excuse the spelling if incorrect) and the Norwegian Trine Rein. Lenke til kommentar
svalbard Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 Litt rart at A-Ha havnet på en 8. plass på den listen. Ikke at jeg har så mye peiling, men ga de ikke ut "The Living Daylights" (Soundtracken til James Bond filmen) etter "Take On Me"? Lenke til kommentar
Vice Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 (endret) Jeg føler at Matchbox 20 druknet veldig i Unwell. De har ellers veldig mye bra musikk også. De hadde jo masse hits i USA fra deres første album, hvorav 3am trolig var den største. Ellers vil jeg nevne "Ugly Kid Joe" som hadde en kjempehit med "Everything About You". Riktignok hadde de en mindre hit med "Cats In The Cradle" her til lands også, men synes de ble stående litt i skyggen pga. "Everything About You". Ikke er den spesielt representativ for musikken deres heller. Endret 13. mars 2005 av Vice Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 Har Marcy Playground - Sex & Candy blitt nevnt? Lenke til kommentar
johnj Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 Eller "Would You" med Touch and Go? Lenke til kommentar
nr.4 Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 Litt rart at A-Ha havnet på en 8. plass på den listen. Ikke at jeg har så mye peiling, men ga de ikke ut "The Living Daylights" (Soundtracken til James Bond filmen) etter "Take On Me"? Det var jo presisert at det gjaldt kun for USA. Lenke til kommentar
Vooon Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 Hva med The Connels - 74-75, noen som har nevnt den? Lenke til kommentar
Hisoka Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 Det var jo presisert at det gjaldt kun for USA. Ja, men det er fortsatt litt rart. Skulle tro at soundtracket til en James Bond film hadde klatret litt oppover på de amerikanske hitlistene? Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 nå går det unna her... Sweet Home Alabama - Lynnyrd Skynnerd (med forbehold om skrivefeil i bandnavnet) Hva med Free Bird? Lenke til kommentar
H4ngm4N Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 Mulig jeg er for ung til å vite dette, men Europe ble ganske borte etter Final Countdown, ble de ikke? Jeg har ihvertfall ikke hørt flere sanger fra dem. Lenke til kommentar
johnj Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 (endret) Mulig jeg er for ung til å vite dette, men Europe ble ganske borte etter Final Countdown, ble de ikke? Jeg har ihvertfall ikke hørt flere sanger fra dem. Både "Rock the Night" og "Carrie" var vel også større eller mindre hits - tror jeg - , men ta dette med en klype salt. Er ikke så alt for gammel, jeg heller EDIT: Baltimora - "Tarzan Boy" må nevnes som one hit wonder. Endret 13. mars 2005 av johnj Lenke til kommentar
RastaXP Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 (endret) Tone Loc - Wild Thing. Det var i alle fall en som kom i skyggen for hitten sin. Han lagde bare et album og det var Loc'ed after dark eller no sånt. Eller hva med Aneka - Japanese boy. Uff, den å Harpo med Moviestar. 2 store one hit wonders. Glemte The Buggles - Video killed the radiostar Endret 13. mars 2005 av lord_vivec9 Lenke til kommentar
H4ngm4N Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 Kom på en til, Anuke - Nobodys Wife... Stor hit for noen år siden. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 heut ist mein tag, eller hva den het, var kjempepopulær for noen år siden Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 13. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2005 Europe var et bandnavn man ikke kunne unngå å høre på 80 og tidlig 90'tallet. Føler egentlig at det er slik idag også. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 14. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2005 (endret) @headcleaver: Blümchen er da et kjent navn? De hadde også en annen stor hit som het "Ist Deine Liebe Echt?". Er ikke helt i tråd med det topic var ment som. Endret 14. mars 2005 av anth Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå