Gå til innhold

Ekstremt kjente sanger, men hvem var bandet?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Natalie Imbruglia (skrivefeil ja) - Torn.

Låten gikk på mtv og hitlister 24/7 men selve artisten forsvant jo etterpå :p

gøy dette med one hit wonders :)

Eagles - hotel california (vet at eagles er superkjente og har mange kjente sanger, men det er mange av dagens generasjon som bare har hørt hotel california)

Endret av stigos3000
Lenke til kommentar
Natalie Imbruglia (skrivefeil ja) - Torn.

Låten gikk på mtv og hitlister 24/7 men selve artisten forsvant jo etterpå :p

Og det verste var jo at sangen var regelrett RAPPET fra Trine Rein. Ikke snakk om vanlig coverversjon engang, dama påsto hun hadde skrevet den selv! :roll:

Eh, hun har da aldri påstått at hun har skrevet den eller spilt den inn for første gang? :dontgetit:

Trine Rein skrev heller ikke denne sangen, det var Phil Thornalley som skrev den....og det står klart og tydelig på coveret til Imbruglias singel:

Natalie has never claimed that she had recorded it first or that she wrote it. On the cover it is clearly stated that it is written by Phil Thornalley. "Torn" has earlier been recorded by the Danish Lis Sørensen (please excuse the spelling if incorrect) and the Norwegian Trine Rein.
Lenke til kommentar
Jeg føler at Matchbox 20 druknet veldig i Unwell. De har ellers veldig mye bra musikk også.

De hadde jo masse hits i USA fra deres første album, hvorav 3am trolig var den største.

Ellers vil jeg nevne "Ugly Kid Joe" som hadde en kjempehit med "Everything About You". Riktignok hadde de en mindre hit med "Cats In The Cradle" her til lands også, men synes de ble stående litt i skyggen pga. "Everything About You". Ikke er den spesielt representativ for musikken deres heller.

Endret av Vice
Lenke til kommentar
Litt rart at A-Ha havnet på en 8. plass på den listen. Ikke at jeg har så mye peiling, men ga de ikke ut "The Living Daylights" (Soundtracken til James Bond filmen) etter "Take On Me"?

Det var jo presisert at det gjaldt kun for USA.

Lenke til kommentar
Mulig jeg er for ung til å vite dette, men Europe ble ganske borte etter Final Countdown, ble de ikke?

Jeg har ihvertfall ikke hørt flere sanger fra dem.

Både "Rock the Night" og "Carrie" var vel også større eller mindre hits - tror jeg - , men ta dette med en klype salt. Er ikke så alt for gammel, jeg heller ;)

EDIT: Baltimora - "Tarzan Boy" må nevnes som one hit wonder.

Endret av johnj
Lenke til kommentar

Tone Loc - Wild Thing.

Det var i alle fall en som kom i skyggen for hitten sin. Han lagde bare et album og det var Loc'ed after dark eller no sånt.

Eller hva med Aneka - Japanese boy. Uff, den å Harpo med Moviestar. 2 store one hit wonders.

Glemte The Buggles - Video killed the radiostar

Endret av lord_vivec9
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...