d0ppler Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 morsom historie om Zappa dostojevski, den var jeg ikke klar over! Lenke til kommentar
johnj Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Kom på et par til: Berlin - Take My Breath Away Stevie B. - Because I Love You (The Postman Song) Matthew Wilder - Break My Stride Daryl Braithwaite - One Summer ...og hvor ble det egentlig av Bosson og Emilia? Dostojevski: Artige Zappa-kuriositeter i den andre tråden! Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Carl Douglas fikk denne muligheten som vokalist for Biddu orchestra. Det Var Biddu som egentlig sto for det hele. Han/de hadde flere andre instrumentale hits (feks "summer of 42" og "Blue eyed soul" som ble utgitt som både Biddu orch og 'Carl Douglas band') Han prod også store hits til for feks Tina Charels og Jimmy James Ok. Now I'm scared.... Håper for himlens skyld at dette er ting du har høstet fra Google og ikke fra din egen hukommelse. :!: Har jo alle disse platene (untatt Tina Charles) og hadde en del interesse for Biddu orch. så da ble de greiene ganske velkjent Lenke til kommentar
Con Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Var det ikke Gary Moore som lagde "Over The Hills"? Han har i så fall havnet veldig i skyggen av det etter at Nightwish laget cover på den... Lenke til kommentar
johnj Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Det samme er tilfellet med Dolly Parton. Har inntrykk av at det er flaut få som vet at Whitney Houstons versjon av "I Will Always Love You" faktisk er en cover. Lenke til kommentar
d0ppler Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 "å dra te hælvette", med et band jeg ikke husker navnet på i forbifarten... Lenke til kommentar
johnj Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 "å dra te hælvette", med et band jeg ikke husker navnet på i forbifarten... Beranek? En person, faktisk. Espen Beranek Holm. Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Bobby McFerrin - Don't Worry Be Happy Mark Cohn - Walkin' in Memphis Crash Test Dummies - Mmm Mmm Mmm Mmm Joan Osbourne - One Of Us Lenke til kommentar
Vice Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 4 non-blondes var og er veldig kjente. De havnet ikke i skyggen av hiten sin... ?? Finnes disse ennå? Har de gitt ut mer en én plate? Lenke til kommentar
johnj Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 (endret) 4 Non Blondes howled their way onto the charts in 1993 with "What's Up?" and then vanished without a whisper. Formed in 1989 with Linda Perry (vocals), Roger Rocha (guitar), Christa Hillhouse (bass), and Dawn Richardson (drums), 4 Non Blondes had no problems attracting major labels, but they didn't know how to market them. The band was eventually signed to Interscope Records and released Bigger, Better, Faster, More? in 1992. Dominated by Perry's high-pitched singing, "What's Up?" was slowly added to modern rock stations and then crossed over into the mainstream, peaking at number 11 on the Billboard Top 200. The video for "What's Up?" became a smash on MTV, propelling sales of the album to over six-million copies worldwide. "What's Up?" was selected as Best Song by the Bay Area Music Awards; moreover, Perry was chosen as Best Female Vocalist and Bigger, Better, Faster, More? won for Best Album. The group toured with Neil Young, Pearl Jam, and Bob Dylan. The band recorded tunes for the soundtracks to Wayne's World 2 and Airheads. However, Perry felt that the group had become too pop; consequently, she left 4 Non Blondes. She released her solo debut, In Flight, in 1995. Perry departed from Interscope Records in 1998 and recorded her second full-length, After Hours, for her own label, Rockstar Records. Har gitt ut étt album ("Bigger, Better, Faster, More?") i 1992. EDIT: Endret rekkefølgen på albumtittel Endret 9. mars 2005 av johnj Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Stiltskin - med låta Inside. Husker den Norsk band? Lenke til kommentar
Vice Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Har gitt ut étt album ("Bigger, Better, Faster, More?") i 1992. OK, så de havnet ikke i "skyggekategorien" men faktisk i "one hit wonder kategorien". Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Stiltskin - med låta Inside. Husker den Norsk band? hmm...tror faktisk de var tyske.... Rimelig kul låt forresten. T'Weed Lenke til kommentar
Vice Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Stiltskin - med låta Inside. hmm...tror faktisk de var tyske.... Rimelig kul låt forresten. Nei, de var enten irske eller skotske. De hadde jo faktisk en "hit" til som het "footsteps". Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Hmm, de var britiske fant jeg ut. Kul låt ja, må nesten snuse litt på resten av repertoaret deres. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 9. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2005 (endret) Mike Oldfield har virkelig blitt snytt. Først så laget han Tubular Bells, og det ble en kjempesuksess. Ja, faktisk så stor at navnet hans havnet i skyggen. Så kommer filmen The Exorcsist ut, hvor Tubular Bells ble brukt i introen. Etter det har alle kalt låten for exorcisten. Bare se på disse ringetone-reklamene f.eks. Det ble vel ikke stort bedre på 80'tallet heller, da han laget Five Miles Out og Crises, blant annet. Maggie Reilly (som var leid inn som vokalist på en del av sangene hans), ga disse ut (hun spilte de ikke inn på nytt en gang) under eget navn med et par av sine egne låter. Moonlight Shadow er kanskje den sangen som er mest kjent. Jeg kjenner flere som tror Maggie Reilly har skrevet og spilt inn de sangene selv. Nytter ikke at jeg nevner Oldfield en gang. De har bestemt seg for å tro at det er hennes sanger... Endret 9. mars 2005 av anth Lenke til kommentar
Legion Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 ...OK, så de havnet ikke i "skyggekategorien" men faktisk i "one hit wonder kategorien". mye av det som er nevnt som egentlig faller under denne parollen uansett. 'lion sleeps tonight' - så godt som alle vet om denne. bedre husket via refrenget; a whimoweh a whimoweh..... ikke søren om jeg vet hvem som er kokken bak denne. ikke at jeg bryr meg heller... Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Kom det noen flere hits fra Mungo Jerry? Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 9. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2005 Finnes disse ennå? Har de gitt ut mer en én plate? Sa ikke det. Sa at det er et kjent navn. Ihvertfall for de som husker da den kom ut... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå