Gå til innhold

Ekstremt kjente sanger, men hvem var bandet?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du har rett, det er mange band som, dessverre, havner i skyggen av sin egen hit. Siden det er stor debatt om Pink Floyd (som er ett av mine store favorittband) så kan det jo sies at Pink Floyd blir tolket feil når det eneste man hører er utdrag fra The Wall og Wish You Were Here (selvfølgelig gode album, men langt ifra Pink Floyds beste) Håper ikke Turboneger kommer med en stor monsterhit når det nye albumet slippes, for da kommer vel topp20-"generasjonen" til å bli "fan" Det er jo bra for økonomien til band og plateselskap, men lite hyggelig for oss som lever og ånder for favorittbanda.

Lenke til kommentar
Ny: Beach Boys - Surfin USA

EDIT: Og Beastie Boys - Fight For Your Right

Big Bang - Girl In Oslo

dessverre så kjenner de fleste bare til Get around, Surfin' USA og et par av de tidlige sangene, men vil nå hevde de ikke akkurat er en one-hit-wonder. Se bare på Pet Sounds (albumet) som er blitt regnet som et av de viktigste albumene på 60-tallet, og vi vet at det var ganske mye nyskapende i det tiåret.

Beastie Boys har jo mange andre monster-hits og da. (NYCC gjorde jo forsåvidt denna låta kjent for vår generasjon med den technovarianen).

Resten av sangene du nevner er jeg helt enig med deg i.

Endret av tjalla
Lenke til kommentar

Jeg vil hevde den skaden skjedde allerede på sist plate jeg da...

Joda, men det har roet seg nå, så får vi se om det ikke renner over igjen. Krysser fingrene, på at det ikke kommer en stor monsterhits (selv om jeg dessverre tror det)

Lenke til kommentar
Beach Boys er da et kjent bandnavn??? Samme med Beastie Boys som også er veldig kjent for låten Sabotage. Big Bang er også et kjent bandnavn. Ingen av de bandene der har havnet i skyggen av en, EN monsterhit!

Nja, det er ikke SÅ mangen som har hørt om Beach Boys, men med det samme du nevner Surfin USA så er det mangen som sier "Aha, de ja"

Men har endret litt på listen så ikke mangen blir så sinte.

EDIT: Haddaway - What Is Love

Og hva med Beverly Hils Cop Them'en, er ikke det en sånn sang?

Endret av svalbard
Lenke til kommentar
Kanskje et av verdens mest kjente band...

OK, my bad.

Er ikke SÅ inne på musikk at det gjør noe. Får heller overlate det til ekspertene fra nå. :p

EDIT: Hva med Paul Young feat. Zucchero - Senze Una Donna?

Endret av svalbard
Lenke til kommentar
Beach Boys er da et kjent bandnavn??? Samme med Beastie Boys som også er veldig kjent for låten Sabotage. Big Bang er også et kjent bandnavn. Ingen av de bandene der har havnet i skyggen av en, EN monsterhit!

Nja, det er ikke SÅ mangen som har hørt om Beach Boys, men med det samme du nevner Surfin USA så er det mangen som sier "Aha, de ja"

Men har endret litt på listen så ikke mangen blir så sinte.

EDIT: Haddaway - What Is Love

Og hva med Beverly Hils Cop Them'en, er ikke det en sånn sang?

Nei. Alt kommer ann på hva slags musikk man hører på. En som kun følger med på Topp20/bare hører deathmetal, tror jeg har en litt mindre musikkforståelse historisk sett. For din informasjon, så er The Beach Boys i samma "eske" som The Beatles, The Rolling Stones, The Who og muligens The Kinks (som kanskje lå litt laverestillt enn de øvrige men).

Egentlig en ganske dum topic.. burde helle ha vært one-hit-wonders gjennom tidene.

Vanilla Ice - Ice ice baby

MC Hammer - You can't touch this

Thumbhumping - Chupawumba (elns)

Endret av tjalla
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...