834HF42F242 Skrevet 8. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2005 Stemmer det ja. Har en til her: 74' 75' med The Connels. Alle kjenner låten, men hvor mange har hørt om The Connels? Lenke til kommentar
StianHH Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Du har rett, det er mange band som, dessverre, havner i skyggen av sin egen hit. Siden det er stor debatt om Pink Floyd (som er ett av mine store favorittband) så kan det jo sies at Pink Floyd blir tolket feil når det eneste man hører er utdrag fra The Wall og Wish You Were Here (selvfølgelig gode album, men langt ifra Pink Floyds beste) Håper ikke Turboneger kommer med en stor monsterhit når det nye albumet slippes, for da kommer vel topp20-"generasjonen" til å bli "fan" Det er jo bra for økonomien til band og plateselskap, men lite hyggelig for oss som lever og ånder for favorittbanda. Lenke til kommentar
svalbard Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 (endret) Ny: Beach Boys - Surfin USA EDIT: Bill Halye - Lets Do The Twist Terry Jacks - Season In The Sun Foreigner - Eye Of The Tiger Endret 8. mars 2005 av svalbard Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Stemmer det ja. Har en til her: 74' 75' med The Connels. Alle kjenner låten, men hvor mange har hørt om The Connels? The Outfield - Your love Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 8. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2005 Håper ikke Turboneger kommer med en stor monsterhit når det nye albumet slippes, for da kommer vel topp20-"generasjonen" til å bli "fan" Jeg vil hevde den skaden skjedde allerede på sist plate jeg da... Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 (endret) Ny: Beach Boys - Surfin USA EDIT: Og Beastie Boys - Fight For Your Right Big Bang - Girl In Oslo dessverre så kjenner de fleste bare til Get around, Surfin' USA og et par av de tidlige sangene, men vil nå hevde de ikke akkurat er en one-hit-wonder. Se bare på Pet Sounds (albumet) som er blitt regnet som et av de viktigste albumene på 60-tallet, og vi vet at det var ganske mye nyskapende i det tiåret. Beastie Boys har jo mange andre monster-hits og da. (NYCC gjorde jo forsåvidt denna låta kjent for vår generasjon med den technovarianen). Resten av sangene du nevner er jeg helt enig med deg i. Endret 8. mars 2005 av tjalla Lenke til kommentar
StianHH Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Jeg vil hevde den skaden skjedde allerede på sist plate jeg da... Joda, men det har roet seg nå, så får vi se om det ikke renner over igjen. Krysser fingrene, på at det ikke kommer en stor monsterhits (selv om jeg dessverre tror det) Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 8. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2005 (endret) Beach Boys er da et kjent bandnavn??? Samme med Beastie Boys som også er veldig kjent for låten Sabotage. Big Bang er også et kjent bandnavn. Ingen av de bandene der har havnet i skyggen av en, EN monsterhit! Endret 8. mars 2005 av anth Lenke til kommentar
Midnight_walker Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 (endret) 4 non-blondes hadde monsterhiten "What's up?" Den er digg!! Teksten går sånn: And I say... Hey-ey-ey-ey hey-ey-ey I said hey... What's going on!!!!! Endret 8. mars 2005 av midnight_walker Lenke til kommentar
Jan Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Seigmen kom jo i skyggen for det meste de lagde pga Metropolis. Lenke til kommentar
Lungemannen Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Fleetwood Mac hadde jo Albatross, er ikke veldig mye annet fra det bandet som er "allment" kjent. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 8. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2005 4 non-blondes var og er veldig kjente. De havnet ikke i skyggen av hiten sin... Lenke til kommentar
svalbard Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 (endret) Beach Boys er da et kjent bandnavn??? Samme med Beastie Boys som også er veldig kjent for låten Sabotage. Big Bang er også et kjent bandnavn. Ingen av de bandene der har havnet i skyggen av en, EN monsterhit! Nja, det er ikke SÅ mangen som har hørt om Beach Boys, men med det samme du nevner Surfin USA så er det mangen som sier "Aha, de ja" Men har endret litt på listen så ikke mangen blir så sinte. EDIT: Haddaway - What Is Love Og hva med Beverly Hils Cop Them'en, er ikke det en sånn sang? Endret 8. mars 2005 av svalbard Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 8. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2005 (endret) Beach Boys har jo en plate som mange kritikere mener er den mest gjenomførte i verden. Bandet er kjent og "Pet Sounds" er en bautastein i pop-historien. Endret 8. mars 2005 av anth Lenke til kommentar
Lungemannen Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Nja, det er ikke SÅ mangen som har hørt om Beach Boys, men med det samme du nevner Surfin USA så er det mangen som sier "Aha, de ja" Jeg vil påstå at Beach Boys er ekstremt kjente... Lenke til kommentar
JR Ewing Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Til og med mora mi vet om Beach Boys. Det sier vel det meste. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 8. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2005 Kanskje et av verdens mest kjente band... Lenke til kommentar
svalbard Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 (endret) Kanskje et av verdens mest kjente band... OK, my bad. Er ikke SÅ inne på musikk at det gjør noe. Får heller overlate det til ekspertene fra nå. EDIT: Hva med Paul Young feat. Zucchero - Senze Una Donna? Endret 8. mars 2005 av svalbard Lenke til kommentar
johnj Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Foreigner - Eye Of The Tiger Du mener enten Survivor eller "I Wanna Know What Love Is"? Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 (endret) Beach Boys er da et kjent bandnavn??? Samme med Beastie Boys som også er veldig kjent for låten Sabotage. Big Bang er også et kjent bandnavn. Ingen av de bandene der har havnet i skyggen av en, EN monsterhit! Nja, det er ikke SÅ mangen som har hørt om Beach Boys, men med det samme du nevner Surfin USA så er det mangen som sier "Aha, de ja" Men har endret litt på listen så ikke mangen blir så sinte. EDIT: Haddaway - What Is Love Og hva med Beverly Hils Cop Them'en, er ikke det en sånn sang? Nei. Alt kommer ann på hva slags musikk man hører på. En som kun følger med på Topp20/bare hører deathmetal, tror jeg har en litt mindre musikkforståelse historisk sett. For din informasjon, så er The Beach Boys i samma "eske" som The Beatles, The Rolling Stones, The Who og muligens The Kinks (som kanskje lå litt laverestillt enn de øvrige men). Egentlig en ganske dum topic.. burde helle ha vært one-hit-wonders gjennom tidene. Vanilla Ice - Ice ice baby MC Hammer - You can't touch this Thumbhumping - Chupawumba (elns) Endret 8. mars 2005 av tjalla Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå