Gå til innhold

Hvilken DVD brenner skal jeg velge?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det har vært mange tråder om dette før.

Sjekk HER eller HER.

Konklusjonen er at beste valg pr idag er BenQ DW1620.

Så er det dette med å skrive på platens overside. Mange som støtter dette?

Tenker du på lightscribe?

Det er lite utbredt enda, men BenQ kommer ihvertfall med en (DW1625) i neste måned.

Lenke til kommentar

hehe heilt offtopic, men seff er liverpool det einaste skikkelige forball laget å støtte, Håper MU taper så sykt mot milan i champions leauge akkurat nå :)

Tilbake til topic så er det vell BenQ og Nec som er de beste. De fleste velger da BenQ siden den støtter flere media (brenner bedre på mange forskjellige media) veldig bra dvd+r brenning og støtter bitesetting. Den støtter også kvalitetkjekking av plater som kan vere litt kjekt.

Lenke til kommentar

Den er skal være klar for verdensmarkedet denne måneden.

Men jeg tror ikke det er satt opp noen dato for når den er til salgs her i landet enda.

OC-Freak har fått tak i et testeksemplar og virket ikke imponert så langt.

Merk deg at du må ha egne plater for å kunne lightscribe og at disse er dyre i starten.

Den brenner DVD-R på ”bare” 8X og 2,4X på DL (mot 16X og 4X på DW1620).

Den støtter heller ikke kvalitetstesting av plater slik som DW1620.

Det skriver kun i "sort-Hvit" så hvis du vil ha farger må du kjøpe en printer som skriver rett på platene.

Lenke til kommentar

For å sei det sånn, jeg ville heller kjøpt ein BenQ DW 1620Pro til 5-6000Kr og så spart ei lita stund til og kjøpt ein god printer til litt over 1000kr. Kommer selvsagt ann på kor masse du har tenkt å bruka. Men platene er dyre, og brenneren er litt dyr og, så tar deg ikke for lang tid å "spara" inn printeren.

Lenke til kommentar
For å sei det sånn, jeg ville heller kjøpt ein BenQ DW 1620Pro til 5-6000Kr og så spart ei lita stund til og kjøpt ein god printer til litt over 1000kr. Kommer selvsagt ann på kor masse du har tenkt å bruka. Men platene er dyre, og brenneren er litt dyr og, så tar deg ikke for lang tid å "spara" inn printeren.

Og så får du farger!

Lightscribe gir kun en gråskala.

Lenke til kommentar

5-6000 kr.? Må jo være gullbelagt :p

Lenke til kommentar
ang lightscribe, kreves det spesielle plater?? Evnt er ikke noe vits i ha, om det er vankelig å finne plater som støtter dette.

Ja lightscribe krever spesielle plater, verbatim kommer med slike plater snart. Pris: ca 15-20,- pr plate.

Det kommer nok flere merker, men det blir nok aldri snakk om mange merker.

Ærlig talt tror jeg ikke lightscribe blir noen "hit".

Lenke til kommentar

5-6000 kr.? Må jo være gullbelagt :p

hehe, you know me, bling bling :)

Liiiiiiten skrivefeil :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...