Cursio Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Jeg ble oppringt av en selger fra Telenordic for et par uker siden. Han ville pakke på meg et bredbåndsabonnement, som ikke var aktuelt, siden der jeg bor er ikke bredbånd tilgjengelig. I forigårs ringte han og sa at han hadde fikset bredbånd til meg, og da ble jeg kjempeglad! Jeg ringte også til telenor og fikk konfirmert at bredbånd var tilgjengelig på mitt nummer. Jeg fylte ut telenor skjemaet i hui og hast, og bestilte meg 1mb bredbånd. I går ringte telenor igjen og sa at en feil hadde oppstått, og jeg kunne ikke få bredbånd allikevel. Hvor kjipt er dette å høre for meg som har ventet tålmodig på bredbånd siden det kom! Argh! Mitt spørsmål er: Har jeg en rett til å ta telenor for kontraktbrudd eller lignende? Kan jeg presse dem siden de tross alt lovet bredbånd? Hilsen en med et desperat behov for bredbånd CurSi0 Lenke til kommentar
Darkwing Duck Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 (endret) Jeg kan love deg at du ikke er den eneste som er lovt bredbånd av overivrige Telenor selgere. Det var ikke måte på hva selgeren kunne fikse meg da han ringte. Selv om jeg sa at jeg kunne garantere han at han ikke greide det. Men det skulle han ordne, idioten. Det ble som forventet, ikkeno bredbånd. Det var for to og et halvt år siden, fortsatt ikke bredbånd. Beklager , men jeg tror ikke vi har noen god sak. De har gardert seg med forbehold i hue og ræva. Mvh Darkwing Endret 8. mars 2005 av Darkwing Duck Lenke til kommentar
Cursio Skrevet 8. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2005 Takk for raskt svar! Det var trist... Når jeg tenker over det, skriver de jo på sidene: "Det ser ut som om bredbånd er tilgjengelig" Så dette er ikke noe grunnlag til å feks legge inn klage hos forbrukerombudet eller lignende? Lenke til kommentar
Dr.Ittsekk Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Du kan jo alltids klage ettersom du har fått feil opplysninger, men det kommer ikke til å skje noe uansett så det er bortkastet. Lenke til kommentar
sniperdybe Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Mitt spørsmål er: Har jeg en rett til å ta telenor for kontraktbrudd eller lignende? Kan jeg presse dem siden de tross alt lovet bredbånd? eneste muligheten du har er å sende en utfyllende klage til [email protected] mulig de kan få til noe. du får prøve for det koster ingentin Lenke til kommentar
Dr.Gonzo Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Var vel en lignende sak på FBI for ikke så lenge siden Lenke til kommentar
Dr.Ittsekk Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Var vel en lignende sak på FBI for ikke så lenge siden Og der sa de hva ? Lenke til kommentar
pelsdyret85 Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Samme har dei gjort med pappa og... men de ei stond sida no, eg veit kordan de e Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Med mindre du har en underskrevet kontrakt der det står at dem skal levere bredbånd har du lite og ingenting og ta dem for. Lenke til kommentar
Rim Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Dessuten er gjerne slike kontrakter først gjeldende fra linjen er installert. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Hentet fra hva Telenor har å si når det står at "det ser ut til at de kan levere ADSL". Det ser ut som vi kan levere ADSL der du borTekniske forhold i linjenettet der du bor medfører at vi må sende en montør til din sentral for å få bekreftet at vi kan levere ADSL til deg. Dette er kostnadsfritt for deg som kunde. Ved å legge inn en bestilling vil vi sjekke dette nærmere, og en kundebehandler vil ta kontakt med deg pr. telefon om det viser seg at vi ikke kan levere. Så Telenor har sitt på det tørre. De sørger selvfølgelig for å ta forbehold, siden det er umulig for en selger eller kundebehandler å vite alle tekniske hindringer som muligens kan ligge der. Lenke til kommentar
_tussemor_ Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 (endret) http://www.lindesnes-avis.no/soknyheter.as...or&histid=15877 sånn kan det går når en blander lokalavisen inn i saken.. edit: her hevder en hr. meling at slike saker er spesielle og burde overføres til han, ellers er det svikt fra kundeservice.... quote: -Jeg har nå sett på denne saken, og funnet ut at det er muligheter for at Vatne å få ADSL. Dermed vil vi sende en montør til stedet for nærmere undersøkelser, forteller informasjonssjef Per Arild Meling i Telenor til Lindesnes etter kun to telefonsamtaler. Rutinesvikt – Bredbånd er kompliserte greier. Det har med kapasitet å gjøre. Selv om noen kan få på en sentral, betyr ikke det at alle kan få. Nettet er bygd opp for at det skal brukes til tale. Men de siste årene brukes det til mye mer. Blant annet bredbånd. Det krever kapasitet som vi ikke har alle steder, sier Meling. – Hvorfor er Vatne blitt fortalt i snart et år at han ikke kan få ADSL, men likevel nå kanskje kan få? – Dette er ett spesielt tilfelle. Og denne saken burde vært oversendt til meg som har ansvaret for slike saker, for lenge siden. Så det er dessverre rutinene til kundeservice som har sviktet her, svarer Meling. mhv. masa Endret 9. mars 2005 av masedama Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579 Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Dessuten er gjerne slike kontrakter først gjeldende fra linjen er installert. De er gyldige fra de er inngått, ikke fra produktet er installert. Det er det endel som har forsøkt å avbestille som har fått erfare. Aldri mer Telenor for meg. Lenke til kommentar
xminator Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Sjekket telefonnummeret mitt forrige uke. Da stod det jeg kunne få. Sjekket nå nettopp og vi er tilbake til "ikke tilgjengelig enda". Tror enkelt og greit det har vert systemfeil hos Telenor de siste dagene. Mest sannsynlig i forbindelse med "bestill nå få før ...". Det er jo også en mulighet for at de hadde x antall installasjoner de kunne utføre, kjørte i gang en kampanje og nå er utsolgt for utstyr til sentraler. Lenke til kommentar
sniperdybe Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 var feil på kapaks mot online siden , denne er nå rettet Lenke til kommentar
sniperdybe Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 De er gyldige fra de er inngått, ikke fra produktet er installert. Det er det endel som har forsøkt å avbestille som har fått erfare det er fra oppkoblings dagen som er gjeldene. men de må jo bruke skjemaet som liger med eska innen for fristen som står på det da Lenke til kommentar
Cursio Skrevet 9. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2005 Hentet fra hva Telenor har å si når det står at "det ser ut til at de kan levere ADSL".Det ser ut som vi kan levere ADSL der du borTekniske forhold i linjenettet der du bor medfører at vi må sende en montør til din sentral for å få bekreftet at vi kan levere ADSL til deg. Dette er kostnadsfritt for deg som kunde. Ved å legge inn en bestilling vil vi sjekke dette nærmere, og en kundebehandler vil ta kontakt med deg pr. telefon om det viser seg at vi ikke kan levere. Så Telenor har sitt på det tørre. De sørger selvfølgelig for å ta forbehold, siden det er umulig for en selger eller kundebehandler å vite alle tekniske hindringer som muligens kan ligge der. Ja, de er vel smarte nok til å gardere seg fra alle vinkler ja... Bredbånd er ikke planlagt, og det kommer vel ikke heller. Flytter ut til høsten, så da er det ikke vits å få... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå