div_ Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 (endret) Jaja, Nod32 er pokker meg noe rare greier, det kødder slik at FW ikke starter, det gjør at internett ikke virker , bare kødd altså. Har win xp, og lurer på hva i alverden det er som kødder (lasta ned en versjon fra en russisk side, den hadde en "oppdatering til registeret", som jeg uheldigvis sa ja til å installere,har aldri sett en slik fil før. Så kan det være problemet, har ikke andre FW eller antivirus installert Må dessuten velge "allow all" for å i det helett kaune poste, for er mugg brannmur Trodde "normal" skulle la meg poste i Internet explorer, men nei Hjelp Endret 8. mars 2005 av div_ Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Er nok ikke NOD sin skyld, men derimot din. Du bør enten fjerne NOD, eller ta systemgjenoppretting og lastened NOD fra www.nod32.com Lenke til kommentar
div_ Skrevet 8. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2005 (endret) Ja lasta ned fra nod32.com men samme hente nå. Selv uten den reg fila, så jeg er usikker hva som skjer Ser ut som den reg fila var noe tullball fra den russer sida som ikke var nødvendig for nod32 alikevell Hvasmed "allow all" i sygate, er det sikkert når det står slik, det er den eneste måten å få posta filer, jeg er ikke interessert i å måtte forandre instillinger hver gang jeg skal gjøre noe, så håper det er en sikker instilling som jeg kan ha det på Endret 8. mars 2005 av div_ Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Ser ut som den reg fila var noe tullball fra den russer sida som ikke var nødvendig for nod32 alikevell Var nok det ja. Tok du systemgjenoppretting? Lenke til kommentar
div_ Skrevet 8. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2005 nix, virker absolutt ikke ennå Lenke til kommentar
Xavier878 Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Hvasmed "allow all" i sygate, er det sikkert når det står slik, det er den eneste måten å få posta filer, jeg er ikke interessert i å måtte forandre instillinger hver gang jeg skal gjøre noe, så håper det er en sikker instilling som jeg kan ha det på Første gang du starter et program som prøver å koble seg opp mot internett eller nettverk så dukker det opp et vindu der du kan velge om dette programmet skal få lov til dette!! Visst det foreksempel er windows update kan du foreksempel velge yes og krysse av i boksen over at den skal huske dette valget!! Visst det er et eller annet program som du aldri har hørt navnet på kan du velge no og se litt nærmere på saken for å finne ut hva det er!! Visst du senere vil endre på valgene kan du bare gå inn i Sygate kontrollpanel! Lenke til kommentar
div_ Skrevet 9. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2005 (endret) Jeg "allowa" IE, men kan likevel IKKE poste her på forumet,kun lese:-( Dette er meldingen: The page cannot be displayed There is a problem with the page you are trying to reach and it cannot be displayed. -------------------------------------------------------------------------------- Please try the following: Click the Refresh button, or try again later. Open the Web site home page, and then look for links to the information you want. Check your firewall settings. The Web Shield process (ashWebSv.exe) must be allowed to access the Internet. If you believe you should be able to view this directory or page, please contact the Web site administrator by using the e-mail address or phone number listed on the Web site home page. HTTP 502 - Gateway timeout avast! Web Proxy -------------------------------------------------------------------------------- The proxy server did not receive a correct response from the upstream server specified by URI or the response was not understood by proxy. Winsock: (997) Overlapped I/O operation is in progress. POST http://forum.hardware.no/index.php? Winsock: (997) Overlapped I/O operation is in progress Under TCP-UTL ect tester, står det at port 80 er åpen, mens resten er lukket, skal det være sånn, eller skulle det stått blokkert,hvordanforandrer jeg det? Kun denne siden som ikke laster opp meldingene mine uten disabling av FW Ikke rart det er gratis... Endret 9. mars 2005 av div_ Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Bruker du avast eller nod nå? Lenke til kommentar
div_ Skrevet 9. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2005 Bruker avast! personal Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 (endret) Prøvd å installere brannmur på nytt? Edit: Innlegg nr: 1300 Endret 9. mars 2005 av janfredrik Lenke til kommentar
div_ Skrevet 9. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2005 (endret) 6 gang....Men det er visst kun IE, gikk det med Opera, men vil jo at alt virker 100% Endret 9. mars 2005 av div_ Lenke til kommentar
div_ Skrevet 9. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2005 Åh,spray mail heller, for en barenhage av et Brannmur program Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Unnskyld at jeg sier det, men her lukter det "Feil 40"! Jeg har en kamerat som absolutt ikke er noen "systemadministrator" av natur, og til og med han greide å: 1. Avinstallere Norton internet security uten hjelp. (En bragd, spør du meg.) 2. Laste ned og installere NOD 32 uten hjelp. (Ikke en cracka russisk versjon, vel å merke... ) 3. Laste ned og installere Sygate Personal Firewall. Han roser dette opp i skyene, og sier det ikke har vært noe tull med det. I motsetning til med Norton.... Hvis han kan, kan du! Lenke til kommentar
div_ Skrevet 9. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2005 Hehe, som du kanskje ser så er det gjort, MEN det stopper spray mail, det stopper posting her på forumet,selv om IE/oprea står som "allow" Gud bedre hva som også ikke fungerer, OM jeg lar det få en sjanse. Har jo reinstallert Sygate ca 6 ganger.Prøvde også en trial av nod32, men det gjorde akkurat det samme, hindret FW å starte, og internet var dødt Men nok om Nod32, sikkert bra det, men klusser bigtime for meg (slemme register russer fil) Har brukt spyware,adware,Ms antispyware for å fjerne rusk også AVG antivirus aog Avast! antivirus (byttet på installeringa, nå er det avast) Det MÅ være en seriøs feil en ellen annen plass (typisk om det er dyyyyypt i materien en ellen annen plass, der et eller annen kode/ har blitt forandret, på en plass ingen andre en dataexperter vet å rote når de prøver å løse ting, slik skal ikke være nødvendig... Får det du ikke betaler for Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 I den meldingen som kom opp der står jo følgende da: Check your firewall settings. The Web Shield process (ashWebSv.exe) must be allowed to access the Internet. Har du prøvd og gått inn og tillatt den ashWebSv.exe? Lenke til kommentar
div_ Skrevet 9. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2005 (endret) ashWebSv.exe har stått som "allowed" hele tiden....hmm Detter er aniviruset forresten, ikke FW Endret 9. mars 2005 av div_ Lenke til kommentar
Penneknekt Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Kombinasjonen NOD32 og Sygate fungerer helt utmerket for mitt vedkommende. Fjern både brannmur og antivirus, og legg dem inn på nytt. Lenke til kommentar
Xavier878 Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Kombinasjonen NOD32 og Sygate fungerer helt utmerket for mitt vedkommende. Fjern både brannmur og antivirus, og legg dem inn på nytt. Funker helt perfekt for meg også!! NOD32 krever også mindre RAM en Trend PC cillin som jeg hadde før! Lenke til kommentar
_Adler_ Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Samme her, nod32 og sygate funker utmerket. Jeg tror de tilogmed er blitt bestevenner Lenke til kommentar
div_ Skrevet 10. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2005 (endret) Men ikke her, har avinstallert FW/AV, rensket register, spyware/adware/virus sjekk, fortsatt tullball på posting delen på IE og Opera, skal ikke være nødvenig å måtte prøve alle explorerene som er der, det du allerede har SKAL jo virke. Kutta ut nod32, ikke villig til å kjøpe software jeg ikke kan få på cd fra butikk har avast!, prøvde og AVG, likt med det installert også FATTER ikke hva som er galt, er forrersten på en shuttle sn45g, kan brikkestt ect skape problemer eller? (brikkesettet er fra nvidia, ett eller annet.) Endret 10. mars 2005 av div_ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg