moray Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 (endret) Tiden er kommet for at Omega'n (2.0I '87) skal vrakes etter lang og tro tjeneste. Det har aldri vært noe startproblemer med den før (på 5-6 år!), men greia er at jeg og en kompis hadde "dugnad" på den på lørdag og fjernet anlegget. Anlegget vil si forsterkere og basskasse bak og spiller. Alt med tilhørende ledninger gjennom torpedoveggen. Tror vi må ha fått løsnet en vital ledning eller lignende mens vi holdt på. Bilen er i hvert fall helt død, dvs, starteren går, men ikka antydning til tenning noe som er litt synd når det er ca 15-20 liter bensin igjen. Har sjekket coilledningen, både på 12V siden og høyspentsiden. Noen tips hvor jeg skal lete videre etter feil? Edit: Ny Topic etter sermonien.. Endret 10. mars 2005 av morcan Lenke til kommentar
eab Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Sjekk om det er gnist på pluggene. Skru ut en plugg og hold den mot noe gods mens bilen går på starteren. Da skal du klart å tydelig se gnist, dersom det er noen. Greit å være to stk til dette. Husk også å holde i pluggen med noe som ikke leder strøm, evt la den ligge mot motorblokka uten at du holder i den. Sjekk så om det kommer bensin fram. F.eks ved å skru ut en dyse og se om det kommer ut noe mens noen prøver å starte bilen. Da vil du iallefall fort finne ut om det er elektrisk eller har med bensintilførsel å gjøre. Hvis du vil ha ut resten av bensinen uten å feilsøke noe mer kan du enkelt og greit skru av bensinslangen fra bensintanken og helle innholdet over i en eller annen tank (som er stor nok!). Lenke til kommentar
moray Skrevet 8. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2005 Skal prøve det du sier i morgen. Enig med deg i at det kan virke som om det ikke er gnist (Husker med gru at jeg har testet dette før på div. motorer tom i regnvær på påhengere) Et av dekslene vi fjernet under prosessen var ved venstrebeinet på førersiden. Der var det en kontakt med en hel haug av tilkoblingspunkter. Kanskje de er noe her? Bensinen som er igjen er ikke så nøye, men planen var å bruke den til å ha det moro med, på "siste reis". MAO kjøre bilen i filler.. Lenke til kommentar
moray Skrevet 9. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2005 Det var ikke gnist på pluggene. Lenke til kommentar
Opus Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Noen bruker å hente styrestrømmen til spilleren på plussen til coilen, sjekk at coilen får strøm(8-12v når tenninga står på). får den strøm, ligger feilen i "HT-kretsen" altså ledninga fra coil til fordeler, pluggledninger, rotor eller fordelerlokk. Lenke til kommentar
moray Skrevet 10. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2005 (endret) Kan jeg "tjuvkoble" coilen med bare en bryter i serie? Edit: Det var strøm på coilen. For øvrig har jeg nå tauet bilen til høgger'n. Endret 10. mars 2005 av morcan Lenke til kommentar
moray Skrevet 10. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2005 *Begravelse* Rest In Peace... Måtte du bli masse galvaniserte spiker.. Du er vel sikkert i bil-himmelen alt, du var en snill og trofast følgesvenn.. Vi hadde jo tross alt nesten 100K km. sammen. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 På bilde ser den jo ikke så aller værst ut....men hva som gjemmer seg under er ikke godt å si, hehe..... Vi føler med deg...... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå