KNT Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Jeg skal kjøpe meg et nytt Hk og prossesor. Men vet ikke helt hvilket HK jeg skal kjøpe men har lyst på et 939 HK. Derfor spør jeg om råd. De fleste 939 hovedkortene jeg har sett er pci ekspress. Men jeg vil gjerne ha agp slot på HK mitt. Jeg lurer også på hvilken prosessor jeg skal ha. Jeg vil gjerne kjøpe AMD Athlon 3500+ men AMD Athlon 3200+ er mye billigere og kan vel sikkert klokkes til en 3500+ prossesor??? Mvh KNT Jeg setter pris på alle forslag og svar som kommer. Lenke til kommentar
Stoneheart Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 (endret) http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=4671 http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=5188 Disse er meget gode 939 kort, basert på GF3 Ultra chipsettet. Kombinert med en 3200+ får du et bra system, de overklokker bra. 3500+ fart burde ikke være vaskelig selv på luftkjølig.... Men kjøp en egnet blokk og vift, sats ikke på boxed løsninga fra AMD, selv om den i og for seg gjør jobben er den ikke noe å klokke med. Lykke Til Mvh Stoneheart Endret 8. mars 2005 av Stoneheart Lenke til kommentar
Lasseyboy Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Henta mitt abit AN8 Fatal1ty 939 hovedkort i går ! EKSTREMT SEXY KORT! =) Evig digg bois, utseende, kjøleegenskaper, overklikkingsvenlig, yter ekstremt bra og "built for gamers" =) Masse nice stasj på det! Så jeg vil såfall anbefale AN8 Fatal1ty på det sterkeste!! Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Henta mitt abit AN8 Fatal1ty 939 hovedkort i går ! EKSTREMT SEXY KORT! =) Evig digg bois, utseende, kjøleegenskaper, overklikkingsvenlig, yter ekstremt bra og "built for gamers" =) Masse nice stasj på det! Så jeg vil såfall anbefale AN8 Fatal1ty på det sterkeste!! Det kortet har jo ikke AGP slot. Lenke til kommentar
loddebolten Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 jeg skal også ha meg et 939 kort med agp port.....lurer på hvilket kort som er det mest problemfrie og ikke minst støynivået på disse forbaska propellene de monterer på de fleste korta.. Lenke til kommentar
loddebolten Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 noen som vet om nye modeller på vei.......?? Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 jeg skal også ha meg et 939 kort med agp port.....lurer på hvilket kort som er det mest problemfrie og ikke minst støynivået på disse forbaska propellene de monterer på de fleste korta.. Abit AV8-3RD EYE er et bra kort uten vifte. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Bytt til PCI-E om mulig, og kjøp dette. Problemer med støyende vifter fikser vi slik. Lenke til kommentar
flydman Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Kommer kort med både AGP og PCI-E hvis du ser her LINK Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Bytt til PCI-E om mulig, og kjøp dette. Problemer med støyende vifter fikser vi slik. Hvordan skal man få plass til Zalmankjøleren hvis man som meg har Geforce 6800 med NV5 kjøler? Det går jo ikke. Det er akkurat det som er problemet med de fleste Nforce 3 og 4 kortene. Lenke til kommentar
Dazem Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 jeg anbefaler ett MSI K8N Neo4 kort! Du kan velge hvilken av de.. de er omtrent det samme så det er bare å velge en som passer ditt bruk best! Jeg har platinum versjonen! fungerer fett med winchester. Abit AV8 har jeg hatt MYE problemer med.! Spess å få den til å fungere i dual channel. sendte dette i retur til levrandør og fikk samme tilbake med samme problem. Så jeg bytta over til msi og da fungerte det med en gang! Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Bytt til PCI-E om mulig, og kjøp dette. Problemer med støyende vifter fikser vi slik. Hvordan skal man få plass til Zalmankjøleren hvis man som meg har Geforce 6800 med NV5 kjøler? Det går jo ikke. Det er akkurat det som er problemet med de fleste Nforce 3 og 4 kortene. Anodisert aluminium er ikke hardere enn at en enkel nebbtang løser det problemet. Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Bytt til PCI-E om mulig, og kjøp dette. Problemer med støyende vifter fikser vi slik. Hvordan skal man få plass til Zalmankjøleren hvis man som meg har Geforce 6800 med NV5 kjøler? Det går jo ikke. Det er akkurat det som er problemet med de fleste Nforce 3 og 4 kortene. Anodisert aluminium er ikke hardere enn at en enkel nebbtang løser det problemet. Hehehe...blir ikke mye igjen av den stakkars Zalmannen da,men det går vel kanskje. Mulig denne Revoltec kjøleren egner seg bedre,den ser jo ikke så høy ut. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 jeg skal også ha meg et 939 kort med agp port.....lurer på hvilket kort som er det mest problemfrie og ikke minst støynivået på disse forbaska propellene de monterer på de fleste korta.. Abit AV8-3RD EYE er et bra kort uten vifte. Må vel støttte denne... selv om jeg ikke har prøvd "dusinvis" av s939-kort.. Dårlig erfaring med K8T Neo2-FIR (Corsair Twinx funket ikke)..byttet til ovennevnte. Den uGuru-klokka er en "høydare" for oss som liker tall som blinker og status-paneler.. Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 (endret) jeg skal også ha meg et 939 kort med agp port.....lurer på hvilket kort som er det mest problemfrie og ikke minst støynivået på disse forbaska propellene de monterer på de fleste korta.. Abit AV8-3RD EYE er et bra kort uten vifte. Må vel støttte denne... selv om jeg ikke har prøvd "dusinvis" av s939-kort.. Dårlig erfaring med K8T Neo2-FIR (Corsair Twinx funket ikke)..byttet til ovennevnte. Den uGuru-klokka er en "høydare" for oss som liker tall som blinker og status-paneler.. Jeg har Abit AV8-3RD EYE liggende.Får cpu`en fra Netshop i morgen. Gleder meg som en unge til å få testet ytelsesforskjellen fra socket A. Blir også gøy å se hvordan den uGuruklokka fungerer. Blir nå litt trist å kvitte seg med Abit NF7 kortet da,det har vært stabilt som et fjell i 1,5 år nå. Endret 12. mars 2005 av Morten K Lenke til kommentar
loddebolten Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 ser feit ut den chipkjøleren...veit noen hva slags tempraturer du blir liggende på med den.(.det vil jo sef veriere etter kabkjølinga..men sånn ca..).? og er den enkel å montere..? Lenke til kommentar
sterilan Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Hva med dette Biostar kortet fra pyton.no? Aner ikke noe om dette kortet, men jeg tror pyton tester produktene sine ganske godt. Lenke til kommentar
espeneppi Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 (endret) Er i samme situasjon selv, skal kjøpe nytt hovedkort og cpu. Syntes MSI K8N NEO2 så bra ut, men liker ikke helt den vifta på kortet! Men kunne jo montert en chipset kjøleribbe, så jeg lurte på om en slik ville være i veien for et 9500pro med Zalman Heatpipe? Eller om vifta også ville være i veien av seg selv Endret 12. mars 2005 av espeneppi Lenke til kommentar
loddebolten Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 fatter ikke at seriøse produsenter kan finne på å montere noe så irriterende som disse chipviftene...bråker ofte..blir fulle av dritt..som regel bare spørsmål om tid før den går føyka...og måtte begynne å mekke på et nytt h-kort får det til å gå kaldt nedover ryggen på meg.. Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 Er i samme situasjon selv, skal kjøpe nytt hovedkort og cpu.Syntes MSI K8N NEO2 så bra ut, men liker ikke helt den vifta på kortet! Men kunne jo montert en chipset kjøleribbe, så jeg lurte på om en slik ville være i veien for et 9500pro med Zalman Heatpipe? Eller om vifta også ville være i veien av seg selv En passiv kjøleribbe blir garantert i veien for Zalaman kjølingen din. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå