Gå til innhold

Driver til Sis Audio Device 7012

Anbefalte innlegg

Har en kompis som kjøpte seg ferdig data :no: for ikke så lenge siden......

Den følgte det jo seff. ikke noen drivere eller noe til da, så da han formaterte og la inn xp på nytt med en cd han hadde fra før, fant ikke xp driver til lyd-kortet.

Vi er heller ikke helt sikre på hva lydkortet heter, men Everest mener det er et Sis Audio Device 7012.

Noen med samme lydkort som vet hvor jeg kan få tak i en driver som funker???

PS. HASTER!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har prøvd å hjelpe han, men det virker som om det er noe galt. Han har følgende PC:

GIGABYTE GA - 8SIML Hovedkort

3 Ghz P4 CPU

Radeon 9200 GPU

160GB HD

512 mbRAM

Det eneste av betydning her er vel hovedkortet, GIGABYTE GA - 8SIML, som har innebyggd lydkort. I følge Everest så heter det innebygde lydkortet til hovedkortet SIS 7012, og hovedkort versjonen er vel SIS 645 dx.

Vi har prøvd å installere følgende drivere:

SiS7012 Audio Driver

Realtek

Når vi prøver å installere SiS driverne får vi to errorer etter at installasjonen er på ca 10%, og blir tvunget til å avbryte installasjonen.

Når vi installerer Realtek AC97 drivern så restarter PC-en automatisk rett før installasjonen er ferdig. Når vi kommer inn i Windows igjen da, så er driverne installert, men noe er galt siden vi får beskjed om at driveren/lydkortet ikke fungerer som det skal i Device Manageren + at PC-en ikke har registrert noe installert lydkort.

Vi prøvde å slette driveren, men det viste seg å være vanskeligere enn jeg hadde trodd, men vi klarte det til slutt ved hjelp av RegSupreme. Dette må være nok et tegn på at noe er galt.

Anyway, vi slettta driveren helt, og nå får vi i alle fall opp "New Hardware found" i Notification Area. Vi følger Win XP wizarden for installasjon av drivere, og den drar fram Realtek AC97 driveren som vi prøvde å installere tidligere. Vi starter installasjonen av denne, og det ender med at PC-en restarter rett før installasjonen er ferdig, akkurat som da vi prøvde å installere denne driveren manuelt.

Dette er veldig frustrerende, og det virker som om det er noe buggy med dette lydkortet. Noen som har opplevd det samme, og klart å løse det?

Han må levere noe lydmateriale i morgen, så hvis noen har klart å løse et lignende problem før, hadde det vært knallbra med noen innspill :thumbup:

Lenke til kommentar

Noen andre som har noen ideer om hvordan vi kan løse dette problemet?

PS: Er det mulig å klage "elindse" inn for en moderator? Ser ikke ut som han er en resurs for dette forumet, snarere tvert i mot. Skulle gjerne sette færre av hans slag her.

Lenke til kommentar
Jeg har prøvd å hjelpe han, men det virker som om det er noe galt. Han har følgende PC:

GIGABYTE GA - 8SIML Hovedkort

3 Ghz P4 CPU

Radeon 9200 GPU

160GB HD

512 mbRAM

snakker vi om samme person??

Han jeg kjenner har en 2ghz amd athlon cpu..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...