Gå til innhold

Ny AMD 64 pc til student, til rundt 14k

Anbefalte innlegg

Trenger ny pc og har ikke fulgt særlig mye med på utviklingen siden jeg kjøpte min nåverende racer av en Pentium III 500. Da dette begynner å bli en stund siden tenkte jeg å høre etter om det er noen med mer oppdatert kunnskap som kan gi meg noen tips eller innspill på det jeg har kommet frem til. Da jeg ikke har utpregt mye peil har jeg på dette oppsette i stor grad fulgt komponent anbefalingen jeg fant her på hardware.no Ville sette pris på evetulelle synspunkter, kompabillitets problemer eller alternativer til disse.

Har i dette oppsettet satt opp socket 754 med AMD64 2,2 ghz. Tenkte eventuelt å bytte til socket 939, og i stedet gå for en, AMD Athlon 64 3000+ 1.8 GHz Socket 939, 512KB cache, BOXED (synspunkter!?) Har lyst til å kunne bruke maskinen en del til spilling på en skikkelig måte også, dette i tillegg til de tingen jeg sier til meg selv at jeg skal bruke den til ;) sånn som Half Life 2 og sånt f.eks . Vet ikke hvor stor forskjel det egentlig er på disse to cpu’ene. Hadde ikke tenkt å bruke mye mer enn 13/14 tusen på pc’en

MSI K8N NEO Platinum Edition S754 nForce3 250GB,SATA,GbLAN,ATX,Raid-Demo

AMD Athlon 64 3200+ 2.2 GHz Socket 754, 512 KB cache, BOXED

NEC DVD recorder ND-3520A IDE White Bulk,DVD+R/+RW/DVD-R/-RW (Dual layer)

Corsair TWINX1024-3200C2 DDR-DIMM 1024MB Kit w/two matched CMX512-3200C2 DIMMs

Gainward GeForce 6800LE 128MB DDR AGP, Tv-Out, DVI, Retail

Seagate Barracuda 7200.7 200GB S-ATA 8MB cache 7200RPM

Creative Inspire P380 (Sub,2 monitorer,forsterker), Retail

Chenbro Gaming Box Black/Silver 350W Strømforsyning.

BenQ FP937s 19 tommer LCD skjerm

Logitech Cordless Desktop Comfort Norwegian USB / PS / 2 Black

(Jeg har ikke prøve et slik to delt ergonomisk tastatur, men synes det ”ser” behagelig ut å bruke. Noen erfaringer?)

Hva er forresten reglene med hensyn til oprativ systemer? Har en formening om å ha hørt om en regel som sa man ikke kunne kjøpe pc uten os, stemmer dette eller er det noe jeg har drømt? Hva sier eventuelt denne regelen/loven? Hva betyr bearbone og OEM?

Lurer dessuten på om et slik oppsett er nevneverdig bedre en ferdig oppsettene de har på f.eks gaming pc'er på komplett og lignende firmaer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...