olear Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 KGuitar så litt spennende ut, men må man ha KDE for å kjøre det?Eller kan jeg bare laste ned KDE libs så funker det? Holder sikkert med kdelibs og Qt. Lenke til kommentar
Jorek Skrevet 15. august 2005 Forfatter Del Skrevet 15. august 2005 (endret) Nevermind Endret 15. august 2005 av Jorek Lenke til kommentar
Jorek Skrevet 15. august 2005 Forfatter Del Skrevet 15. august 2005 Ok, jeg finner ikke Qt libraries Help anyone? Lenke til kommentar
Jorek Skrevet 15. august 2005 Forfatter Del Skrevet 15. august 2005 Jeg fant denne: http://sunsite.rediris.es/mirror/Qt/qt/sou...e-3.3.4.tar.bz2 Ritkig? Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 For guds skyld, bruk pakkesystemet til distroen. Anar ikkje korleis det er med Vector. Lenke til kommentar
Jorek Skrevet 15. august 2005 Forfatter Del Skrevet 15. august 2005 (endret) Hmm, jeg har bare pleid å kompilere fra kilden selv jeg, og det har jo funka hittil. Eller så har jeg hentet slackware pakker, og de funker også. Aner ikke om Vector Linux har et pakkesystem en gang jeg. Er det dumt å kompilere selv? Endret 15. august 2005 av Jorek Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 Du byrjar ikkje å kompilere KDE sjølv, for å sei det slik. At du ikkje anar om distroen din har eit pakkesystem, lovar ikkje bra... Kanskje du kan bruke Slackware sine KDE-pakkar. Ikkje veit eg. Andre med peiling på denne distroen? Høyres ut som om distroen gjer det litt vanskeleg for deg. Lenke til kommentar
olear Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 Du byrjar ikkje å kompilere KDE sjølv, for å sei det slik. At du ikkje anar om distroen din har eit pakkesystem, lovar ikkje bra... Kanskje du kan bruke Slackware sine KDE-pakkar. Ikkje veit eg. Andre med peiling på denne distroen? Høyres ut som om distroen gjer det litt vanskeleg for deg. Hvorfor ikke? alt han trenger er kdelibs og Qt. Uansett, Vector er Slackware med et annet navn og pakkeutvalg. Bruk Slackware pakkene eller bedre; installer Slackware. Lenke til kommentar
Jorek Skrevet 15. august 2005 Forfatter Del Skrevet 15. august 2005 Ok, installerer QT nå(fytte f*** det tar lang tid!) og har installert KDE libs. Kommer tilbake med status når jeg har gjort det. Lenke til kommentar
olear Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 Kom på noe. Følger ikke KDE med Vector? Lenke til kommentar
Jorek Skrevet 15. august 2005 Forfatter Del Skrevet 15. august 2005 Trukke det, i og med at jeg ikke fikk kjørt ./configure pga. at jeg mangla KDE libs Lenke til kommentar
olear Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 Sjekket på siden og KDE følger med SOHO edition, men tror den koster penger. Lenke til kommentar
Jorek Skrevet 15. august 2005 Forfatter Del Skrevet 15. august 2005 Ja, det kan hende men. Jeg kjører standar edition serru Lenke til kommentar
Jorek Skrevet 15. august 2005 Forfatter Del Skrevet 15. august 2005 Ok, nå har jeg installert: KDE-libs-3.4.2 qt-X11-free-3.3.4 Men når jeg begynner å kompilere KGuitar fra kildekoden nå, så kommer det: configure: error: The important program kde-config was not found! Please check whether you installed KDE correctly. Må jeg installere KDE for å få detta til å funke eller? Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 kde-config ligger i kde-dev. Lenke til kommentar
olear Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 Du trenger også TSE3 hvis du har planer om å bruke MIDI. http://tse3.sourceforge.net/ Lenke til kommentar
Jorek Skrevet 15. august 2005 Forfatter Del Skrevet 15. august 2005 kde-config ligger i kde-dev. Skjønte ikke mye av det. Sier ikke feilmeldinga at kde-config IKKE finnes? Kan hende at jeg spør vedig dumt nå, men det får heller gå... Lenke til kommentar
olear Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 (endret) Kan du ikke bare installere pakkene fra Slackware? Gjør livet litt enklere ftp://ftp.slackware.no/linux/slackware/sl.../slackware/kde/ Endret 15. august 2005 av olear Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå