Jorek Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 (endret) Jeg har lastet ned å installert(Gjennom wine) demoversionen av programet Guitar Pro 4. Når jeg prøver å kjøre det, så kommer det bare: [marius@localhost ~]$ wine "C:\\Program Files\\Guitar Pro 4 Demo\\GP4Demo.exe" err:thunk:_loadthunk (MXMIDI16.DLL, MxMidi_ThunkData16, MXMIDI95.DLL): Unable to load 'MXMIDI16.DLL', error 2 err:module:LdrInitializeThunk "MxMidi32.dll" failed to initialize, aborting err:module:LdrInitializeThunk Main exe initialization for L"C:\\Program Files\\Guitar Pro 4 Demo\\GP4Demo.exe" failed, status c0000142 [marius@localhost ~]$ Kan noen tyde det for meg eller? Det er ganske vikig å få dette programmet til å funke... P.S Jeg bruker FC3 Takker Endret 8. mars 2005 av Jorek Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 du trenger mxmidi16.dll: Unable to load 'MXMIDI16.DLL', error 2 Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 (endret) Cedega støtter en del flere programmer enn vanlig Wine, så du kan vel prøve å kjøre Guitar Pro 4 i det. Endret 8. mars 2005 av Gimper Lenke til kommentar
Jorek Skrevet 8. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2005 Cedega støtter en del flere programmer enn vanlig Wine, så du kan vel prøve å kjøre Guitar Pro 4 i det. Er Cedega gratis da? Hvor får jeg tak i det? Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Cedega støtter en del flere programmer enn vanlig Wine, så du kan vel prøve å kjøre Guitar Pro 4 i det. Er Cedega gratis da? Hvor får jeg tak i det? Cedega er ikke gratis i utgangspunktet, men det finnes en gratis CVS-versjon. Den kan lastes ned her. Kjør den som root i en terminal med kommandoene: su - sh WineCVS.sh Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Crossover Office er vel Wine-modifikasjonen som fungerar best med Windows-program. Cedega er best til spel. Crossover Office har veldig bra installasjonshjelp osv. Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 (endret) Crossover Office er vel Wine-modifikasjonen som fungerar best med Windows-program. Cedega er best til spel. Crossover Office har veldig bra installasjonshjelp osv. Cedega inkluderer en del flere DLL'er enn Wine (standard). Har opplevd at programmer som ikke har fungert i Wine har gjort det i Cedega. Edit: ftp://ftp.codeweavers.com/pub/crossover/office/source/ Endret 8. mars 2005 av Gimper Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Ofte kan du riktignok bare bruke windows-dll'er, knabbet fra en windows-maskin... Lenke til kommentar
Jorek Skrevet 15. august 2005 Forfatter Del Skrevet 15. august 2005 Hei igjen, en stund siden jeg lagde denna tråden, men jeg har lydt til å hente den opp igjen nå(holde seg til en tråd regelen serru) Greia er at jeg har får fiksa Guitar Pro gjennom Wine(Bare kopierte Installfodern fra en Windows maksin og kjører .exe fila. Alt funker sånn passe, men det er ett problem; Ingen Lyd... Jeg har ingen lyd når jeg kjører Guitar Pro eller noen andre program gjennom wine. Noen som veit om en kjapp og enkel måte og få fiksa detta? Anyways, Thanks... Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 Distro? Om Ubuntu, køyr denne kommandoen før du startar programmet: killall esd Lenke til kommentar
Jorek Skrevet 15. august 2005 Forfatter Del Skrevet 15. august 2005 Hoho, glemte helt å nevne distro... Trur sommervarmen tar knekken på meg snart Men anyways, jeg kjører Vector Linux, basert på distron sjølv; Slackware Lenke til kommentar
olear Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 Hoho, glemte helt å nevne distro...Trur sommervarmen tar knekken på meg snart Men anyways, jeg kjører Vector Linux, basert på distron sjølv; Slackware Hvis du bruker ESD eller aRts så er det bare å drepe dem. Lenke til kommentar
Jorek Skrevet 15. august 2005 Forfatter Del Skrevet 15. august 2005 Ok, det skjønte jeg fint lite av Olear ESD og aRts? Hva er det? Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 Lydservarar. killall artsd eller killall esd prøv det Lenke til kommentar
olear Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 Ok, det skjønte jeg fint lite av Olear ESD og aRts? Hva er det? aRts og ESD er lydmiksere. Hvis du kjører GNOME så bruker du ESD, kjører du KDE så bruker du aRts. Disse "stjeler" lydkortet slik at andre programmer som ikke bruker aRts/ESD ikke får kontakt med lydkortet. Hvis du vil ha lyd i programmet du emulerer så må du drepe ESD/aRts (killall). Lenke til kommentar
Jorek Skrevet 15. august 2005 Forfatter Del Skrevet 15. august 2005 (endret) Hmm, trukke det funka som det skulle nei: killall artsd artsd: no process killed killall esd esd: no process killed Jeg bruker ALSA driver'n hvis det skal ha noe å si... Bruker forresten Fluxbox hvis det skulle ha noe å si... Endret 15. august 2005 av Jorek Lenke til kommentar
olear Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 (endret) Hmm, trukke det funka som det skulle nei: Hvis du bruker ALSA så skal det ikke være noe problem med lyden. Er det andre programmer som bruker lydkortet når du bruker Guitar Pro? Husk at du emulerer programmet gjennom WINE, det er ikke garantert at alt vil fungere. Endret 15. august 2005 av olear Lenke til kommentar
Jorek Skrevet 15. august 2005 Forfatter Del Skrevet 15. august 2005 Niks ingen andre programmer som bruker lydkortet... Til og med introsangen til Guitar Pro funker, men det er ikke noe lyd når jeg spiller av .gp4 filene. Jeg vil tro at Guitar Pro er MIDI basert, tror dere at det kan være grunnen til at ting ikke funker som det skal? Lenke til kommentar
olear Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 Q4: Is Guitar Pro available for Mac Os or Linux? NO. Windows version is at present the only one available. However, the Mac version is currently on work and should be available for September 2005. [Keep me informed when it will be released] Then, the Linux version development will start. Søkte litt rundt og fant noen relevante linker (håper jeg): http://www.linuxquestions.org/questions/history/175096 http://sourceforge.net/projects/dguitar/ http://www.mio.co.za/newsitem.php?id=181 Lenke til kommentar
Jorek Skrevet 15. august 2005 Forfatter Del Skrevet 15. august 2005 Takk for linkene olear DGuitar er et helt OK program til å se GP4/GP3/MIDI filer i, men det er noen bugger, samtidig som man ikke har muligheten til å redigere filene der. KGuitar så litt spennende ut, men må man ha KDE for å kjøre det? Eller kan jeg bare laste ned KDE libs så funker det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå