Gå til innhold

Seagate Barracuda 80gb eller Western Digital 120gb?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har tenkt å skaffe meg en ny harddisk som må være stille. Og det jeg har hørt er Seagate den mest stillegående harddisken. Men jeg vil også at den skal være stor. Western Digital sine er "store" 120gb, men jeg vet ikke helt om de er stille som seagate sine (barracuda 80gb). Valget står mellom WD120gb 2mb cache 7200rpm og Seagate Barracuda 80gb 7200rpm. Hvem bør jeg velge?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enig med Kjetil: WD 120GB 7200rpm med 8MBcache :smile:

Liker ikke raid 0, tenk hvis en av diskene krasher! De er jo avhengige av hverandre! kan ikke sette HD i en kamerat sin PC og kopiere over da.. harr hatt erfaring med dette før :sad:

81730-guin.gif Abit KT7A-RAID, Athlon 1200 @ 1350, TaiSolCGK760, GF2Pro, 256 + 128MB Apacer, WD80GB + IBM60GB, Win2k

[ Denne Melding var redigert av: BeachDumb på 2002-07-01 18:53 ]

Lenke til kommentar

Jeg har selv en WD 120GB 2MB og denne hører jeg nesten ikke. Bare litt under oppstart. De stillegående viftene overdøver den fint! Den nå døde IBM-en var mye verre...

Så jeg vil si det kommer helt an på støyen du allerede har i kassa. Sitter du med en 50 db Delta vifte så ville jeg gått for WD! Sitter du med 12 db Papst så ville jeg gått for Seagate!

Lenke til kommentar

Quote:

Sitat fra
:

Mange setter støysvake komponenter høyt opp på listen når datautstyr skal kjøpes inn. Om du er en av disse, bør du uten tvil se nærmere på Seagate Barraduda IV-serien. Disse diskene er markedets mest stillegående 7200 rpm-disker. De tilbyr jevn og god ytelse, selv om de ligger litt bak de aller raskeste IDE-diskene på markedet ytelsesmessig.

Ikke kom her og si at ikke denne harddisken er npen av de mest stillegående, og spørsmålet var Seagate eller Western...

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-01 22:29, Kjetil Lura skrev:

havegg

Det er ikke helt rettferdig å sammen lingne en ny 120GB wd mot en eldre ibm

Det stemmer vel det du sier, men i min maskin kan jeg sammenligne hva jeg vil! :grin: Poenget var at Western Digitalen er rolig! At jeg blander IBM-en inn er vel mest fordi den akkurat dødde og jeg fortsatt er litt sjokkert. Får ny IBM fra PsData, men ville heller hatt WD eller SG...

[ Denne Melding var redigert av: havegg på 2002-07-02 02:55 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-01 18:50, BeachDumb skrev:

Liker ikke raid 0, tenk hvis en av diskene krasher! De er jo avhengige av hverandre!

Ittno problem med WD :wink: de krasher aldri?? Er det noen som har hatt den WD disk som har krasha? aldri j hørt om =)

Lyden kan fikses med støydempende drevrammer fra www.microplex.no

Koster kr242,-

vil anbefale disse ja =)

Quote:

kan ikke sette HD i en kamerat sin PC og kopiere over da.. harr hatt erfaring med dette før :sad:

så sant så sant. Men hvis du har litt cash kan du jo kjøpe en ekstern disk/easydisk, fås oxo kjøpt på Microplex....

Nyttige saker de diskene :smile:

Lenke til kommentar

nå har det seg slik at jeg har både seagate 80gb og to WD 120GB som du snakker om... Har ikke hatt snev av problem med noen av de... mere enn man kan si om min gamle Quantum Fireball 40gb... men uansett... WD er VELDIG still... og Seagate er VELDIG VELDIG stille... for og være ærlig tror jeg det spiller liten rolle... det er mye annet som må reduseres hva støy anngår før du klager på en av disse...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...