Gå til innhold

Ny "server", maks 3000kr

Anbefalte innlegg

Hei.

Har tenkt å skaffe meg en billig server. Tenker egentlig på en maskin som kan takle CS 1.6 og har litt "power"

Har satt opp følgene:

In-Win V564 Micro ATX Tower Sort/Sølv Kabinett m/250W Power, Intern kortleser

599.8,-

Samsung SpinPoint P80 80GB IDE ATA/133 8MB cache 7200RPM

520,-

NEC DVD recorder ND-3520A IDE Black Bulk,DVD+R/+RW/DVD-R/-RW (Dual layer 549,-

Intel Celeron D 320 2.4 GHz PC533 Socket PGA478, 256KB cache, BOXED

610,-

Labtec Standard Keyboard, PS/2

75,-

Trust Ami Mouse 250S Optisk 3 knapps mus, scroll, PS/2

99,-

MSI 651M-V Hovedkort for S478/533mhz SIS651,ATA133,m-ATX,LAN,DDR333,VGA, Lyd

419,-

Totalt: 2900kr

EDIT: Har en 256MB PC2700 brikke fra før. Skal kanskje køpe en 256MB brikke til.

Endret av svalbard
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, hvis du bare vil klare å STARTE cs 1.6 så :innocent:

Du har ca "verdens dårligste" prosessor, du har ikke noe skjermkort...

Trur ikke du skal forvente noe spesielt av den pcn der.. For 1.6 er faktisk litt krevende ( tru det eller ei )

Lenke til kommentar
Hvorfor ser du ikke på sempron eller amd64? (mye bedre)

Fordi budskjettet takler det ikke. Klarer det fint hvis jeg kutter it DVD-brenneren, men jeg må ha en CD-spiller, som koster rundt 2-300kr ny (CD-brenner)

Kan jo altids se om jeg får tak i et GeForce 4 kort til en billig penge.

Lenke til kommentar

Kabinett: Q-Tec Midi tower ATX 6022MD Kabinett m/350W 495

Harddisk: Samsung SpinPoint P80 80GB IDE ATA/133 2MB cache 7200RPM 480

DVD: NEC DVD recorder ND-3520A IDE White Bulk,DVD+R/+RW/DVD-R/-RW (Dual layer) 549

CPU: AMD Athlon 64 2800+ 1.8 GHz Socket 754, 512 KB cache, BOXED m/vifte 1050

Hovedkort: EPoX EP-8HDA5i, K8T800, Socket-754, ATX ,GbLAN, DDR, S-ATA, LYD, AGP8X 575

Skjermkort: Sapphire Radeon 9250, 64MB DDR, 64bit AGP, ATI 9250,TV-Out/DVI-I, Lite-Retail 299

Totalt: 3448

+ minne, mus og tastatur

Men som ManagHead sa, du kan finne et kupp i bruktmarkedet. Du kan sikket finne et billig hovedkort, billig minne og cpuen til rundt 600 kr i bruktmarkedet.

Lenke til kommentar
Sånn jeg skjønner det, så skal han ha en server, altså kjøre dedikert CS server. Da trenger han jo ikke no bra skjermkort...

:hmm: har jeg rett?

Om serveren ikke skal brukes direkte, ja, men om en person skal gjøre noe på maskinen så bør vedkommende ha et skjermkort som takler å ha flere programmer startet.

Lenke til kommentar
Sånn jeg skjønner det, så skal han ha en server, altså kjøre dedikert CS server. Da trenger han jo ikke no bra skjermkort...

Både ja og nei. Har lyst til å ha muligheten for å kunne spille CS 1.6 på maskinne og, men det skal brukes som en server og. Til å hoste forskjellige LAN-games som feks CS 1.6 og en maskin som skal stå på 24/7 tilkoblet internett.

Lenke til kommentar

Både ja og nei. Har lyst til å ha muligheten for å kunne spille CS 1.6 på maskinne og, men det skal brukes som en server og. Til å hoste forskjellige LAN-games som feks CS 1.6 og en maskin som skal stå på 24/7 tilkoblet internett.

Om du skal spille på pcen, så holder det ikke med integrert grafikk. Celeron egner seg heller ikke til spilling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...