akristina92 Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Hei. Jeg har problemer med diverse spill som kanskje krever litt avs skjermkortet. Jeg har begge kabinettdørerne opne, 1 vifte på CPU, 1 chipsetvifte, 1 skjermkortvifte, en vifte rettet mot HD/RAM og en vifte rettet mot litt av HK og skjermkort. Alikevell ligger HK og CPU fra 40-60'c. Hovedkortet er ofte 2-5 grader varmere enn CPU. Har skjekket alt i Adia 32, og det ser helt fint ut. Men alikevell klikker spill som krever litt. F.eks World Of Warcraft, som jeg er fullstendig hektet på for tiden, klikker. Når det klikker, går skjermen i ventemodus, og resten av pc`n fryser helt. Jeg har nyeste chipset og skjermkort drivere. Alle programmer som står og kjører i bakgrunne har jeg prøvd å slått av. Og jeg har prøvd og satt ned grafikken til lavest, som egentlig ikke skulle være nødvendigt siden spillet ikke krever mer enn 800mhz og 256mb ram. Mine spesifikasjoner: CPU: Amd athlon XP 2500+ HK: Abit KD7A RAM: Ukjent merke, 512mb, 400mhz HD: Digital Caviar SE, 80GB, 7200rpm, 8mbcache SKJERMKORT: ATI Radeon 9800pro Ingenting er overklokket. Lenke til kommentar
PCavhengi Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Hørtes merkelig ut at HK er varmere enn CPU... Når spill hakker eller ''klikker'' som du sier, har det ofte med varmen og gjøre om det ikke er systemkrava! Var jeg deg ville jeg skaffet meg en ny kjøler og en ny CPU-vifte. Sjekk pastaen på CPUen også. Men jeg ville også formatert !! -Lykke til Lenke til kommentar
Heimen Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Er enig i at det virket rart at temp på CPU er høyere enn hovedkort. Du kan jo sjekke om kjøleren til cpu er festet skikkelig og om kjølepastaen er fortsatt intakt. Lenke til kommentar
akristina92 Skrevet 8. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2005 Jeg renset CPU vifta, og la på et nytt lag med kjølepasta. Det var da det forbedra seg ra 47 til 40-45 Lenke til kommentar
Arne_F Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Kanskje du rett og slett ikke har bra nok skjermkort, men så vidt jeg vet så burde 9800pro fungere... Lenke til kommentar
akristina92 Skrevet 8. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2005 Jo, selvfølgelig har jeg bra nok skjermkort. Det krever vell min. 64mb, og jeg har 128. Kortet er mer enn godt nok. Lenke til kommentar
Heimen Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Har du sjekket tempen på skjermkortet når du spiller? Lenke til kommentar
nonlocality Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 (endret) Mine spesifikasjoner:CPU: Amd athlon XP 2500+ HK: Abit KD7A RAM: Ukjent merke, 512mb, 400mhz (ops!) HD: Digital Caviar SE, 80GB, 7200rpm, 8mbcache SKJERMKORT: ATI Radeon 9800pro Skjermkortet er bra nokk, men du må huske på at ATI + MSI hovedkorter = Bad, funker KUN for noen "hellige" (hvis du har MSI hovedkort da ) Mvh Endret 9. mars 2005 av -Dreamer- Lenke til kommentar
Cursio Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 Tror folk kan bedre hjelpe deg på hardware forumet. Lykke til! Lenke til kommentar
Leet-Pete Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Det må bare være overoppheting som er svaret, ja. Men hvorfor HK og CPU er så varm, vet jeg ikke... Hadde dette problemet før (spill klikka, skjermen gikk i ventemodus, og PC'en stoppa helt opp). Skaffa meg ny PSU, med dual-fan, ny CPU-vifte, og nytt kabinett med to vifter bak i kabinettet og én "standard"-vifte på siden (Raidmax Scorpio). Problemet eksisterte ikke lenger. CPU'en min er visst nå ifølge bios'en på 50 *C. Jeg har ikke oppdatert bios'en, så det kan være svaret. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå