melli123 Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Jepp, nå har jeg mekket en ny v2,(index) eller jeg har jobbet videre med den gamle v2 som det ikke gikk så bra med for noen uker siden. Siden fungerer bare i FireFox for tia, noe feil med menyen i IE og Opera, noe jeg syns er litt rart siden den validerer HTML og CSS, så hvis noen vet hvorfor den gjør det, så hadde jeg satt stor pris på om dere kunne fortalt meg det. Men hva syns dere om den? LINK Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Behagelige farger, og grei tekstformatering. Her blir innholdet lett å lese .) Områdene over og under innholdet derimot, virker litt rare. Headeren virker tom, med altfor mye luft under seg. Dessuten slutter containeren utrolig brått, hva med å la bakgrunnen gå helt ned i stedet? Lenke til kommentar
melli123 Skrevet 8. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2005 hva med å la bakgrunnen gå helt ned i stedet? takk for fin kritikk,men hvem bakgrunn mener du? Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Pent og stilrent.. Logoen falt ikke helt i smak da! Likte menyeffekten Men hvorfor Lucida Sans Unicode? Trebuched MS vil være et bedre valg.. Lenke til kommentar
melli123 Skrevet 8. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2005 (endret) Logoen falt ikke helt i smak da! har ikke no logo til v2 men.. lucida sans? jo fordi jeg liker den fonten bedre og bedre jo mer jeg ser på den, og fordi jeg synetes den passet...derfor. edit: men jeg kan jo skjekke med Trebuched MS. takk for tipset Endret 8. mars 2005 av VgaR Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 (endret) Fonten het forresten Trebuchet MS! Den som bla. er brukt på www.side2.no , tidligere spray.. Ganske lik Lucida, men er mye bedre å lese! Lag en ny logo da, det forbedrer nok helhetsinntrykket.. Og bland gjerne inn en font til, f.eks. Tahoma, Arial, Verdana eller en annen "rund" font.. Er utrolig flott når man greier å ha flere fonter på en side, og samtidig bevare helheten Endret 8. mars 2005 av brainbug90 Lenke til kommentar
melli123 Skrevet 9. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2005 Og bland gjerne inn en font til, f.eks. Tahoma, Arial, Verdana eller en annen "rund" font.. Er utrolig flott når man greier å ha flere fonter på en side, og samtidig bevare helheten Det kan jeg prøve på, men da er det viktig at de fontene jeg bruker passer sammen på en eller annen måte. Men det er vel bare å bruke groteske skrifter, og prøve seg frem med noen av de. eller er det noen som vet om noen som passer sammen i farta? Lenke til kommentar
Dingot0m Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 (endret) Siden bugger i Opera 7.54. EDIT: Bleh, det visste du allerede, ja. Hoppet visst over en del av innlegget ditt. Endret 9. mars 2005 av Dingot0m Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 pent, men litt for mye luft. litt semantikk, hvorfor det bare funker i FF kan jeg ikke svare på, der ville jeg prøvd meg litt frem for å se hva som kan være galt. Lenke til kommentar
galskapen Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Veldig pen side. Fargene passet godt sammen og typografien var behagelig å lese. men. #right { width: 227px; height: 281px; background: url("right.jpg") repeat-y; text-align: left; padding: 1px 1px 1px 1px; background-color: #ffffff; float: left; Hvorfor har du float: left; her? Noe jeg har misforstått eller ikke fått med meg? Lenke til kommentar
melli123 Skrevet 11. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2005 for at diven skal legge seg ved siden av den andre... Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 11. mars 2005 Del Skrevet 11. mars 2005 Likte siden du har fra før, bedre. Den var det litt mer futt i. Headeren på den nye var guffen. Veldig rotete, og grøtete enkelte steder. Fargene var temmelig kjedelige, det er alt for mye luft mellom header og resten, og menyen var kjip. Lenke til kommentar
galskapen Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 (endret) Veldig pen side. Fargene passet godt sammen og typografien var behagelig å lese. men. #right { width: 227px; height: 281px; background: url("right.jpg") repeat-y; text-align: left; padding: 1px 1px 1px 1px; background-color: #ffffff; float: left; Hvorfor har du float: left; her? Noe jeg har misforstått eller ikke fått med meg? for at diven skal legge seg ved siden av den andre... Joa. Men burde det ikke vært float: right; der? Beklager hvis jeg surrer mye her... Endret 13. mars 2005 av galskapen Lenke til kommentar
Ṱormod Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 Jeg synes det ikke blir så pent med alle de kontrastfylte fargene. Istedenfor rammen kunne du heller lagt rundt dropshadow, blir mye penere. Noen kjappe forbedringstips: - Likte ikke fonten eller tekststørrelsen. Jeg ville gjort teksten større og brukt en annen font, feks arial. - Headeren er kjedelig. Jeg ville lagt inn et fotografi som bakgrunn på headeren eller noe lignende. Stroken rundt teksten var heller ikke så pen. - Menyen er kjedelig og ikke så pen. Jeg ville lagt inn litt mer nyanser og gradienter for å piffe opp grafikken litt. -Litt lite grafikk, en designside bør vær litt frisk og eksperimentell. Denne siden blir kjedelig og helt standard. Men likevel litt orginal. Lenke til kommentar
melli123 Skrevet 13. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2005 Jeg synes det ikke blir så pent med alle de kontrastfylte fargene. Istedenfor rammen kunne du heller lagt rundt dropshadow, blir mye penere. Noen kjappe forbedringstips: - Likte ikke fonten eller tekststørrelsen. Jeg ville gjort teksten større og brukt en annen font, feks arial. - Headeren er kjedelig. Jeg ville lagt inn et fotografi som bakgrunn på headeren eller noe lignende. Stroken rundt teksten var heller ikke så pen. - Menyen er kjedelig og ikke så pen. Jeg ville lagt inn litt mer nyanser og gradienter for å piffe opp grafikken litt. -Litt lite grafikk, en designside bør vær litt frisk og eksperimentell. Denne siden blir kjedelig og helt standard. Men likevel litt orginal. Hvordan legger man på dropshadow på rammen? - Jeg bruker Lucida Sans Unicode, og jeg syns den er ganske pen på nett, men vi har vist forskjellige meninger der. - Jeg var ikke helt ferdig med header da jeg la siden ut til krikk, men er ikke det den dag idag, og jeg aner ikke hva jeg skal ha i den, så et fotografi kunne passet fint inn. - Menyen ble bare sånn. Ville ha en enkel, men likevel en orginal en,men den er kanskje ikke noen av delene? - Jeg har ikke så mye grafikk på siden, det stemmer, og det kan jeg prøve å gjøre noe med vettu. galskapen: For å være helt ærlig, så vet jeg ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå