Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pcen skrudde seg av , vil ikke på igjen?!

Anbefalte innlegg

Specs:

-AMD Athlon 64 3000+ 1.8 GHz

-XFX GeForce 6600GT 128MB GDDR3

-MSI K8N SLI Platinum

-Hiper Strømforsyning ATX 425W

-Kabinettvifter: 1x 120mm

1x 80mm

---

Jeg satt og gama. så plutselig skrudde pcen seg av. Den ville ikke på igjen. Jeg testet med forskjellige ting som å ta ut skjermkortet. Da skrudde pcen seg på.. jeg satte inn skjermkortet og tok ut alle hardiskene og dvd spiller osv men funket ikke da.. jeg lurer på hva det kan være.. ? Hovedkortet? PSU? Skjermkortet?

Jeg har ringt kundeservice der jeg kjøpte tingene å de sa at kanskje det var PSU'n. Hjelp meg? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Begynn med elimineringsmetoden.

Start med PSU først, da den mest sannsynlig er "synderen" her.

Siden maskinen startet da du tok ut "det mest strømkrevende" (Skjermkortet), så vil jeg tro det er strømforsyningen det er noe galt med. Den startet jo uten skjermkortet.

Test også skjermkortet på en annen datamaskin, for og se om det fungerer. Kanskje det er noe kortslutning eller noe slik..

Lenke til kommentar

PSUen har ofte en slags "failsafe" som gjør at hvis noe trekker mer strøm enn PSUen klarer å levere, vil den kutte all kraft. Hvis feks skjermkortet smeller en transistor som lager en heftig kortslutning, vil strømforsyningen kutte ut. Dette gjør den for både å spare strømforsyningen for unødig stress, men også for å berge resten av maskinen.

Prøv å bytte skjermkort du... hvis du satt å spillte da dette skjedde, kan det tenkes at skjermkortet tok en smell.

Si ifra hvis du får det til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...