ronnyaa Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Har nå omsider fått mitt nye Lianli PC-75B i hus. Har store planer om å hive inn vannkjølingskomponentene som ligger klar her, men har lyst til å lage egen radiatorgrill i toppen før jeg begynner med montering / saging. Så mitt spørsmål er : Har noen gjort dette før, og har noen gode tips til hvilke verktøy jeg skal / bør / kan bruke ? Er og åpen for tips til andre materialer som er lett tilgjengelige, og er enkle å arbeide med. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 (endret) Bruk alu og dremel.. Om du finner mål, burde det ikke være så altfor vanskelig å lage! Lag worklog da! Endret 8. mars 2005 av brainbug90 Lenke til kommentar
Vågebu Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Jeg anbefaler dremel til å skjære med Plexi er enkelt å arbeide med. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 stangnes videregående skole har en plasmaskjærer som kan skjære ut i fra tegninger du selv har laget. Med det får du høvelig god resultat og ditt eget unike design. Materiale, 1-3 mm stål eller alu Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 8. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2005 Har tenkt på alu og dremel selv, er det en spesiell type blader jeg må kjøpe for å skjære i alu ? Hva med plexi ? Tenker det blir for at man smelter seg gjennom med en dremel.. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 nei, du trenger bare vanlige kutt skiver til dremel.. men for all del, kjøp STORE skiver, de små er unna på 2-5 cm. Plexi, bruk lav hastighet samtidig som du tar det med ro.. så smelter ikke plexien Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 8. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2005 ...du tar det med ro... *host* Tror heller jeg velger metall å arbeide med. Skal sjekke med SVG om de kan fikse noe slikt, men vil helst gjøre det selv. Selvgjort er velgjort Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Forsterke kappeskiver og til nød diamant kappeskiver! Det eneste som duger til Dremel'n.. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 (endret) ...du tar det med ro... *host* Tror heller jeg velger metall å arbeide med. Skal sjekke med SVG om de kan fikse noe slikt, men vil helst gjøre det selv. Selvgjort er velgjort Selvgjort er velgjort ? joda.. velgjort er relativt Endret 8. mars 2005 av Stig-Arne Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå