Gå til innhold

Den store sykkeltråden!


paroa

Anbefalte innlegg

Hvor mye fyller dere i dekkene deres?

Selv fyller jeg slik det står 45-50 pund på bensinstasjonen. Har slik bilventil.

 

Dekkene jeg har er Python. Samme med slanger.

8824634[/snapback]

 

Fyller ca 2,5 bar på terreng-sykelen, men det spørs på hvor hardt tereng jeg skal sykle i :dribble: .

Bruker 7-8 bar på racer

 

 

En ting til.

Hva slaks sykler har dere.

Jeg bruker en principia msle pro :D ( fjorårs modelen)

 

Raceren er en Bianchi sykel. Ikke så veldig bra, så jeg skal kjøpe ny neste år :dribble:

Endret av best90
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvor mye fyller dere i dekkene deres?

Selv fyller jeg slik det står 45-50 pund på bensinstasjonen. Har slik bilventil.

 

Dekkene jeg har er Python. Samme med slanger.

8824634[/snapback]

Kommer an på hvor jeg skal sykle, men ca 30-35 på vei, og 20-30 i terrenget er vel ikke unormalt. Litt avhengig av dekk jeg bruker og da. 50 psi er alt for mye i python! Husk at knastedekk ruller dårligere med så mye luft, fordi knottene blir som små humper i terrenget.

8828677[/snapback]

Så det er for mye? Ellers så ser dem jo helt flate ut da!

8829447[/snapback]

Kommer selvsagt an på vekt etc. Jeg er ikke så veldig tung, så derfor kan jeg kjøre med lite luft og. En påstand fra meg: I ulendt terreng (dvs. terreng :p ), så lønner det seg å kjøre med så lavt trykk at du akkurat ikke punkterer eller vrenger dekket i svingene.

8833680[/snapback]

Må jo passe på at det er så mye luft at felgen ikke tar i vis du lander på en stein:p

Lenke til kommentar
Noen som har noen tips til hylende bremser ?

Sykklet en tur idag og folk blir redde når jeg kommer, de trur vel det er flyalarmen og 3. verdenskrig som er i gang.

 

Er rett å slett flaut å sykkle med slike lyder :/

8827839[/snapback]

 

Jeg syns det er driiitdigg jeg!

 

Nå er den ene bremsa borte så høyre bremsearm bremser på dekket- lager bra lyd det....

Lenke til kommentar

Jeg har kjøpt ny terrengsykkel til dama idag. Men er usikker på om jeg har kjøpt riktig størrelse (det skal være en gave, derfor kan hun ikke prøve selv)

Jeg ble rådet til 16 tommers ramme av G-Sport, så jeg kjøpte det. Hun er 164-165 høy. Høres dette for lite ut.. ?

 

Legger til at det er en Diamant Special Cut 20 carat.

Endret av Opticane
Lenke til kommentar

Men.. jeg skjønner ikke helt det med tommer og rammestørrelse... for fra senter styrestag til base setestag er det 20,5 tommer... og fra senter krank til base setestag er det 16 tommer. Men ramma på sykkelen er sånn "dame"-ramme, terreng-ramme men med lavere innsteg.

Lenke til kommentar
Men.. jeg skjønner ikke helt det med tommer og rammestørrelse... for fra senter styrestag til base setestag er det 20,5 tommer... og fra senter krank til base setestag er det 16 tommer. Men ramma på sykkelen er sånn "dame"-ramme, terreng-ramme men med lavere innsteg.

8876434[/snapback]

Størrelse oppgis fra senter krank til senter overrør som regel. Og det stemmer da vel?

Lenke til kommentar

Er på utkikk etter ny sykkel, min første racer.

 

Hvem kan si meg hvilke merker jeg bør se nærmere på? Er f.eks. Sykkelbutikken med

sine merker: Battaglin, Commencal, GT, Kona i særposisjon når det kommer til kvalitet og faglig kompetanse? Ser at G-sport, XXL, Intersport, alle selger forskjellige merker?

 

Kan nevne at budsjettet mitt kan strekkes til 10 000.

 

Bor selv i Rogaland, så dersom andre rogalendinger har konkrete butikker i tankene er jeg takknemlig for alle mulige forslag

 

:roll:

Endret av wan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...