Gå til innhold

Den store sykkeltråden!

paroa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hadde en fæl dag på sykkelen igår. Sykla til kikut og tilbake (ca. 4 mil) og var seig i beina hele veien. Hadde kansje noe med at forbremsen min henger noe fælt på hjulet, men det var ikke noe gøy. Tror jeg ble forbikjørt 5 ganger eller noe jeg.

8681016[/snapback]

4 mil er ikke noe å syte over :p

Prøv 18 mil midtsommers med lite mat og 1 liter drikke ;)

8681831[/snapback]

Du drakk bare en liter vann i løpet av hele den 18 mil lange turen? Det må jo være en rekord av noe slag...

8789233[/snapback]

Jeg er veldig nyskjerrig på denne her. Mr. Olsen?

Nå presterte jeg å olje inn skivebremsen min. Hip horray for me! :wallbash:

Lenke til kommentar
Hva er det med dere syklister å ikke kunne sykle på fortau der det er fortau?! Spesielt i Trondheim! Når det er fortau der kan dere faen meg bruke det i stedet for å sykle midt i veibanen. OFF...!

8794184[/snapback]

Masse regler

8796868[/snapback]

Alt det der var jeg helt uvitende om. Trodde det var lov å sykle så fort man ville med sykkel på fortau. Beklager for raseriutbruddet. Skal vise mer hensyn til syklister fremover. Den informasjonen der burde vises til flere. :yes:

Lenke til kommentar

8798757[/snapback]

Gjorde det samme på min sykkel (kona stuff) i fjor. Spray oljet kjeden og tengte ikke på at skivebremsen var på andre siden av hjulet. Hylte som et uvær og bremsekraft nærmest lik null. :hrm:

Lenke til kommentar

8798757[/snapback]

Gjorde det samme på min sykkel (kona stuff) i fjor. Spray oljet kjeden og tengte ikke på at skivebremsen var på andre siden av hjulet. Hylte som et uvær og bremsekraft nærmest lik null. :hrm:

8800942[/snapback]

Jup. Måtte du bytte hele driten? Det må jeg, koster meg en del det.

Lenke til kommentar
Endelig fikk jeg bildet mitt!

http://i167.photobucket.com/albums/u125/jurgemaister/greier003.jpg

8592925[/snapback]

Bruker for det meste combi av bak og foran. Synd du smørte inn forbremsen som du bruker mest. Håper du får fikset det uten får store kostnadder :) Hvilken sykkel har du?

8801300[/snapback]

Nakamura cross disk heter den vel. 7k kosta den, og det koster meg 300 å fikse bremsene :( Det var virkelig det siste jeg trengte nå, har brukt opp de siste slantene på utstyr.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476
Hadde en fæl dag på sykkelen igår. Sykla til kikut og tilbake (ca. 4 mil) og var seig i beina hele veien. Hadde kansje noe med at forbremsen min henger noe fælt på hjulet, men det var ikke noe gøy. Tror jeg ble forbikjørt 5 ganger eller noe jeg.

8681016[/snapback]

4 mil er ikke noe å syte over :p

Prøv 18 mil midtsommers med lite mat og 1 liter drikke ;)

8681831[/snapback]

Jeg er veldig nyskjerrig på denne her. Mr. Olsen?

Det er vel fordi det er ganske umulig. Man svetter jo masse når man sykler i sola, og når han sannsynligvis bruker godt over 5 timer på turen kan ikke Mr.Olsen være noe annet enn Supermann :wee:

Lenke til kommentar

Det er nok ganske godt mulig, men det er vell ikke det smarteste man gjør... Kan tenkte meg at du ikke var så god i kroppen uka etterpå...?

Men er det mange som skal sykle raumerrittet i morra? Skal selv sykle i 16-19 års klassen, som starter 11.10... Har vært små sjuk den uka her, og har ikke fått den oppkjøringa som jeg skulle hatt... Håper bare at jeg kommer under 4 timer.

Lenke til kommentar
Noen anbefalinger til en sykkel? Helst hybrid(passer vel best til mitt bruk?) med tynne dekk, skal brukes til 30-40+ Km i uken, på asfalt, en del bakker, er 14 år. Budsjett 0-5000 ca. Er ute etter å få så mye som mulig for pengene, siden budsjettet ikkje er så stort. Skal ta meg en tur til byn(Bergen) og se litt, men hadde vært fint med noen anbefalinger. Og kanskje en liste over ting som er viktig å se etter? Prutetips er også velkommen

Har iallefall sett 2 interessante sykler nå:

Diamondback Response Comp 07 3990,-

6061 T-6 Aluminum All Mountain Hard Tail Frame w/ “Strongbox” Top / Down Tubes

Marzocchi MZ-Comp 120mm Suspension Fork w/ 30mm O.D. Stanchions

Avid BB5 Mechanical Disc Brakes w/ Avid FR5 Levers

Sram SX.5 9-spd Trigger Shifters

Sram SX-7 Rear Derailleur / X-7 Front Derailleur

Sun Ditchwitch Double Wall Rims

Kenda “Big Casing” 26x2.1 Klaw Tires

WTB Pure V Comp Saddle

Diamant Black Orlov 4990.-

Ramme: 6061 aluminium

Gaffel: Suntour NRX 4510 med Lockout

Navgir/krankgir: Shimano Deore/Deore

Krank: TruVativ Isoflow

Bremser: Tektro IO skivebremser

Str: 16/18/20/22"

Noen som har noen meninger om dette?

BTW; Noen som har prøvd Montauge Paratropper?

Endret av Pusur1993
Lenke til kommentar
Det er nok ganske godt mulig, men det er vell ikke det smarteste man gjør... Kan tenkte meg at du ikke var så god i kroppen uka etterpå...?

Men er det mange som skal sykle raumerrittet i morra? Skal selv sykle i 16-19 års klassen, som starter 11.10... Har vært små sjuk den uka her, og har ikke fått den oppkjøringa som jeg skulle hatt... Håper bare at jeg kommer under 4 timer.

8812497[/snapback]

Jeg kjørte i fjor, men i år blir det ikke noe av det. Prioriterer rittene med mere terreng :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...